کد خبر: ۶۷۱۱۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
معاون دانشجویی دانشگاه شیراز:

مسئولیت مسمومیت دانشجویان را می‌پذیرم/ پیگیر علت بیماری هستیم/ اعتراضات به‌حق بود

مسئولیت بیماری دانشجویان را می‌پذیرم و عذرخواهی می‌کنم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران درخصوص بیماری اخیر تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز توضیح داد: از غروب روز یکشنبه، 12اسفندماه جاری تعدادی از دانشجویان خوابگاهی با علائم سردرد، دل‌درد، اسهال، بی‌حالی کوفتگی و بدن‌درد به درمانگاه و پزشکان مراجعه کردند.

دکتر مجید موحد تعداد مراجعات دانشجویان خوابگاهی به پزشک تا روز سه‌شنبه را تعداد 200نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 20نفر در بیمارستان بستری و سایرین به صورت سرپایی مداوا شدند که در حال حاضر نیز تنها یک نفر در بیمارستان بستری است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اورژانس و شبکه بهداشت شیراز با دانشگاه خاطرنشان کرد: حدود سه‌چهارم مراجعه کنندگان به پزشک خانم بودند و با توجه به توانایی سیستم دفاعی افراد علائم بیماری و زمان مراجعه تفاوت داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه علت بیماری هنوز مشخص نیست و نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد، گفت: به شدت پیگیر علت موضوع هستیم و نمونه‌هایی به آزمایشگاه فرستاده شده که پس از 48 ساعت جواب آن مشخص می‌شود و پس از بررسی زوایای مختلف موضوع، علت به صورت شفاف و روشن از طریق سایت دانشگاه به اطلاع عموم مردم و دانشجویان خواهد رسید.

موحد در پاسخ به این سوال که برای ایجاد آرامش خاطر دانشجویان مبنی بر اینکه غذا سالم است و دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد چه تضمینی وجود دارد، گفت: وظیفه ما این است که سیستم بهداشتی را تقویت و نظارت‌ها را تشدید کنیم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد اما نباید این پیش‌فرض را داشت که متهم اصلی غذا است چراکه هنوز نتایج بررسی‌ها و آزمایشات مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر پیمانکار مقصر بود چه برخوردی می‌کنید، اظهار کرد: چون دلایل موضوع مشخص نیست اکنون زود است که قضاوت کنیم اما اگر مشخص شود که پیمانکار مقصر است هیات رئیسه دانشگاه درخصوص جریمه، لغو قرارداد یا سایر موارد تصمیم‌گیری خواهدکرد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه به عنوان عمل به وظیفه، مسئولیت اتفاق ناگوار مسمومیت دانشجویان دانشگاه را می‌پذیرم، گفت: من به عنوان یک مسئول یاد گرفته‌ام اگر خطایی در مجموعه تحت مدیریتم اتفاق افتاد ابتدا عذرخواهی کنم و سپس تمام توانم را به‌کار گیرم تا آن را اصلاح نمایم.

موحد ضمن تقدیر از همراهی و همدلی سایر دانشجویان با دانشجویان بیمار تصریح کرد: به دانشجویان عضو تشکل‌های صنفی و همه دانشجویانی که به صورت خودجوش دوستان بیمار خود را مراقبت و همراهی کردند، افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به این موضوع اذعان کرد: دانشجویان نسبت به موضوع اتفاق افتاده اعتراض داشتند و این اعتراض به‌جا و به‌حق بود و ما با جان و دل پذیرای آن هستیم و در رسیدگی به موضوع تلاش می کنیم.

این مقام دانشگاهی در پاسخ به سوالی درخصوص تعطیلی کلاس‌ها تصریح کرد: هیچ‌کدام از کلاس‌های درس تعطیل نشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز در پاسخ به اینکه چرا به تشکل‌های دانشجویی مجوز تجمع در اعتراض به این موضوع داده نشد، گفت: تشکل‌های سیاسی و فرهنگی برای گرفتن مجوز فعالیت‌های خود باید فرآیندی را طی کنند و هیات نظارت بر تشکل‌ها مجوز صادر کند و از آنجا که شب‌گذشته این درخواست ارائه شد و این پدیده یک پدیده دانشجویی و مشکل صنفی بوده است لذا هیات نظارت ضرورتی برای تشکیل جلسه احساس نکرده و مجوز نداده است. همچنین باید توجه کرد که در بین جمع دانشجویان معترض از تمام دانشجویان و تشکل‌ها حضور داشته‌اند و پدیده صنفی بوده و نباید از آن استفاده سیاسی شود.

موحد همچنین این نوید را داد که ساختمانی مجهزتر برای درمانگاه دانشگاه شیراز در نظر گرفته شده تا پاسخگوی استانداردهای علوم پزشکی و بهداشت باشد.

بنابراین گزارش تعداد دانشجویان ساکن خوابگاه‌های پردیس ارم 5هزار و 200نفر است که از این تعداد 2هزار و 800نفر دختر و 2هزار و 400نفر پسر می‌باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
0
با عرض سلام
من چندین سال دانشجوی دکتر موحد بوده ام ایشان نه از لحاظ علمی و نه مدیریتی حرفی و توانایی ندارد در پست معاون فرهنگی هم ثابت شد که ایشان را تعویض کردند . مگر یک مسلمان چند بار ازیک سوراخ گزیده می شود تا کی آزمون و خطا مگر قحط الرجال هست در دانشگاه شیراز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
0
عذر رو را سفید نمی کند استعفا بده تا مسئولین مربوطه در مورد شما تصمیم گیری کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
0
اگر پسر خودت داخل مسمومين بود ايا به همين نحو برخورد مي شد حتما اين كامنت را ببريد بالا
دانشجوی مسموم شده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
0
نه بهتره بگیم اگه دختر عزیز بابا هم جزء ما مسمومین بود، باز هم اینجوری پیگیری میکرد؟الان یک هفته از مسمومیت گذشته، ولی چرا ما نفهمیدیم، چی شد، همینجوری،الکی و یهویی، حالمون بد شد و 3 روز با قرص هایی که به خوردمون داده بودن، نتونستیم هیچ غذایی بخوریم،الان حتی از غذاهایی که خودمونم درست میکنیم میترسیم بخوریم، دائم فکر میکنیم الانه که از مریضی بیفتیم ی گوشه، هر روز یه سرم با کلی قرص خوردیم، ولی حق ما نیست بدونیم چرااااااا و به چه گناهی بیمار شدیم؟ سال قبل هم3 روز توی بستر افتاده بودیم و هیچکس صداش در نیومد، ما اومدیم اینجا درس بخونیم، ولی همش درگیر مسائل فرعی هستیم، دانشگاه کارشناسیمون هرچند سطح پائین تر بود، ولی حتی ی بار هم مسموم نشدیم، اینا با این هم ادعا از پس آشپزها برنمیان، حالا میخوان گناه رو بندازن گردن خودمون، مث موقعی که خوابگاه های شیراز رو ساس برداشته بود، گفتن شما از خونه هاتون اوردین!!!!!! در حالیکه ما تو عمرمون ی دونه ساس هم ندیده بودیم.....
دلمون خیلی پره، دانشجوی ارشد باشی و همش درگیر حواشی دانشگاه باشی...