کد خبر: ۶۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
سخنگوی شورای شهر شیراز خبر داد:

ساعت کاری قطار شهری شیراز 8 ساعته شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بودجه سال 94 شهرداری نسبت به بودجه 93 معادل 27 درصد افزایش داشته است.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، زین العابدین عرب سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در نشست خبری گفت: سازمان اتوبوسرانی اتوبوس‌های مناسب و تمیزی را برای ایام نوروز و در مسیرهای کمپ‌ها راه‌اندازی خواهد کرد و همچنین در اوایل سال آتی 60 اتوبوس جدید خریداری شده به ناوگان افزوده می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص ساعت کاری قطار شهری شیراز افزود: ساعات کاری قطار شهری شیراز تا ابتدای مهر به هشت ساعت افزایش می‌یابد تا امکان استفاده برای دانش‌آموزان فراهم شود و همچنین تا پایان سال بررسی می‌شود که آیا نیاز به احداث ایستگاه در بازار وکیل وجود دارد یا خیر.
عرب در خصوص وضعیت فاز دوم خط یک مترو نیز تاکید کرد: بودجه مناسبی تخصیص یافته در اعتبارات مناسبی برای سال ۹۴ در نظر گرفته شده و مشکل امروز نیز ایستگاه امام حسین(ع) و ایستگاه بازار وکیل است که در حال بررسی و رفع مشکلات است.
عرب با اشاره به کاهش بودجه گردشگری یادآورشد: سهم گردشگری در بودجه سال 94 کم نیست چرا که تمام موارد که در سطح شهر هزینه می‌شود با گردشگری ارتباط دارد و آماده‌سازی معابر، زیباسازی، نورپردازی، احداث پارک، ساخت المان و ... به طور غیر مستقیم در گردشگری تاثیر دارد.
وی افزود: در حال حاضر المان‌های زیبای شهری در دست ساخت است و برای پذیرایی میهمانان نوروزی آماده می‌شویم.
این عضو شورا ادامه داد: از بودجه 2 میلیارد و 786 میلیارد تومانی سال 94 حدود 58 درصد از محل درآمدهای عمومی، اختصاصی و دارایی‌های شهرداری تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: معادل 85 درصد بودجه سال 94 برای هزینه‌های عمرانی و 15 درصد به بخش جاری اختصاص داده شده است.
افزایش 50 درصدی درآمد ناشی از عوارض عمومی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه ویژه به احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، ورزشی و مذهبی، توجه به سرانه فضای سبز، توجه به مناطق محروم و توجه به زیباسازی شهر و افزایش نشاط شهروندی از جمله اولویت‌های بودجه 94 است.
عرب بیان کرد: در بودجه سال 94 شاهد افزایش 50 درصدی درآمد ناشی از عوارض عمومی خواهیم بود و کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌ها 88 درصد کاهش یافته و در مجموع تنها یک پنجم درصد بودجه 94 از محل کمک‌های دولت تامین خواهد شد.
این عضو شورا با اشاره به 114 پروژه عمرانی در سال جدید پیش‌بینی شده، ابراز داشت: وظیفه عمرانی شهرداری در بودجه 94 نسبت به سال قبل 27 درصد رشد داشته و هزینه‌های جاری نیز رشد 15 درصدی را شاهد بوده است.
عرب در ادامه گفت: با توجه به رسیدن به نیمه عمر شورا باید شاهد پویایی بیش از پیش این مجموعه باشیم و مباحث روزمره کمتر و امور تخصصی بیشتر خواهد شد.
وی افزود: ما در مورد تغییر احتمالی مدیران یا معاونت‌های شهرداری در نیمه دوم عمر شورا تنها می‌توانیم از شهردار سوال کرده و ضعف و قوت یک سازمان را به شهردار منتقل کنیم اما این که شخص ویژه را پیش‌بینی کنیم در حوزه اختیارات شورا نیست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به تداخل مسیر کوچ عشایر با محدوده شهری شیراز بیان کرد: کمیسیون تلفیق جلساتی با ادارات مختلف داشته تا با اتخاذ تدابیر لازم، عشایر غیور بتوانند مسیر کوچ خود را ادامه دهند و درخت و چمن کاشته شده توسط شهرداری نیز تخریب نشود.
مسیرهایی از داخل شهر برای عبور دام عشایر اختصاص یابد
عرب یادآور شد: در این زمینه کارگروهی با حضور شهرداری، فرمانداری و استانداری تشکیل شده که دسترسی‌ها و محدوده‌هایی تعریف شود که عشایر از شهر عبور نکنند اما عشایر به سبب صعب بودن مسیر با آن مخالفت کردند و مقرر شد به شرط عدم توقف دام، مسیرهایی از داخل شهر برای این منظور اختصاص یابد.
 وی در خصوص وضعیت کمربندی شیراز نیز گفت: در این خصوص سه نماینده از شورا با راه و شهرسازی چندین جلسه برگزار کرده اند پیشنهاد داده ایم که زمانی شهرداری این تملک را انجام می هد که اعتبارات دولتی که برای احداث تقاطع غیر هم سطح بر کمربندی به راه و شهرسازی قرار داده به شهرداری واگذار شود.
عرب افزود: امیدواریم در نیمه اول سال ۹۴ کمربندی در اختیار شهرداری گذاشته شود.

نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
0
واقعا زحمتتون شدا
ما راضی به زحمت شما نیستیما