کد خبر: ۶۷۱۶۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۳

آزادی مطلق در دانشگاه آزاد شیــراز؛ لغو سخنرانی وزیر سابق ارشاد در یک جلسه داخلی

کار به جایی رسیده که حتی حضور نیروهای منتقد دولت در دانشگاه برای شرکت در یک جلسه هم مخل آزادی دل آرامان به حساب می آید.
شیـــرازه: برهم زدن سخنرانی سید محمد حسینی در جلسه غیرعمومی و داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیــراز توسط عوامل دانشگاه دوباره برای این دانشگاه خبرساز شده است.

بسیج دانشجویی مدعی است برنامه های این تشکل دانشجویی با بخشنامه ای از سوی دانشگاه لغو می شود و این درحالی است که برخی در این دانشگاه به فعالیت های ساختارشکنانه خود براحتی ادامه می دهند.

در هفته اخیر پس از رد درخواست سخنرانی سید محمد حسینی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی) با موضوع فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در جشنواره های سینمایی، بسیج دانشجویی با کسب تایید مسولین دانشگاه اقدام به برگزاری یک جلسه خصوصی می نماید و از حضور دکتر سید محمد حسینی که نماینده ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات امنای دانشگاه آزاد کرمان نیز هست، جهت حضور در این جلسه داخلی دعوت می نماید. اما  در کمال تعجب مشاهده می گردد دقایقی پس از شروع این برنامه داخلی، مسول حراست و تنی چند از مسولین، به دستور ریاست دانشگاه جهت برهم زدن برنامه روانه سالن برگزاری این جلسه غیرعمومی می شوند. مسئول حراست ابتدا با تهدید مسئولین اجرایی جلسه اقدام به بر هم زدن و لغو جلسه می نماید که با مخالفت مسئولین اجرایی جلسه مواجه می شود؛ وی سپس با ورود به سالن برگزاری جلسه ضمن بیرون بردن مسئول بسیج دانشجویی اقدام به اخلال و بر هم زدن جلسه می کند.

این در حالی است که در جلسات برخی تشکل ها پخش سخنرانی یکی از سران فتنه در یک برنامه عمومی بلامانع است. علاوه برآن یک و بام و دو هوای مسئولین دانشگاه در اعطای این آزادی ها تا حدی است که به کرّات در یک نشریه تحت حمایت مسئولین دانشگاه تصاویـــر محمد خاتمی که بر اساس قانون ممنوع التصویر است منتشر می شود.

پخش سخنرانی یکی از سران فتنه در تشکل سیاسی دانشگاه آزاد شیراز

ظاهراً و از آنچه این روزها در رفتار هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد دیده می شود به همه زیرمجموعه دانشگاه سرایت کرده است. توهین آشکار و زننده هاشمی به نمایندگان مردم در مجلس و منتقدان سیاست های دولت کار را به جایی رسانده که حتی حضور نیروهای منتقد دولت در دانشگاه برای شرکت در یک جلسه هم مخل آزادی دل آرامان ی به حساب می آید.

لازم به ذکر است برنامه های بسیج دانشجویی به استناد یک بخشنامه خود ساخته رد درخواست از سوی رئیس دانشگاه مواجه می شود.  بخشنامه ای که در تناقض صریح با اسناد بالا دستی مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی که سال ها در سطح دانشگاه ها در حال اجراست می باشد.










نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
هادی غفاری که یادتون هست چه کردید. قاعده بازی رو رعایت کنید به نفع همه است.
دانشجوی ارشد
احسنت
پس اقرار می کنید اصلاحات یعنی افسادات
غفاری نماینده اصلاح طلبان هست دیگه
این حرفتون یعنی شما بجز فتنه گران هیچ کس دیگری ندارید!
البته این که مثل روز روشنه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
چ جوري وقتي جلسه سخنراني إصلاح طلب ها لغو ميشه أزادي بيان زير سوال نميره
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
بار کج به مقصد نمیرسه
گور خودشونو میکنن
دو سال دیگه تحمل کنین
ناشناس
-
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
ما که دانشجوی دانشگاه آزاد شیراز هستیم شاهد تعطیل شدن نماز خانه دانشکده علوم انسانی بودیم ودر همان زمان تشکل جوانان اصلاح طلب اتاق بزرگی را تصاحب کردند
اما با پیگیری دانشجویان دوباره نماز خانه باز شد.
شیرو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
مگر نمایندگان مردم چه ..... هستند که از آنها طرفداری می کنید
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
0
دوستان اگر قانون فصل الخطاب باشه همه چیز درست پیش میرود ( وقتی شورای تامین مجوز سخنرانی به مطهری نمیدهد این قانون است و باید پایبند آن بود) رییس دانشگاه نیز تا جایی که من میدانم شخصی کاملا قانونمند است و مطمئنا خلاف قانونی در جریان بوده است.