کد خبر: ۶۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

نامه سرگشاده فعالان مطبوعاتی مرودشت: نام پتروشیمی مرودشت مال ما، نانش مال دیگران!

مردم مرودشت با وجود تحمل این همه ناملایمات هیچگاه حرکتی در خور توجه به ویژه در حوزه ورزش از آن کارخانه نمی بینند!؟

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، جمعی از فعالان مطبوعات شهرستان مرودشت در نامه ای سرگشاده خطاب به مدیر عامل پتروشیمی شیراز در خصوص عدم حمایت از حوزه ورزش و فرهنگ شهرستان مرودشت توسط این مجموعه انتقاد نموده و از وی خواستند که در احقاق حقوق مردم مرودشت اقدام لازم را انجام دهد. در این نامه که رونوشت آن به رییس جمهور، وزیر نفت، نماینده ولی فقیهدر استان فارس، استاندار فارس، نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار مرودشت ارسال شده است خطاب به مدیران پتروشیمی آمده است:

مدیریت محترم عامل پتروشیمی شیراز

با سلام و احترام

سال هاست از عمر کارخانه تحت مدیریت جنابعالی در پنج کیلومتری جنوب غربی مرودشت می گذرد و از بد روزگار موقعیت این کارخانه و شهر مرودشت در مسیر باد قرار دارد و این وضعیت بحرانی را برای سلامتی شهروندان مرودشتی به وجود آورده است که جنابعالی هم بدان معترف خواهید بود. قصد بازکردن دردهای گذشته را نداریم چرا که زخم کهنه ما برای تحمل نام کارخانه ای که در شهرستان مرودشت است اما نام و نانش برای جای دیگری است را هیچ عدالتگری نتوانسته است مرهم کند. ما مرودشتی ها عادت کرده ایم که تراشیده شدن کوهمان، مصرف کردن آب زمین هایمان، نابود شدن رودخانه بزرگمان و استخدامات غیربومی در کارخانه بغل دستمان را ببینیم و فریادمان به جایی نرسد. با این تفاسیر سوال امروز ما از جنابعالی تنها به این محدود می شود که چگونه است که کارخانجات صنایع پتروشیمی در سطح کشور در امور فرهنگی و ورزشی یاریگر مردم شهرستان های محل خود هستند که به عنوان نمونه می شود از تبریز و ماهشهر و… یاد کرد اما مردم مرودشت با وجود تحمل این همه ناملایمات هیچگاه حرکتی در خور توجه به ویژه در حوزه ورزش از آن کارخانه نمی بینند!؟ مزید اطلاع جنایعالی لطمات جبران ناپذیر این مجموعه در مجاورت شهر مرودشت علاوه بر سلامتی مردم به آثار ارزشمند تاریخی موجود در این شهرستان نیز آسیب هایی را وارد کرده و حمایت از بخش های فرهنگی و به خصوص ورزش مرودشت تنها می تواند بخش اندکی از این لطمات را جبران نماید. امید آن دارد که با در نظر گرفتن معیار ارزشمند عدالت که اصلی ترین شاخص در تشخیص لیاقت نشستن افراد بر کرسی های مدیریتی است در احقاق حقوق از دست رفته مردم این دیار تلاش مضاعف به کار گرفته شود.

با درود

فعالان حوزه مطبوعات و اصحاب رسانه شهرستان مرودشت

رو نوشت: رییس محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر حسن روحانی استحضار و بررسی موضوع

وزیر محترم نفت جناب مهندس زنگنه جهت استحضار و بررسی موضوع

نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس حضرت آیت الله ایمانی جهت استحضار

استاندار محترم فارس جناب دکتر احمدی جهت استحضار و پیگیری موضوع

نماینده محترم و پرتلاش و فعال مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی جناب مهندس برومندی جهت استحضار و پیگیری

فرماندار محترم شهرستان مرودشت جناب سید یدالله حسینی جهت استحضار و پیگیری

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان