کد خبر: ۶۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

6 نکته برای خرید لباس عید

اصلی‌ترین خرید شب عید بیشتر خانواده‌های ایرانی مربوط به تن‌پوش یا همان لباس خودمانی است که بیشترین هزینه و البته زمان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شیرازه به نقل از جام جم، اصلی‌ترین خرید شب عید بیشتر خانواده‌های ایرانی مربوط به تن‌پوش یا همان لباس خودمانی است که بیشترین هزینه و البته زمان را به خود اختصاص داده است. آن هم در شرایطی که انبوهی از گزینه‌ها مقابل آنهاست و اگر دیر تصمیم‌ بگیرند، ممکن است با خریدی غیراقتصادی و البته غیرقابل استفاده برای خودشان و جیبشان دردسر درست کنند.

یکی از معضلات همیشگی خرید سال نو این است که با توجه به مراجعه اکثر مردم به بازار، معمولا در فروشگاه ها شلوغی قابل توجهی وجود دارد که برای خرید پوشاک اصلا مناسب نیست و می تواند به همین دلیل دردسرساز باشد. از این رو اصلی ترین کار این است که بدون هیچ عجله و با حوصله خرید کنید، تا بعد از کرده خودتان پشیمان نشوید. این در حالی است که اگر واقعا می خواهید اقتصادی خرید کنید بهتر است قبل از این که از منزل خارج و برای خرید پوشاک سال نو آماده شوید، ابتدا سری به داخل کمد و انواع و اقسام لباس هایی که دارید بزنید. چون ممکن است با استفاده از ابتکار عمل در ست کردن لباس ها و اضافه کردن چند قلم محدود به آن به جای خرید دست کامل، بتوانید لباسی زیبا و مناسب نوروز 94 برای خودتان تدارک ببینید. با این حال اگر روانه بازار برای خرید پوشاک هستید، شاید نکات موجود در این گزارش کمکتان کند.

هرگز از مد پیروی نکنید

یکی از عوامل رونق بازار پوشاک در تمام کشورها صنعت مد است که هر سال یا هر فصل طرح و نمونه های خاص و جدیدی تولید می کند. اما این موضوع برای خریدهای سال نو می تواند به مشکلی غیرقابل تصور تبدیل شود؛ چون پیروی از مد همیشه هم قابل توجه و جالب نیست. بنابراین سعی کنید بدون در نظر گرفتن آنچه مد است، خرید کنید چون ممکن است این طرح یا رنگی که امسال به عنوان مد شناخته شده است، هیچ تناسبی با سبک زندگی و حتی اندام شما نداشته باشد.

آینده نگر باشید

این قانون بخصوص برای خرید پوشاک کودکان و نوزادان که در حال رشد هستند، باید مورد توجه قرار گیرد. اما بزرگسالان نیز می توانند با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و البته تغییراتی که ممکن است در سایز آنها به واسطه تعطیلات نوروز ایجاد شود، با آینده نگری خرید کنند تا پوشاک خریداری شده برای مدت طولانی تری قابل استفاده باشد.

فناوری نانو را جدی بگیرید

یکی از فناوری های نوین که در صنعت پوشاک نیز به کار گرفته شده است، نانو است. با استفاده از این روش طول عمر و قابلیت های پوشاک دوچندان شده است. بنابراین هنگام خرید خوب به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید بهینه از آن استفاده کنید.

قلب دومتان را دریابید

درباره خرید کفش بخصوص در ایام نوروز باید توجه ویژه داشته باشید. چون ممکن است ساعت های طولانی از این کفش قصد استفاده داشته باشید. بنابراین راحتی و البته کیفیت آن یکی از اساسی ترین موارد است که باید رعایت کنید، اما اگر برای دلبندتان قصد خرید دارید، کافی است آینده نگر باشید و به کیفیت مواد اولیه آن توجه کنید.

دنیای مجازی را فراموش کنید

به طور کلی زندگی شهری و تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی اکثر ما باعث شده تا خریدهای اینترنتی در میان بسیاری از افراد رواج داشته باشد، اما خرید لباس از دنیای مجازی ریسک بسیار بزرگی است. چون ممکن است این لباس در دنیای واقعی اصلا با اندام و سبک زندگی شما تناسبی نداشته باشد.

کودکان، نیازمند توجهی ویژه

بدون تردید خریدهای سال نو علاوه بر تجربه استفاده از لوازم جدید حس بسیار جالبی برای کودکان دارد، اما اگر در انتخاب مناسب پوشاک امسال دلبندانمان توجه مناسبی نداشته باشیم، ممکن است با انتخابی غیراصولی راحتی و آسایش آنها را به مخاطره بیندازیم و لذت پوشیدن لباس سال نو را برایشان تلخ کنیم. پس در خرید پوشاک برای این گروه سنی، ابتدا به راحتی و سلامتی توجه کنیم و پس از آن به دنبال زیبایی و ظاهر لباس باشیم.


نظرات بینندگان