کد خبر: ۶۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

هزينه يک شب اقامت در شیراز چقدر است؟

با هزينه 600 هزار تومان الي 2.5 ميليون براي يک شب اقامت، گردشگري ارزان محقق نخواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از آریا، ايام نوروز را پيش رو داريم و همه ساله بر اساس سنت ديرينه ايرانيان عده زيادي در اين ايام به قصد گردشگري و تفريح و زيارت به اماکن گردشگري و زيارتي سفر مي کنند. طولاني ترين روزهاي تعطيلات در مدت يک سال، ايام نوروز است که امسال نيز از روز 27 اسفند ماه آغاز مي شود و تا روز 15 فروردين ماه سال 94 و حتي چندروز بعد از آن به پايان مي رسد.
در اين ايام بيشتر جمعيت ايران در اين مدت اقدام به سفر مي کنند با هدف ديدار اقوام و يا سفرهاي تفريحي و زيارتي. در همين روزها افرادي که خانه اي در شهر ديگر ندارند و يا نمي خواهند به خانه اقوام بروند، معمولا مراکز اقامتي مانند هتل را که از شرايط بهتري در مقايسه با مهمانپذير ها دارند براي اقامت در طول ايام سفرشان انتخاب مي کنند. اما انتخاب آنها براي اقامت در اتاق هايي با حداقل دو تخت در هتلهايي با درجه ها و ستاره هاي مختلف بستگي به ميزان درآمدشان و مبلغي که مي خواهند در سفر هزينه کنند دارد.
اما هميشه تفاوت نرخ ها از خانه هاي اجاره اي گرفته تا سوئيت و هتل آپارتمان و هتل هاي با درجه هاي مختلف نشان مي دهد که نرخ اتاق هتل در با درجه متوسط و دو ستاره که جزو هتلهاي با درجه پايين به شماره مي آيد از شبي 100 هزار تومان آغاز مي شود و اين مقدار هزينه متغيير بوده و تا شبي 2 و نيم ميليون تومان نيز افزايش پيدا مي کند.

يک شب اقامت در شيراز 
در شيراز که يکي از اصلي ترين مراکز گردشگري ايران است همواره نرخ هاي متفاوتي مانند ساير شهرهاي کشور ارائه مي شود و در هتل هاي شيراز نيز از دو ستاره تا پنج ستاره که همواره در ايام عيد نرخ ها افزايش خواهند داشت از شبي 150 هزار تومان الي 650 هزار تومان قيمت داده مي شود و البته اماکن با شرايط مطلوبتر نيز از قيمت بالايي برخوردار خواهند بود.


به نظر مي رسد کشور ما تا رسيدن به شعار گردشگري ارزان فاصله زيادي دارد و يک خانواده 4 نفره فقط براي هزينه اقامت خود براي يک شب حداقل بايد 600 الي يک ميليون تومان بپردازد و اگر قصد اقامت 4 روزه داشته باشند بايستي حدود 2 ميليون و چهارصد تومان الي 4 ميليون تومان بپردازند و براي متمولين هم شبي 2.5 ميليون تومان آب مي خورد. لذا لازم است مسئولين گردشگري کشور براي اينکه اين سنت ديرينه  دچار مشکل نشود، با تدبير و مديريتي جهادي براي تسهيل در امور مذکور اقداماتي را انجام دهند تا مردم سفري ارزان و دلچسب داشته باشند.
نظرات بینندگان