کد خبر: ۶۷۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز خواستار شد

راه‌اندازی معاونت گردشگری در شهرداری شیراز/ قراردادهای مصداق کوهخواری باطل شود

قوانین موجود دراین زمینه دارای ضعف زیاد بوده که نتوانسته در نگهداری باغات اثر گذار باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب درخصوص مبارزه و تحت تعقیب قرار دادن عوامل زمین خواری بخصوص در ارتفاعات و باغات و تاکید بر پیگیری مشکلات زیست‌محیطی همچون آلودگی هوا، پدیده ریزگردها و دست اندازی به جنگل ها، مراتع و فضای سبز، از مسئولین استان فارس و شهر شیراز خواستار شد که این مهم را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به بطلان هر گونه قرارداد احتمالی غیر قانونی در این زمینه ها اقدام نمایند.

بهرام پارسایی در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تداوم کاهش سطح باغ‌های شیراز در دهه‌های گذشته تاکید کرد: قوانین موجود دراین زمینه دارای ضعف زیاد بوده که نتوانسته در نگهداری باغات اثر گذار باشد بنابراین حفظ باغ‌های باقیمانده نیازمند قوانین قوی‌تر و تدوین طرحی جدید از سوی دستگاه‌های ذیربط از جمله شورا و شهرداری است.

پارسایی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در ایام پایانی سال خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های باستانی است که اگر به شکل باستانی و سنتی خود برگزار شود، یکی از جاذبه‌های خوب و مراسمی است که مردم را با خاطره‌ای خوب و شاد به نوروز پیوند می‌دهد.

وی ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های اخیر این مراسم از اصالت خود فاصله گرفته و به جای لطافت و نزدیکی خانواده‌ها به سمت مراسمی خشن و آزار دهنده منحرف شده است، گفت: متاسفانه این مراسم در سال‌های گذشته تاکنون بار‌ها باعث ایجاد حوادث دلخراش و حتی گاهی منجر به تلفات جانی شده است.

پارسایی از مردم دعوت کرد که ضمن احترام به حقوق دیگران، برای حفظ سلامت خود و خانواده توصیه‌های مسئولان را جدی گرفته و با ماموران پلیس، آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط همکاری کاملی داشته باشند تا سال جدید را با خاطره‌ای خوش آغاز کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دقت مسئولان در جلوگیری از تعطیل شدن مراکز آموزشی و اداره‌ها و سازمان‌ها قبل از زمان آغاز تعطیلات رسمی پایان سال و ابتدای سال جدید ضروری است.

پارسایی همراهی راه و شهرسازی و شهرداری مناطق مختلف در آماده‌سازی و مناسب‌سازی ورودی‌های شیراز در این ایام را یک ضرورت مهم دانست و افزود: طی سال‌های گذشته در ورودی‌های شیراز شاهد بروز ترافیک بودیم، این موضوع هم از منظر زیبایی و هم از بعد ایمنی، مشکل‌ساز است بنابراین باید اقدامات مناسبی را خصوصا در ورودی جاده‌بوشهر و همچنین ورودی شمالی شیراز در دروازه‌ قرآن پیش‌بینی و اعمال کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن پیش‌بینی اینکه امسال شیراز با حجم بیشتری از مسافران نوروزی مواجه باشد، اظهار امیدواری کرد که دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر، تمهیدات لازم را برای پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده باشند و همه دستگاه‌ها با توجه به همزمانی ایام فاطمیه(س) با تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشند.

پارسایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای شیراز برای اولین بار در کشور اقدام به ایجاد کمیسیون گردشگری کرده است، گفت: هنوز تا دستیابی به اهداف والای این کمیسیون که کاهش مشکلات بیکاری و توسعه اقتصادی شیراز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری موجود، بوده است، فاصله زیادی داریم.

عضو شورای شیراز با اشاره به راه‌اندازی معاونت گردشگری در شهرداری تبریز، گفت: با توجه به اعتقاد اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز به لزوم توسعه صنعت گردشگری، ایجاد مدیریت توسعه‌ گردشگری در شهرداری ضروری است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
شما که رد صلاحیت شده مجلس نهم هستی پس چطور به شورا راه پیدا کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
0
ان شالله این دوره هم کانید هستند و خواهید دید رد صلاحیت نبوده بلکه عدم احراز بوده دوست عزیز باسوادم