کد خبر: ۶۷۳۷۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
استاندار فارس:

مسئولین دانشگاه جوابگو باشند/ از آمدن مطهری اطلاعی نداشتیم/ سخنرانی او به صلاح نبود/ با عوامل بدنامی شیراز برخورد می کنیم

همه معتقدیم هیچ سخنرانی حق ندارد خطوط قرمز را نقض کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با اشاره به وقایع 18 اسفندماه جاری در شیراز و لغو سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز در شرایط کنونی بد عمل کرده است چراکه شورای تامین شهرستان شیراز، تمام نهادهای امنیتی، سیاسی، نظامی و فرماندار شیراز کتباً به دانشگاه شیراز اعلام کردند که با توجه به جو ملتهب این دانشگاه فعلا حضور آقای مطهری به مصلحت نیست.

سید محمد احمدی در دهمین جلسه شورای اداری استان فارس با طرح این پرسش که آیا نهادهای مسئول و سیاسی ارزش و اعتبار ندارند که کسی حرفشان را گوش کند، خاطرنشان کرد: برخی انصاف و تقوا را یک گوشه می‌گذارند و هرچه دلشان خواست می‌گویند؛ آیا این درست است که هرکس از خانه‌اش هم قهر کرد بگویند تقصیر استاندار بوده است؟ آیا این درست است هر كس هركاری دلش میخواهد انجام دهد و آخر كار پای استاندار نوشته شود؟

وی با انتقاد از اینکه دعوت‌کنندگان علی مطهری حتی ساعت ورود وی را اعلام نکرده بودند، تصریح کرد: فرماندار شيراز به دانشگاه شیراز نامه نوشته و برای تامین امنیت خواستار اعلام زمان ورود شده بود و علاوه بر این مدیرکل سیاسی استانداری با صفوی، معاون دانشگاه شیراز تماس گرفته بود که آقای مطهری کی می‌آیند اما ایشان گفته بود نمی‌دانم! درحالی که باید به ما ساعت ورود و شماره پرواز را اعلام کنند تا بتوانیم برای تامین امنیت برنامه‌ریزی کنیم؛ ما که نمی‌توانستیم از صبح در فرودگاه گارد امنیتی بگذاریم چراکه این کار وجهه خوبی ندارد.

استاندار فارس با بیان اینکه حتی دعوت‌کنندگان علی مطهری هم به استقبال وی نرفتند، گفت: ما از آمدن آقای مطهری هیچ اطلاعی نداشتیم و گرنه مسئولین امنیتی تامین امنیت می‌کردند و وی سوار تاکسی نمی‌شد.

مقام ارشد دولت در استان فارس که در چند روز اخیر در تهران بوده است، گفت: از طریق فرماندار جهرم که با آقای مطهری روابط دوستانه دارد اعلام کردیم که شرایط دانشگاه شیراز آرام نیست و فعلا آمدن ایشان به مصلحت نیست و چند روز دیگر بیایند که مطهری در ابتدا می‌پذیرد اما بعدا گفته بود که اگر دانشگاه شیراز هم به من اعلام کند، نمی‌آیم.

این مقام مسئول با طرح این پرسش که چرا آدم‌های غیرمسئول به مسائل استان فکر نمی‌کنند، تصریح کرد: حرکت‌هایی که در شیراز اتفاق می‌افتد در شأن فارس نیست و برای این استان بدنامی درست می‌کند.

وی با بيان اينكه عصر ارتباطات و اطلاعات است،‌ گفت: حادثه‌ شيراز روی خبرگزاری ها و سايت‌ها و شبكه های اجتماعی رفته و حتما بيگانگان هم سوء استفاده خود را خواهند كرد و این زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع)، پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و پایتخت تمدنی ایران زمین نیست.

استاندار فارس گفت: مگر ما مدعی پايتخت فرهنگی نيستيم، مگر نه اینکه ادعايمان گوش فلك را كر كرده است بنابراین بايد اسباب بزرگی را هم فراهم و درست کار کنیم تا همه ارزش‌ها حفظ شود.

احمدی با بیان اینکه چرا گرهی را که می‌توان با دست باز کرد، با دندان باز می‌کنیم، گفت: آیا این کار درست، عاقلانه، انسانی و اسلامی است که هرکس به خودش اجازه هرحرکتی را بدهد؟ پس قانون کجا رفت؟

وی بیان کرد: الحمدلله این واقعه به خیر گذشت اما اگر آقای مطهری به محل سخنرانی می‌رسید با توجه به جوی که در آنجا حاکم بود، امکان بروز حوادث بسیار ناگوارتری وجود داشت.

استاندار فارس با بیان اینکه همه ما مفتخریم که پیرو امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هستیم، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حرکت در چارچوب قانون تاکید می‌کنند و اصلا غیر از این نمی‌توان عمل کرد اما ولله قسم که فارس از بی‌قانونی‌ها ضرر خواهد کرد.

مقام ارشد دولت در فارس با اعتقاد به اینکه نباید هیچ سخنرانی از قانون فراتر رود، گفت: همه معتقدیم نباید سخنرانی خطوط قرمز را رعایت نکند و نباید کسی بی‌چارچوب بیاید اینجا حرفی بزند اما قصاص قبل از جنایت هم نباید کرد.

احمدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر امروزه رهبر انقلاب با اقتدار سخن می‌گوید و مذاکره کنندگان با قدرت‌های بزرگ دنیا مذاکره می‌کنند، بخاطر فداکاری و جان برکفی نیروهای مسلح است.

وی با اینکه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سد راه پیشروی داعشی‌ها شدند، خاطرنشان کرد: در چندین جبهه از جمله عراق و سوریه پاسداران انقلاب از نیروی بازنشسته تا کادر شهید می‌شوند تا قدرت و عزت ایران اسلامی حفظ شود.

استاندار فارس با بیان اینکه قدرت انقلاب اسلامی در نیروهای مسلح ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و به ویژه سپاه قدس جلوه‌گر می‌شود، گفت: باید با خوب و درست فهمیدن و درک شرایط، قدردان نعمت‌ها باشیم چراکه قدرت و عزت را به سادگی  به دست نیاوردیم که بخواهیم به آسانی، مفت، الکی، بی‌ربط، بی‌جهت و با لجبازی‌های بچگانه بی‌حاصل آن را از بین ببریم.

احمدی روحانیت را ذخیره انقلاب دانست و گفت: باید یکدل و یکصدا و منسجم با اعتماد به روحانیت که سرمایه ملی ما است، به صحنه بیاییم و نگذاریم در هیچ یک از دیوارهای بلند ما فروپاشی صورت گیرد.

وی با اشاره به حسادت‌ها و نقشه‌های دشمن برای نابودی ایران اسلامی تصریح کرد: شایسته نیست خودمان هم کشتی خود را سوراخ و تیشه به ریشه خود بزنیم.

احمدی با بیان اینکه باید از اخلاص شهدا درس بگیریم خطاب به حضار گفت: حضرت عباسی خدا فی مابین بیایید به کارهایمان جنبه اخلاص دهیم چراکه شیطان قسم یاد کرده که تمام بندگان را جز مخلصین گمراه خواهد کرد.

استاندار فارس در حاشیه جلسه شورای اداری و در جمع خبرنگاران درخصوص اتفاقات18 اسفند قسم یاد کرد که هرچه گفتم حقیقت داشت و غیر از این چیزی نبود.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دانشگاه شیراز علیرغم تاکیدات شورای تامین اقدام به برگزاری برنامه سخنرانی کرده است، گفت: در این زمینه مسئولین دانشگاه باید جوابگو باشند.

وی با بیان اینکه برخی تلاششان این بود که بار را به دوش مسئولین سیاسی استان بیندازند و طوری وانمود کنند که استاندار فارس اجازه نمی‌دهد، اظهار کرد: هرکاری هم کنیم، شیراز بدنام شد در حالی که واقعیت این نبوده و افراد بسیاری از جمله یونسی، عارف، زیباکلام و حتی خود علی مطهری در شیراز سخنرانی کردند و آب از آب تکان نخورد اما در شرایطی که اعلام می‌شود به مصلحت نیست، باید به توصیه نهادهای مسئول عمل کنند.

مقام ارشد دولت در فارس در پاسخ به این پرسش که آیا نامه شورای تامین حکم توصیه را دارد یا دستور است، تصریح کرد: ما نهاد قانونی هستیم و هرچه می‌گوییم سند دارد؛ تمام نامه‌های مکتوب ما مبنی بر اینکه حضور آقای مطهری به مصلحت نیست موجود و قابل ارائه است.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطهری گفته است به جای استاندار فارس از دانشجویان عذرخواهی می‌کنم و آیا شما عذرخواهی می‌کنید، گفت: نه، از هیچ کس عذرخواهی نمی‌کنم و آقای مطهری هم هرجور تشخیص دهد، صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه از کنار این مسائل به سادگی نمی‌گذریم، تاکید کرد: این واقعه را آسیب‌شناسی می‌کنیم و با همه کسانی که باعث به وجود آمدن این وضعیت و بدنامی شیراز شدند، برخورد می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای احمدی بارها گفته ایم این قبا از تن شما بزرگ است .بشدت استان را به قهقرا میبرید.مگر میشود مهاجمین ناشناس لحظه ورود ایشان را به ثانیه خبر داشتند اما توی به اصطلاح عالی ترین مقام دولت در استان بی خبر بودی؟ این هم از مغلطه های سیاسی شماست. واقعا متاسفم برای استان فارس با چنین مدیریتی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای دکتر احمدی ، تا زمانی که امثال دکتر صفوی در دانشگاه شیراز جولان میدن ، همین آش هست و همین کاسه ! مدیریتشون با سیاسی کاری و شلوغ بازی گره خورده ، اون از قضیه تقابل با دانشگاه علوم پزشکی و این هم از قضیه علی مطهری و عدم تمکین از شورای تامین استان !
اصولتراش
نه تا زمانی که گاردآهنین تحت عنوان نیروهای خودسر بدون کوچکترین مشکلی جولان می دهند از این کارها انجام می شود.....چرا این گارد آهنین مانع حضور جلیلی و... نشدند پس فرافکنی جناح اصولتراش را انتهائی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
استاندار حادثه قبلی یعنی امدن هادی غفاری را به گردن دکتر ایمانیه انداخت و این سری امدن علی مطهری را به گردن دانشگاه شیراز
آیا مگر می شود این ها خودسرانه تصمیم به دعوت و برگزاری مراسم کنند؟
پس استاندار و فرماندار چه کاره هستند؟
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای استاندار
استدلال شما بسیار ضعیف می باشد، شما چطور نمی دانستید علی مطهری کی به شیراز می آید؟
اگر اینقدر اطلاعاتتون ضعیف بوده میامدید از مردم سوال میکردین تا به شما بگن! چرا که از قبل ورود مطهری، در فضای مجازی جهت تجمع برای جلوگیری از ورود علی مطهری به شیراز تبلیغ میشد اونوقت شما نمیدونید چه ساعتی میخواسته بیاد!
ما را درازگوش فرض کردین؟!

زیرنویس:
متن پیامی که برای خود من تو واتس آپ اومده بود میزارم، البته اگر میدونستم جناب استاندار با خبر نبودن حتما براشون میفرستادم!:
حضورعلی مطهری یکی از حامیان فتنه در شیراز جهت سخنرانی در دانشگاه شیراز فراخوان نیروهای انقلابی جهت جلوگیری از ورود ایشان به شهر مقدس و ولایی شیراز محل تجمع فلکه گل سرخ ساعت 14 امروز دوشنبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
در تمام مدت عمرم استانداری بی عرضه تر و نا پخته تر از احمدی ندیدم.
شریف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
انقلابیون می بایست تمام قد از استاندار محترم جناب دکتر احمدی دفاع کنند. اینها برنامه هایی است برای عزل ایشون.
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای شریف. لطفا یه بار دیگه متن مصاحبه ایشون رو بخون درباره مسئله بسیار مهم که ابروی استان است سوال شده وایشون موضوع بحث رو بردن تو عراق وداعش و..... و اخر هم مثل همیشه پاچه خواری از بسیج وسپاه و....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
استاندرا بی عرضه و فاقد اراده همینه
آزادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
ای نام تو بهتری سرآغاز ،باید دوجناح اگر قانون وانقلاب را قبول دارن با رعایت قانون در وضعیت فعلی آب به آسیاب دشمن داخلی وخارجی نریزند با انقلاب ارتباطات باید بعضی از افراد مذهبی سنتی بدانند دیگه این مدل کارها مال سال59 می باشد باید با کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها ودیگر جاهها نظر خودمان با منطق نه با زور که کار غیر دینی می باشد که باعث از بین رفتن دین وانقلاب در دراز مدت که نمونه آن امروز در جوانها می بینیم ،چشم ها را باید شست ،بابا جون باید اصولی متحد شد نه با زور وآزادی بیان را زیر سوال بردن دوست از دشمن برای انقلاب اسلامی بدتر ،ملتفت شدی وگرنه به مرور از خود مردم تو دهنی خواهی خورد شعار انقلاب استقلال،آزادی ،جمهوری اسلامی غیر تحمیلی بوده نه با زور ورعب ووحشت ،کمی باید در افکار پیغمبر رحمت ودوستی سیر کرد باباجون در ضمن باید نیروی انتظامی با اقتدار به دور از محافظه کاری افرادی که باعث بی نظمی شده بودن دستگیر وبه دادگاه می داد تا برای این مدل افراد تجربه بشه ودر ضمن استانداری هم باید روی نظارت بهتر ورسد کلیه کار ها از طریق دفتر سیاسی فکری جدید بکنه تا در انتخابات آتی بتواند مدیریت بحران کنه ؛،یا خدا به فریاد برس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
خودتون افتادین جون خودتون. ریشه اتون کنده اس
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
0
حتما قدرتی بالاتر از استاندار و نیروی انتظامی و نماینده مجلس و قانون پشت نیروهای خودسره که هیچکی جرات نداره به اونا نزدیک بشه. در آخر مقصر رئیس دانشگاه و استاندار هستند نه اونا. داستان اونی که دزد به خونه اش زده بود که شنیدید آخر خودش مقصر شد که چرا درست در خونشو قفل نکرده.....