کد خبر: ۶۷۳۹۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

استاندار فارس: دولت در دعوای دو دانشگاه حق را به علوم پزشکی داده و کوتاه هم نمی‌آید

برخی که پست گیرشان نیامده مرا تهدید می‌کنند که روزنامه می‌خرم و علیه استاندار می‌نویسم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، صحبت های سید محمد احمدی استاندار فارس در دهمین جلسه شورای اداری استان دو بخش داشت. گرچه بخش اول آن یکی واکنش به «حمله به مطهری» بود اما در بخش دوم صحبت های وی مباحثی عنوان شد که کمتر در سایر رسانه ها انعکاس یافت. شیرازه قسمت دوم صحبت های احمدی را به شرح زیر منتشر می کند.

  29 اختلاف بین دستگاه‌های استان را حل کردم

استاندار فارس گفت: بنده  29 اختلاف بین دستگاه‌های استان را حل و عین قاضی حکم صادر کردم که حق با کدام دستگاه است و هیچ یک نیز روی احکام اعتراضی نکردند.

سید محمد احمدی در دهمین جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه براساس قانون مصوب هیات دولت هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی حق ندارند موارد اختلاف خود را به دادگاه ببرند و حجم پرونده‌ها را افزایش دهند، گفت: استاندار موظف است بین دستگاه‌های دولتی رفع اختلاف کند که استان فارس در بین 31استان کشور در رسیدگی به اختلافات مقام اول را کسب کرد و مورد تقدیر معاون حقوقی رئیس‌جمهو ر قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوع زمین‌های مورد اختلاف دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی گفت: این مورد اختلاف را چند استاندار و چند رئیس دانشگاه نتوانستند حل کنند و در استانداری فارس نیز با حضور کارشناسان و مسئولین دانشگاه‌ها جلساتی تشکیل شد اما به نتیجه نرسید و گفتیم باید این موضوع در سطح بالا‌تر بررسی شود.

دولت در دعوای دو دانشگاه حق را به علوم پزشکی داد

مقام ارشد دولت در استان فارس با تصریح اینکه هیچ قفلی نیست که باز نشود بلکه باید بگردی و مبتکرانه کلیدش را پیدا کنی، گفت: درخواست بررسی پرونده را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کردیم و کارشناسان این معاونت تمام اسناد و مدارک را بررسی و بازدید میدانی کردند سپس چندین جلسه با حضور کار‌شناسان، روسا و نمایندگان دانشگا‌ها برگزار شد و در جلسه نهایی با حضور کارشناسان، دوتن از معاونین رئیس‌جمهور، دو وزیر ذیربط مقرر شد که براساس اسناد وقفی 40 هکتار زمین دانشگاه شیراز برای ساخت بیمارستان نمازی شماره 2 به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شود.

رئیس دانشگاه شیراز تهدید کرد دانشگاه را به هم می ریزد

استاندار فارس ضمن انتقاد نسبت به اعتراضات دانشگاه شیراز گفت: خانم امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با من تماس گرفتند که در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشورهای عدم تعهد که در تهران برگزار شده بود، رئیس دانشگاه شیراز تهدید کرده است که دانشگاه شیراز به‌هم می‌ریزد و اساتید اعتصاب می‌کنند.

چرا اساتید را مجبور به تحصن کردند؟

احمدی ضمن بیان اینکه روز دوشنبه 18اسفند نیز در وزارت علوم جلسه هیات امنای دانشگاه شیراز بود، ادامه داد: در این جلسه هم رئیس دانشگاه شیراز دو اعلامیه خطاب به رئیس‌جمهور مبنی بر استعفای اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشمندان برتر جهان در اعتراض به واگذاری زمین پخش کرد و بیش از 45دقیقه از وقت جلسه را هم گرفت که این اقدام از اساتید بنام و بزرگوار بعید است و فکر می‌کنم بر اثر بی‌اطلاعی از حقیقت موضوع، استعفا داده‌اند.

استاندار فارس ضمن انتقاد از اینکه چرا اساتید را مجبور به تحصن کردند، افزود: چند روز قبل تحصن کردند و می‌خواستند دانشجویان را هم بکشانند که مطلب نگرفت.

خوب است که اساتید دانشگاه علوم پزشکی هم استعفا کنند؟

وی تاکید کرد: وقتی یک بحث حقوقی و وقفی در سطوح بالای کارشناسی بررسی و تصمیمی اتخاذ می‌شود، باید همه مطیع باشیم و اجرا کنیم نه اینکه اساتید را مجبور به تحصن و استعفا کنیم؛ خوب است که اساتید دانشگاه علوم پزشکی هم استعفا کنند و بیمارستان‌ها تعطیل شود؟!

احمدی با یادآوری اینکه 170واحد دانشگاهی در استان فارس فعالیت می‌کنند، گفت: از جامعه دانشگاهی چنین اقداماتی بعید است اما متاسفانه دانشگاه شیراز به قضیه دامن زد که کار درستی نکردند.

مگر کسی می‌تواند از قانون تمکین نکند؟!

وی با یادآوری اینکه حکم صادر شده و دولت کوتاه نمی‌آید، اظهار کرد: مگر کسی می‌تواند از قانون تمکین نکند؟! گاهی دادگاه برای کسی حکم اعدام می‌دهد و خانواده او هم به اعدام تن در می‌دهند اما آیا باید اسلحه بردارند و مردم را بکشند که چرا دادگاه حکم اعدام داده؟!

احمدی با بیان اینکه توانستیم 4ردیف اعتباری جدید برای سال 94بگیریم درحالی که اجرای پروژه اعتباری جدید در سال 94ممنوع است، گفت: ردیف احیا و مرمت مجموعه تخت‌جمشید و پاسارگاد و احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها را در سفر آقای نوبخت گرفتیم؛ همچنین برای بیمارستان ویژه خانم‌ها در شیراز و بیمارستان شماره 2نمازی ردیف اعتباری جدید در بودجه سال 94 اختصاص داده شد که این از استثنائات بود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نمی‌خواهد فقط شعار دهد بلکه می‌خواهد کار تحویل جامعه دهد، اظهار کرد: دولت روحانی برنامه کاری‌اش مشخص بود و باید در پایان 4سال اقدامات انجام داده را گزارش دهد بنابراین نباید وقت تلف کنیم درصورتی که برخی مسئولین آنگونه که انتظار می‌رود کار انجام نمی‌دهند.

برخی که پست گیرشان نیامده تهدید می‌کنند که روزنامه می‌خرم و علیه استاندار می‌نویسم/ احمدی‌نژاد اجازه نداد سفیر شوم

وی با بیان اینکه برخی که پست گیرشان نیامده مرا تهدید می‌کنند که روزنامه می‌خرم و علیه استاندار می‌نویسم، گفت: وی با تیتر استاندار فارس احمدی‌نژادی است کار خود را شروع کرده؛ در حالی که احمدی‌نژاد اجازه نداد سفیر شوم و جزو اولین استاندارهای برکنار شده بودم و با دروغ‌های شاخ‌دار می‌گوید که تمام مدیران کنونی احمدی‌نژادی هستند و از اکثر مدیران نام می‌برد.

مدیرانی که باید تغییر می‌دادم را تغییر داده‌ام

احمدی با اشاره به آخرین جلسه رئیس‌جمهور با استانداران گفت: آقای روحانی گفتند کسانی که شعار 24خرداد را قبول ندارند، نمی‌توانیم به آن‌ها پست‌های اجرایی بالا بدهیم.

مقام ارشد دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه ما که برای حذف کردن نیامدیم، تصریح کرد: مدیرانی که باید تغییر می‌دادم را تغییر داده‌ام و براساس قانون وزرا موظفند در عزل و نصب مدیران، نظر استانداران را رعایت کنند.

ما نیامده‌ایم همه را یک‌دست کنیم

استاندار فارس با بیان اینکه هیچگاه در پی حذف نیرو نبودیم، خطاب به اعضای شورای اداری گفت: اما از نظر برخی بودن خیلی از شما برای ما ضعف محسوب می‌شود درحالیکه ما نیامده‌ایم همه را یک‌دست کنیم و برخی از استانداران دولت قبل معاون وزرا شدند از جمله استاندار سابق مازندارن، معاون آقای ربیعی که اصلاح‌طلب‌ترین وزیر است، شد.

احمدی اظهار کرد: دولت‌ها با رأی آرام و خاموش مردم سرکار می‌آیند و کسانی که نمی‌توانند با دولت همراهی کنند، نباید باشند.

وی با یادآوری اینکه مردم عاشق مقام معظم رهبری و شهدا هستند و در مقابل مقام شهدا تعظیم می‌کنند، گفت: مردم به روش‌های اجرایی رای می‌دهند.

دولت یازدهم معتقد است که یک خط نمی‌تواند کار کند

مقام ارشد دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: دولت سازندگی، اصلاحات و مهرورزی داشته‌ایم اما گروهی افراطی از هر دو طیف هستند که نمی‌خواهند واقعیتی به نام اعتدال توسط شخصی به نام حسن روحانی در تاریخ سیاسی ایران ثبت شود.

احمدی با بیان اینکه دولت یازدهم معتقد است که یک خط نمی‌تواند کار کند، گفت: نباید فقط یا اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد و بقیه حذف شوند بلکه آقای روحانی هوشمندانه می‌خواهد با استفاده از هر دو طیف در کابینه و دولت این دو خط را به هم نزدیک کند.

استاندار فارس بر اینکه هیچ راهی جز همگرایی نداریم، تاکید و اظهار کرد: واگرایی از نظر امنیت، منافع و مصالح ملی به ضرر کشور است و هیچ راهی جز اینکه دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب به هم نزدیک شوند، پیش روی ما نمانده است.

احمدی گفت: خدا را شاهد می‌گیرم از روز اولی که وارد استان شدم تمام تلاشم این بوده که اعتدال را برقرا و دل‌ها را به هم نزدیک کنم.

این مقام مسئول اظهار کرد: ای کاش کسانی که در سایت‌ها و جاهای دیگر مطالبی می‌نویسند، یک ذره انصاف به خرج دهند و بیایند پنل کاری ارائه دهند مبنی بر اینکه به عنوان مثال ما برای برون‌رفت از خشکسالی این برنامه را می‌دهیم و زیرش هم بنویسند اصلاح‌طلب یا اصولگرا تا ما هم در گزارش به مردم بگوییم این اقدامی که ما انجام داده‌ایم محصول اندیشه اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان بوده است.

چرا در پی حذف یکدیگر هستیم و انگشت در چشم هم می‌کنیم؟!

وی این سوال را مطرح کرد که چرا در پی حذف یکدیگر هستیم و انگشت در چشم هم می‌کنیم؟! چه عیبی دارد کنار هم بنشینیم و کار کنیم؟ چرا اینقدر بد عمل شده و بداخلاقی می‌‌شود؟

احمدی با بیان اینکه فارس با وضع موجودش می‌تواند 5استان دیگر راهم اداره کند، گفت: فارس در اقتصاد مقاومتی، توسعه متوازن و پایدار، مبارزه با مواد مخدر، توجه به اقامه نماز، توجه به خانواده شهدا و غیره اول شده است و هرچند اهل این نیستم که بخواهم خود را وجیه‌المله کنم اما به این توجه کرده‌ایم که خدا فرصت خدمت را به ما داده که کار کنیم.

به گفته وی، خط اعتدال با شعار تدبیر و امید آمده و باید در تاریخ سیاسی کشور ثبت شود اما برخی که یا دلواپس‌اند یا در لباس دوست، نمی‌خواهند که این کار انجام شود.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود به نقش پررنگ دین در صحنه عمل اشاره و اظهار کرد: سال 57 اخلاق‌ها یکی شد و نقش برجسته دین در براندازی نظام وابسته پهلوی و بیرون راندن دشمن از خاک ایران را شاهد بوده‌ایم که این دین تغییر نکرده بلکه ممکن است ما تعهدمان نسبت به دین را از دست داده باشیم بنابراین ضروری است به اخلاق و ارزش‌های اسلامی برگردیم.

حدود 60 هزار مهندس تحصیلکرده جویای کار داریم

احمدی اعلام کرد: حدود 60هزار مهندس تحصیلکرده جویای کار داریم که باید برای ایجاد شغل برنامه‌ریزی کنیم اما متاسفانه این ظرفیت‌ها از دست می‌رود و فکر ما صرف جواب دادن به پچ‌پچ‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر بد عمل کنیم باید در روز قیامت پاسخگو باشیم و در دنیا هم ذلیل می‌شویم، تاکید کرد: شک نکنید هرکس به آرمان، صداقت و اخلاص شهدا پشت‌پا بزند، خیر نمی‌بیند.

انتخابات پیش روست و ما هم باید سیاست دولت اعتدال را اجرا کنیم

استاندار فارس با بیان اینکه برخی به پست چسبیده‌اند و مثل اینکه حیات و مماتشان همین میز است، خطاب به فرمانداران گفت: مشکلات شما را درک می‌کنم، گاهی در برخی شهرستان‌ها برای تغییر رئیس اداره یک بخش، زمین و زمان را به‌هم می‌ریزند اما باید توجه داشت که انتخابات پیش رو است و معادلات سیاسی وجود دارد که ما نیز باید سیاست دولت اعتدال را اجرا کنیم.

مقام ارشد استان از فرمانداران خواست تا با مدیران هماهنگ باشند و از بودجه‌های گلوبال وزارتخانه‌ها استفاده کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه گروهی به دنبال تعطیلی، تخریب و عقب انداختن استان هستند، گفت: عده‌ای هستند که وقتی می‌خواهی ساختمان بسازی زنجیره انسانی تشکیل می‌دهند که ساختمان 20طبقه با شهر احمدبن موسی(ع) همخوانی ندارد؛ می‌خواهی مجتمع تجاری بسازی می‌گویند مرکز فساد است؛ خب کارخانه هم بخواهیم بسازیم که باید کالایش را بتواند جایی عرضه کند.

یک سرمایه‌دار فارسی پیدا نمی‌کنید که بدهکار نباشد

احمدی با بیان اینکه اکثر کارخانجات بدهی صدها میلیارد تومانی دارند، اظهار کرد: یک سرمایه‌دار فارسی پیدا نمی‌کنید که بدهکار نباشد و اگر بخواهد وام بگیرد هم از عهده سودش برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه مردم نان، زندگی، عزت، شرافت، امنیت، فرهنگ، ولایت، پیغمبر و امام می‌خواهند گفت: مردم همه چیز را با هم می‌خواهند و نمی‌توان نسبت به خیر مردم بی‌تفاوت بود و من باید پاسخگوی آنان باشم.

استاندار فارس با بیان اینکه سالن پرواز داخلی فرودگاه شیراز با 16هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید، گفت: برای ساخت سالن پرواز خارجی فرودگاه شیراز با 21هزارمترمربع 100میلیارد تومان قرارداد بسته شده که 30درصد را استانداری قبول کرده و منتظریم در سفر رئیس‌جمهور به فارس اعتبار آن را دریافت و در سال جدید عملیات احداث را آغاز کنیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات زیست‌محیطی استان فارس اشاره و اظهار کرد: به شدت مسابقه تخریب منابع را گذاشته‌ایم و چوب حراج به طبیعت، منابع ملی و محیط زیست زده‌ایم که باید فکری اساسی کنیم و در مقابل آیندگان پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه براساس اعلام محققان در فارس 35 دریاچه وجود داشته که اکنون اثری از آن‌ها نیست، گفت: 18حلقه چاه شیراز خشک شده و به دنبال انتقال آب از خلیج فارس هستیم.

همچنین در جلسه شورای اداری استاندار فارس ضمن اهدای لوح تقدیر به فیروزآبادی، معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: نجابت، درایت، کاردانی و اخلاق ایشان ایجاب کرد که از وی در این جلسه تقدیر شود.

فیرورآبادی هم گفت: با توجه به اینکه وزارت امور خارجه با ماموریت من موافقت نکرد و با مشورت با استاندار فارس از همه حلالیت می‌طلبم و از خدمت شما مرخص می‌شوم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
مسول باید دل جربزه داشته باشد. تهدید کرد میگفتید. اقدام کنید تا اقدام متقابل را هم ببینید .............به همین راحتی الان وضعیت چیز دیگری بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
فعلا که دولت تدبیر و امید همه کار را تعطیل کرده تا جیب پزشکان را پر کند،چرا وقتی حقوق پزشکان 5 برابر شد و هئیت علمی دئانشگاه 14 % افزایش یافت استاندار اعتراض نکرد.
مطلع
Germany
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
جناب استاندار واقعت متوجه نیست ،برای تصاحب پست ومنصب مدیریتی کسانی هستند که با الهام از سیاست ماکیاولی حاضرند تن به هر خفت وذلالتی بدهند واین موضوع منحصر به اصلاح طلب واصولگرا نمی باشد .یعنی روزی خواهد آمد که مدیری اگر اشتباهی کرد رسما از مردم ومخاطبان سازمانی اش عذرخواهی کند ومحترمانه جای خود خودرا به شخص صالح دیگری بدهد ،همگی ادعای ادای تکلیف داریم ولی به ولله تعدادی از مدیران فقط بدنبال کسب منافع برای خود واطرافیانشان هستند وهر کاری را برای رسیدن به این هدف انجام میدهند بااین وضع ،منافع استان واجرای مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی مهمتر از همه ، یاد مرگ وخدا فقط در حد ریا وحرف باقی مانده است.
مهدوی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای استاندار از منابع طبیعی و محیط زیست نگو که خودت در صف اول مقصرین هستی..سد تنگ سرخ که از نظر اکثریت متخصصان زیست محیطی باعث نابودی و تشکیل ریزگردهای خطرناک می شود بدون داشتن مجوز زیست محیطی برایش اعتبار تعریف می کنی و با شدت از احداث آن حتی بدون مجوز حمایت میکنی..این هم قانون گریزی است هم خلاف فرمایشات شما..بدانید مردم ما نجیب و آگاه هستند و مو را ازماست بیرون میکشند پس لطفا مردم را ساده و عوام تلقی نفرمایید..پاسخ بقیه موارد هم دوستان دیگر و متخصصان امر خواهندداد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای استاندار من مهندس کامپیوتر از دانشگاه دولتی و با تخصص خوب هم هستم ولی بیکارم و هر روز مسئولین رو لعنت میکنم و اون دنیا هم جلوشون رو حتما میگیرم ولی از این حرفت خیلی خوشم اومد. امیدوارم واقعا همینجوری هم باشید!

" احمدی اعلام کرد: حدود 60هزار مهندس تحصیلکرده جویای کار داریم که باید برای ایجاد شغل برنامه‌ریزی کنیم اما متاسفانه این ظرفیت‌ها از دست می‌رود و فکر ما صرف جواب دادن به پچ‌پچ‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر بد عمل کنیم باید در روز قیامت پاسخگو باشیم و در دنیا هم ذلیل می‌شویم، تاکید کرد: شک نکنید هرکس به آرمان، صداقت و اخلاص شهدا پشت‌پا بزند، خیر نمی‌بیند."
کاکتوس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
استاندار فقط حرف می زند .این شخص بدرد مدیرین نمی خورد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام
تصور می کنم آقای دکتر ارشاد دچار توهم و خودبزرگ بینی شده است و عاقبت کار دست دانشگاه شیراز خواهد داد مگر اینکه هرچه زودتر برکنار شود البته بعید نیست که ایشان اینگونه عمل می کند که برکنارش کنند و بعدبگوید نگذاشتند کار کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
رئیس دانشگاه شیراز تهدید کرده است که دانشگاه شیراز به‌هم می‌ریزد و اساتید اعتصاب می‌کنند!!!!!!!!!!!!! دكتر ارشاد چنين شخصيتي نيست.تهمت نزنيد
ناشناس
معلومه اصلا دانشگاه شیراز تشریف ندارین ، چون هم کلاس ها رو تعطیل کردن ، هم تحصن و اعتصاب صورت گرفت ، حداقل روزنامه ها رو مطالعه می کردین دوست عزیز !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
باوركنيد اين اختلاف در شرايط فعلي كاملا به ضرر شيراز و فارس است.ايكاش استاندار زمين لازم را در شهرك صدرا در اختيار دكتر ايمانيه قرار ميداد و قائله را ختم ميكرد.جانبداري استاندار از يك طرف دعوا پسنديده نيست.ضمنا احداث بيمارستاني به اين عظمت در محدوده شهري شيراز فقط ترافيك شهر را نابود خواهد كرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
کارت تمومه استاندار
استاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
گرفتن 40 هکتار از اراضی دانشگاه شیراز یعنی بزرگترین خیانت استاندار فارس در حق دانشگاه مادر استان یعنی دانشگاه بزرگ و معتبر شیراز. واقعا اگر این اتفاق بیفتد به عنوان غیر منطقی ترین اقدام دولت آقای روحانی در تاریخ ثبت خواهد شد!