کد خبر: ۶۷۴۱۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

دانشگاه نباید بگوید من مجوز می دهم و باقی مسائل به من ربطی ندارد/ افراط بد است

این سخنرانی‌ها باشد یا نباشد، کدام آب و نان و مشکل معیشتی و زندگی مردم را حل می‌کند؟
شیرازه: به گزارش نگاه‌فارس، آیت‌الله ایمانی امروز در بیان نظرات خود درباره اتفاقات روزهای گذشته شیراز و حمله به علی مطهری در فرودگاه این شهر، اظهار داشت: من از صبح پیش از اتفاق حمله به آقای مطهری برای شرکت در اجلاسیه خبرگان و جلسات پس از آن شیراز نبودم اما شنیده‌ام که شورای تامین از قبل با این برنامه مخالفت کرده بود؛ که اینجا ذکر چند نکته لازم است.

وی افزود: اگر شورای تامین به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در شهر شیراز و استان فارس، نظری دارد سایر دستگاه باید تبعیت کنند از جمله دانشگاه نیز باید پذیرای نظرات این شورا باشد در صورتی که من شنیده‌ام دانشگاه شیراز، نظر شورای تامین فارس مبنی بر عدم برگزاری برنامه سخنرانی آقای مطهری در این دانشگاه را نپذیرفت.

ایمانی با اشاره به حمله به علی مطهری در فرودگاه شیراز با بیان اینکه افراط بد است و فعلا به دلیل عدم حضورش در شیراز از جریان اطلاع کامل ندارد، عنوان کرد: هنوز به دلیل اینکه در جلسات خبرگان در تهران، حضور داشته‌ام نتوانسته‌ام کاملا تحقیق کنم که چه مجموعه‌هایی این کار را انجام دخیل بوده‌اند، اما کار افراطی که به ایجاد ضرر و زیان و ضربه جسمی به فرد و اموال شخصی شود، از نظر شرعی درست نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین گفت: به طور کلی ما مسئولان نباید جزیره‌ای عمل کنیم که مثلا دانشگاه بگوید من مجوز می دهم و باقی مسائل به من ربطی ندارد و شورای تامین نیز کارش را انجام ندهد چراکه حاصل این جزیره‌ای فکر کردن‌ها، همین درگیری‌ها می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید بخشی و جزیره‌ای کار کرد بلکه باید امور را با تعامل به پیش برد، ادامه داد: این استان در دست مجموعه مسئولانش است و تنها صندلی‌هایشان با هم متفاوت است؛ مسئولان وظیفه دارند امنیت، شرف، عزت و پیشرفت استان را تامین کنند و هر مسئولی به این وظیفه عمل نکند در محضر الهی مورد سوال قرار می‌گیرد؛ همه چیز که در این دنیا نیست، آخرتی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: این سخنرانی‌ها باشد یا نباشد، کدام آب و نان و مشکل معیشتی و زندگی مردم را حل می‌کند؟ زمانی در آستانه انتخابات هستیم و لازم است که کاندیداها و جریان ها بیایند و میزگردها و کرسی‌ها به بیان افکار و اندیشه‌هایشان بپردازند اما در شرایط عادی و طبیعی با عکس‌العمل کار کردن، کدام درد از دردهای دانشگاه و جامعه حل می‌شود؟ بلکه لازم است به امور و مسائل اصلی‌تر پرداخت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
این ها باشد یا نباشد، کدام آب و نان و مشکل معیشتی و زندگی مردم را حل می‌کند؟
حمید
با سلام
با این قسمت از صحبتهای آیت الله ایمانی زیاد موافق نیستم چرا که بنابر صحبت رهبری برپایی کرسیهای آزاداندیشی یکی از وظایف تشکل های دانشجویی هست و نمی توان به بهانه آب و نان مردم آن را تعطیل کرد.
تهیه آب و نان برای مردم که از وظایف اصلی دانشگاه نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای ایمانی این موضع شما درست نیست شما باید محکوم این رفتار وحشیانه عده ای بسیجی نما بنده خودم بسیجی هستم هر هفته هم نماز جمعه می آیم با عرض معذرت باید بگویم سخنان شما در نماز جمعه هم خیلی وقت ها چه باشد و چه نباشد هیچ دردی از جامعه باز نمی کند لطفا خطبه نخوانید
بسیجی زرین دشتی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
متاسفانه ناتوانی استاندار باعث چنین حوادثی است این حرکت زیبنده فارس نبود و عده ای در قالب اصول گرا دارند در افکار عمومی اصول گرایی بد نام می کنند و اصلا حاج اقا ایمانی حرف درستی نزده اند دانشگاه چه ربطی به اب و نان دارد حضرت اقا خود فرمودند که تشکلها فعال باشند درست است جریان اصلاح طلب با نظر ما مخالف هستند اما ما باید با اخلاق جواب انها بدهیم نه با چماق این حرکت در شان سربازان ولایت نیست و شورای تامین باید امنیت برقرار می کرد نه ذستور می داد مراسم برگزار نشود واقعا به حال استان فارس با این استاندارش تاسف خورد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام. بعید است که شما هر هفته به نماز جمعه بیایید وگرنه اینگونه بی محابا و گستاخانه به بالاترین مقام استان اساعه ادب نمی کردید. اگر انصاف دارید چرا از قانون گریزی رییس دانشگاه را چیزی نمی گوید؟ این است رسم بسیجی بودن؟! والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
پس اگر این صحبتها مشکلی از مردم حل نمی کند تمام میز گردهای تلویزیون و تمام منبرها نیز بهتر است تعطیل شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
درآن 8 سالی که دولت امام زمانی (البته به گفته رئیسش) بر سرکار بود و هرکاری می خواست می کرد و شما هم فقط از تریبون مقدس نمازجمعه حمایت می کردید چه مشکلی از آب ونان مردم حل شد؟
بگذارید با عقلانیت وخرد جمعی وحمایت رهبری معظم انقلاب حفظهم الله مشکلات کمتر شود
ناشناس
United States of America
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
اصولگرایان باید اشتباه تندرویان را بپذیرند و خود را هزینه تندروی های عده ای جاهل ننمایند.

از امام جمعه معزز و محترم هم انتظار است که به عنوان بزرگتر بامحکوم کردن تندروی به آرامش استان کمک کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
تروریسم از هر جناحی باشد محکوم است
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای ایمانی آزادی بیان از نان شب هم واجب تر است؛ چرا که ما برای رسیدن به آب و نان رژیم شاه را سرنگون نکردیم؛ بلکه دنبال آزادی آن هم از نوع آزادی بیان بودیم. اینکه شما می فرمایید اینها دردی را دوا نمی کند قطعا این جور نیست بلکه همین فریادهاست که خفتگان را بیدار میکند. ما بیشتر از آن که نان بخواهیم و نیاز به شکم پر داشته باشیم نیاز به فکر و اندیشه و رواج آن در جامعه داریم. از دل همین سخنرانیهاست که اندیشه ها بارور و شکوفا می گردد و گرنه این همه توصیه به کرسی های آزاد اندیشی برای چیست؟ آیا تا به حال پیش آمده که گروهی که هم خط و نظر شما نیستند جلوی یک سخنرانی از گروه شما را سد کرده باشند یا توهینی مرتکب شده باشند؟ لطفا به شعور دانشگاهیان توهین نفرمایید! والله خدایی هست، مرگی هست، قیامتی هست! شمایی که دیگران را به تقوا توصیه میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
اصولا تك صدايي چيز بديه مگر اينكه مال ما باشه