کد خبر: ۶۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۳

قسم حضرت عباس «استاندار» و دُم خروس رئیس دانشگاه شیراز

سفر تماما حاشیه ای مطهری به شیراز، مسئولین اجرایی و دانشگاه شیراز را سخت درگیر کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سفر تماما حاشیه ای مطهری به شیراز، مسئولین اجرایی و دانشگاه شیراز را سخت درگیر کرده است. یکی می گوید ما مجوز ندادیم، دیگری می گوید مسئولیت تامین امنیت با ما نیست. استاندار فارس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به طور مبسوط ماجرای آمدن مطهری به شیراز از دعوت شدن تا حمله به وی را شرح داد. وی گفت: شورای تامین شهرستان شیراز، تمام نهادهای امنیتی، سیاسی، نظامی و فرماندار شیراز کتباً به دانشگاه شیراز اعلام کردند که با توجه به جو ملتهب این دانشگاه فعلا حضور آقای مطهری به مصلحت نیست. احمدی افزود: آیا این درست است هر كس هركاری دلش می خواهد انجام دهد و آخر كار پای استاندار نوشته شود؟
نماینده ارشد دولت در فارس با انتقاد از اینکه دعوت‌کنندگان علی مطهری حتی ساعت ورود وی را اعلام نکرده بودند، تصریح کرد: فرماندار شيراز به دانشگاه شیراز نامه نوشته و برای تامین امنیت خواستار اعلام زمان ورود شده بود و علاوه بر این مدیرکل سیاسی استانداری با صفوی، معاون دانشگاه شیراز تماس گرفته بود که آقای مطهری کی می‌آیند اما ایشان گفته بود نمی‌دانم! درحالی که باید به ما ساعت ورود و شماره پرواز را اعلام کنند. استاندار فارس همچنین قسم یاد کرد که هرچه گفتم حقیقت داشت و غیر از این چیزی نبود.

اما اظهارات رئیس انشگاه شیراز هم شنیدنی است. مجید ارشاد با بیان اینکه برای سخنرانی مطهری به استانداری نامه زده و خواستار تامین امنیت وی در خارج از دانشگاه شدیم، گفت: «ما در داخل دانشگاه خودمان امنیت را تامین می‌کردیم اما متاسفانه به ما می‌گویند به صلاح نیست؛ اینگونه نمی‌شود که هیات نظارت براساس قانون مجوز بدهد و بلافاصله شورای تامین بگوید به صلاح نیست؛ وظیفه شورای تامین، تامین امنیت است نه اینکه در کار دانشگاه دخالت کند و بگوید این کار را بکنید و این کار را نکنید».

اما واقعیت چیست؟ شورای تامین در تاریخ 17 اسفندماه در نامه ای به شماره 1359/93/ص/م خطاب به رئیس دانشگاه شیراز چنین می نویسد:«پیرو مذاکرات متعدد قبلی و اطلاعات واصله و بررسی های صورت گرفته در خصوص برگزاری سخنرانی علی مطهری در روز 18 اسفندماه در آن دانشگاه، نظر به اینکه گروه های مخالف برگزاری مراسم به صورت جدی در صدد جلوگیری از سخنرانی وی بوده و در این خصوص اقدام به تحرکات مختلف کرده اند، بر این اساس احتمال تنش، درگیری در دانشگاه و سرایت آن به سطح شهر بسیار بالا می باشد، لذا توصیه می گردد نسبت به لغو فوری مراسم مذکور اقدام و نتیجه را به این دبیرخانه اعلام فرمایید».

این قسمت از نامه چندان مورد مناقشه بین استاندار و رئیس دانشگاه نیست و آقای ارشاد هم می گوید که نامه شورای تامین را نپذیرفته است.

اما نکته مهم نامه شورای تامین آنجاست که عواقب برگزاری این مراسم را متوجه رئیس دانشگاه کرده است. در نامه چنین آمده، «در صورت عدم لغو برنامه فوق، مسئولیت پاسخگویی به بروز هر گونه تبعات سوء امنیتی در محیط دانشگاه و سطح شهر بر عهده شخص جنابعالی خواهد بود».
با این اوصاف معلوم نیست، رئیس دانشگاه شیراز چه اصراری در برگزاری برنامه ای داشته که بروز تنش و درگیری در آن قطعی بوده است و از آن مهمتر، چرا «ارشاد» حاضر نیست مسئولیت خود را در این ماجرا بپذیرد؟
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
سایت شما که از کتک خوردن مطهری کیف کرده است!!!!!!!!
ناشناس
حقش بوده چون خودش میخوااااد
ناشناس
من اولش از کتک خوردنش راضی نبودم اما حالو که او نامه رو خطاب به آیت الله ایمانی نوشته ، اگه دوباره بیاد منم سنگش می زنم تا دم مرگ
حمید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
با سلام
عاجزانه از سایت محترم شیرازه استدعا دارم در حال حاضر به دنبال پیدا کردن مقصر نباشد، بعدا هم می شود اینکار را انجام داد. خواهشا بدنبال این باشید که چه کسانی به علی مطهری حمله کرده اند این مسئله بسیار مهمتر است. من فکر میکنم با روشن شدن این مسئله حقیقت ماجرا مشخص خواهد شد.
من بعید میدونم این حرکت خودجوش بوده باشد.
ناشناس
شاید هم خودزنی سیاسی بوده باشد
دانشجوی بی انگیزه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
خدا به داد دانشگاهی برسه که سیاست زدگی در اون موج می زنه.
ایرونی وطن پرست و شیرازی با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
آقایون عزیزی که دارید طرفداری از مطهری میکنید زیاد خون خودتونو کثیف نکنید مطهری حقش بود و حقشو عده ای به نمایندگی از شیرازیهای با صفا کف دستش گذاشتن تا ایشون باشه پاشو اندازه گلیمش دراز کنه اگر تکرار بشه نه شیراز چاهای دیگه هم بره تو شیراز که گرچه کردن تو حلقش جای دیگه آقای مطهری گرچه نیسا.
ناشناس
شما احیانا بچه ی پوی کتا نیسی ؟ :)))
nazgol
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
aghaye sardabir shiraze shoma savar kodom yeki motor boodi? gojeh zadi ya ajor/
ناشناس
نپوکی شیرین
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
اين مشكلات اين مشكلات ناشي از بى عرضگي فرماندار شيرازه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام. برخی از مسئولان فعلی رده اول دانشگاه شیراز از طرفداران سرسخت فتنه هستند و هرگز توبه نکرده اند و از ایجاد تشنج در دانشگاه نه تنها بدشان نمی آید بلکه لازم بشود استقبال هم می کنند. معلوم نیست چرا وزیر محترم علوم که فرمودند فتنه خط قرمز ایشان است با حامیان فتنه در دانشگاه شیراز مماشات میکند والسلام
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
لطفا مشخص کنید به چه جرمی کتک خوردن را حق علی مطهری دونستید؟ علی مطهری هر غلطی کرده بوده هر چرندی هم که گفته بوده. طرف ش شما نبودید که بخواهید جلویش بگیرید ومانعش شوید.اگه لازم بود خود دستگاه قضا ورهبری وظیفه برخورد با ایشان را به مصلحت انجام میدادند؟ مثل روز قدس که به مسجد قبا حمله وبعد با رنجش دل رهبری مایه نکوهش توسط ایشان شدبا شما برخورد شود. روی صحبت با مسببان حادثه است.
دانشجوی سابق دانشگاه شیراز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
شیرازه محترم اگر واقعا به دنبال حق و حقیقت هستید تلاش کنید که شناسایی شود که این حمله کنندگان چه کسانی بوده اند؛پرواضح است که این کار برنامه ریزی شده بوده است و خیلی بعید است که یه عده سرخود دست به این اقدام خطرناک که احتمال جراحت های عمیق یا حتی قتل آقای مطهری را داشته است(این احتمال از عکس ماشین حامل آقای مطهری و آجر داخل آن هویداست)بزنند،قطعا این کار تشکیلاتی و منسجم بوده است و انگشت های اشاره ی افراد برگزار کننده سخنرانی و حامیانشان هم تشکل های دانشجویی دانشگاه یا شهر را نشانه رفته است؛اگر واقعا دغدغه حقیقت دارد نه ایجاد جو و سروصدا به دنبال پیدا کردن افرادی که این کار را کرده اند و کسانی که این افراد را سازماندهی و تحریک کرده اند باشید تا این انگشت اتهام از طرف تشکل های دانشجویی یا شهری برداشته شود
قطعا این اقدامات نسنجیده ،جاهلانه و وحشیانه سد راه تفکرات اصیل انقلابی مخالف تفکرات آقای مطهری و امثال ایشان است و در راه پیشبرد اهداف اصیل و والای انقلاب اسلامی مانع ایجاد می کند و موجب کج فهمی افرادی می شود که با حقیقت تفکر انقلاب اسلامی آشنایی دقیق ندارند
اگر شما حقیقتا دغدغه انقلاب اسلامی دارید در این مورد بهترین کمک،از بین بردن اتهاماتی است که به این سبب بع دوستداران انقلاب زده شده است بوسیله شناسایی و معرفی این خاطیان به دستگاه قضایی و محاکمه آنها تا از این پس عده ای با خیالهای واهی و اقدامات نسنجیده خود سد راه گسترش اهداف ناب انقلاب اسلامی نشوند
هادي
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
حيف از چهره زيباي اين انقلاب نظام ورهبري ودر راس اسلام عزيز كه با اين حركات مشمئز كننده لكه دار مي شود .
زارع
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0
دم حافظان انقلاب و ولايت گرم كه طرف را كمي به سزاي اعمالش رساندند