کد خبر: ۶۷۴۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس:

بی‌توجهی دعوت‌کنندگان «مطهری» به حکم «شورای تامین» قابل دفاع نیست

برخی جریان‌های تند سیاسی می‌خواهند از این فضای گل آلود ماهی مقصود خود را بگیرند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع اخیر شیراز گفت: حمله به آقای مطهری جای دفاع ندارد که کسی بخواهد از آن دفاع کند اما پذیرفتنی هم نیست کسی بخواهد از این موضوع برای اهداف خطی و جناحی خود بهره گرفته و از این اتفاق برای حمله به طیف سیاسی مخالف خود استفاده کند.

جعفر قادری اظهار تاسف کرد که برخی جریان‌های تند سیاسی که نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان در عزل و نصب‌های مدیران در فارس به‌صورت صد درصد تامین نشده است و به‌دنبال رشد و توسعه استان نیستند، با طراحی سناریوهای اینچنینی و دامن‌زدن به درگیری‌ها و دو قطبی کردن فضای سیاسی در استان سعی دارند از این فضای گل آلود ماهی مقصود خود را بگیرند.

وی با تصریح اینکه حتی اگر فضای بیرون از دانشگاه هم کنترل شود با مواضع ساختارشکنانه‌ای که برخی از مدعوین و سخنرانان دارند وقوع چنین اتفاقاتی در محل سخنرانی‌ها هم دور از ذهن نیست، گفت: وقتی برخی سخنان به‌گونه‌ای تند است که در محیط‌هایی مثل مجلس هم با واکنش مواجه می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که در محیط‌های مملو از احساسات با واکنش مواجه نشود.

این مقام مسئول ضمن اعتقاد به اینکه اگر اینگونه برنامه‌ها در قالب مناظره تدارک دیده شود، آسیب‌ها به حداقل خواهد رسید این نکته را متذکر شد که اگر تشکل دعوت کننده هدفش کمک به توسعه فضای نقد و بالابردن بینش دانشجویان بود، برنامه را در قالب یک مناظره تدارک می‌دید و از یک فرد مخالف مطهری هم دعوت می‌کرد، در اینصورت احتمال وقوع هر حادثه‌ای در دانشگاه و در خارج از دانشگاه به حداقل می‌رسید و خوراک تبلیغی برای مخالفان رشد و توسعه فارس فراهم نمی‌شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌همین اندازه که حمله به مطهری قابل دفاع نیست، بی‌توجهی تشکل دعوت کننده و دست‌اندرکاران برنامه در دانشگاه شیراز به حکم شورای تامین مبنی بر لغو مراسم هم قابلیت دفاع ندارد.

قادری با بیان اینکه اگر شورای تامین با رودربایستی و مکاتبه بخواهد از خودش سلب مسئولیت کرده و عواقب درون و بیرون از محیط‌های سخنرانی را متوجه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان کند، مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: انتظار می‌رود شورای تامین در اینگونه موارد به استناد جایگاه بر‌تر و بالاتری که دارد و باید پاسخگوی هر مشکل امنیتی در استان باشد، یا راساً نسبت به لغو برنامه‌ها اقدام و یا خودش مسئولیت امنیت برنامه‌ها حداقل بیرون از محیط‌های سخنرانی را بپذیرد.

وی به فعالین رسانه‌ای هم توصیه کرد که نباید اجازه دهند افرادی که خود منشا نا‌آرامی‌ها و اغتشاشات در زمان فتنه ۸۸ بوده‌اند و کارهای خشن و براندازانه آنان از ذهن و خاطره مردم پاک نشده است، از این حوادث و وقایع برای تطهیر خود استفاده کرده و بخواهند وجهه و اعتبار مخالفین خود و حتی کلیت نظام را زیر سوال ببرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان سوالات قابل تاملی را مطرح و اظهار کرد: اصرار برخی از جریان‌های سیاسی برای ایجاد التهاب در استان برای چیست؟ جریاناتی که خودشان بیشترین انتقاد نسبت به عقب افتادگی فارس را مطرح می‌کنند، چرا با دامن زدن به مسائل سیاسی سعی می‌کنند افکار و اذهان را از رسیدگی به مشکلات مردم منحرف و به سمت مسائل حاشیه‌ای ببرند؟!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامی نظام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
0
اگر بخواهیم قانون حاکم گردد باید هم با مسئولین دانشگاه بدلیل عدم توجه به توصیه شورای تامین و هم با با عاملین حمله به مطهری و هم با مسئولین امنیتی استان بدلیل بی خیال شدن نسبت به این موضوع برخورد لازم صورت پذیرد
قادری
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای قادری لطفا اطلاعاتت را به روز کن و بعد اظهار نظر بکن.
دکتر دستغیب فرمودند ایشان از مخالفت شورای تامین اطلاع نداشته واقعا جای تاسفه از همکارت اینجوری دفاع می کنی وای به حال مردم شیراز که حقشون را تو باید دفاع کنی.
ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای قادری
یعنی شما اقدام مهاجمین به دکتر مطهری تائید می کنید که می فرمائید مخالفین از وقایع برای تطهیر خود استفاده می کنند اگر ازاینگونه اقدامات می توانند برای تطهیر خود استفاده کنند پس چرا ایگونه اقدامات را به صراحت محکوم نمی کنیدتا این افراد خود سر جرات تکرار نداشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
0
حتماً کتک کاری قابل دفاع است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
0
من به یک اصولگرای مخالف نظرات و رفتار آقای مطهری از آقای قادری هم دو سوال دارم: 1. منابع مالی شما در انتخابات از کجا تامین شد و آقای صراف کیست؟ 2. چطور شده است که یار شفق شما در دانشکده و دانشگاه شیراز الان مشاور استاندار است؟!! آیا می شود با این دو سوال شما را اصولگرا دانست یا فرصت طلب هستید؟