کد خبر: ۶۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه بوانات: وقتی مطهری قانون شکني مي کند از دیگران توقعي نیست

وقتي از تريبون مجلس ديده مي شود که خود ايشان در مقابل معترضينش اقدام به حمله و زدن معترضين مي کند طبعا ديگران نيز ياد مي گيرند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از  حرف رسا، نماز جمعه 22 اسفند شهرستان بوانات چون هفته های گذشته به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان و با حضور مردم مومن در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات برگزار شد.

حجت الاسلام زارع در خطبه های نماز ضمن رعایت همگان به تقوای الهی، شرکت های هرمی را غیر قانونی دانست و اظهار داشت: شرکتهائي که مانند گلدکوئيست و گلدماين و کلا شرکتهائي که به شکل هرمي در جامعه فعال هستند و خصوصاً از طريق اينترنت و فضاي مجازي و به شکل عضوگيري و دريافت پورسانت از اعضاي جديد درآمد کسب مي کنند، اکثراً از مصاديق تحصيل مال نامشروع مي باشند و به فتواي مراجع عظام تقليد چنين درآمدهائي حرام است و مورد تأييد هيچ ارگاني نمي باشند.

امام جمعه بوانات رواج ربا با اعطای وامهای با سود زیاد و دیرکرد توسط بانکها را یک معضل دانست و گفت: متأسفانه اکثر وامهائي که بانکها پرداخت مي کنند شامل ربا مي شود،ربا و سودهاي نا معقول نه اينکه راه گشاي مشکلات اقتصادي نيست بلکه عامل راه بندان زندگي است، هم ربا و هم جريمه ديرکردکه امروز در بانکها رواج دارد طبق فتواي حضرت امام(ره) و بسياري از مراجع حرام است.

زارع حقوقی که از راه سود بانکی و دیرکرد بدست می آید را نیز حرام برشمرد و افزود: متأسفانه بانکها به راحتي اين حرام شرعي را مرتکب مي شوند، اگر حقوق کارمندان نيز از اين طريق تأمين شود چنين حقوقي نيز حرام است، متأسفانه قرض الحسنه را از مردم دريغ مي کنيم و راه ربا را برايشان باز مي کنيم، تنها راه نجات جامعه عطوفت و مهرباني و رحم است جامعه اي که در آن رحم نباشد هر روز بر حجم پرونده هاي قضائي آن افزوده مي شود.

امام جمعه بوانات امر خانه تکانی را یک امر خوب و پسندیده در روزهای پایانی سال عنوان کرد و اظهار داشت: بايد مراعات حلال و حرام خصوصا اسراف را بنامييم و خداي نکرده در خريد کالاهاي جديد و تعويض آنها دچار افراط نشويم و از طرفي با توجه به مشکلات جدي آب در مصرف آن کمال صرفه جوئي را بنمائيم. توجه به زدودن غبار غفلت و معصيت از دل و جان نيز در اين ايام پاياني سال کار پسنديده و مورد رضاي خداي متعال است.

خطیب جمعه بوانات به نامه سناتورهای آمریکایی اشاره کرد و این مهم را دلیل بی اعتباری آمریکایی ها دانست و افزود: در نامه آمده است : امضاي هرگونه توافق هسته‌اي با دولت اوباما، پس از دوران رياست جمهوري او غيرمعتبر است. هرچه مورد تأييد کنگره نباشد، رئيس‌جمهور بعدي به راحتي مي‌تواند ابطالش کند. هدف اينها منصرف کردن ايران از امضاي توافق هسته‌اي و اعمال فشار به کاخ سفيد براي دادن اختيار به کنگره براي نظارت بر توافق با ايران است. اين نوع نامه نگاري کاري کاملاً غير ديپلماتيک و نشانه ي واضحي از غير قابل اعتماد بودن آمريکائي هاست.

امام جمعه بوانات در خصوص حادثه برخورد با علی مطهری در شیراز نیز این کار را در شان دولت و مردم این شهر ندانست و افزود: آنطور که گفته شده مسؤولين امنيتي و ارشد استان فارس از آقاي مطهري خواسته بودند که فعلا به اين سفر نيايد ولي ايشان بي اعتناي به مصوبه شوراي تأمين و بنا به درخواست برخي از افراد تندرو دانشگاه شيراز اين سفر را انجام داده، وقتي قانون گذاران کشور خود اقدام به قانون شکني مي کنند چه توقعي از ديگران مي رود؟ و وقتي از تريبون مجلس ديده مي شود که خود ايشان در مقابل معترضينش اقدام به حمله و زدن معترضين مي کند طبعا ديگران نيز ياد مي گيرند.

حجت الاسلام زارع دانشگاه را محل تحصیل علوم و فضایل انسانی دانست نه محلی برای تنش و اضطراب. وی ادامه داد: موضوع يک سناريوي از پيش طراحي شده بوده، و الا چرا علي رغم مخالفت شوراي تأمين باز ايشان به اين سفر آمدند و دعوت کنندگان اصرار بر برگزاري چنين سخنراني داشتند؟ اميدواريم با واکاوي دقيق اين واقعه جلو تکرار نمونه هاي بعدي گرفته شود، و بگذاريم دانشگاه محل امن علم آموزي باشد و با ايجاد فرصت مناسب و سالم براي کرسي هاي آزادانديشي بصيرت دانش جويانمان را افزايش دهيم.

نظرات بینندگان