کد خبر: ۶۷۴۸۸
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

نامه هتاکانه علی مطهری به نماینده رهبری در فارس

شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند.
به گزارش شیرازه، در پی سخنان آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز، علی مطهری نامه سرگشاده ای خطاب به وی نوشت.
متن نامه که در سایت عصر ایران منتشر شده به شرح زیر است.

جناب آقای اسداله ایمانی

امام جمعه شیراز
با اهداء سلام، در خطبه نماز جمعه در ارتباط با حادثه تلخ سوء قصد به اینجانب در شیراز، گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می‌کنید؟»

با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تأیید کرده‌اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد.

امیدوارم متهم دیگر نیز که موتورهای سنگین و گاز فلفل در اختیار آن فرومایگان قرار داده بود مانند شما اقرار و اعتراف کند گرچه برای همگان شناخته شده است.

ماجرای دوشنبه سیاه شیراز را یک «حادثه سیاسی» نامیده و از این که همه مضطرب شده‌اند اظهار تعجب کرده‌اید. ظاهرا از نظر شما این که عده‌ای مزدور - که بعدا معلوم شد برخی از آنها مسلح به سلاح گرم بودند – به سخنران مدعو دانشگاه شیراز که از قضا نماینده مجلس هم هست به قصد کشت حمله کنند، صرفا یک مسئله سیاسی و نه انسانی و اخلاقی و حقوقی است و قابل اعتنا نیست.
ای کاش آن روز در کنار من می‌بودید و یکی از آن آجرها به سر مبارک اصابت می‌کرد، آنگاه می‌دیدیم که آیا باز هم قضاوت شما همین است؟
 این جمله در همه ادیان آمده است که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند.

گفته‌اید «با وجود مشکلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشکسالی، حاشیه‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، آیا واقعا مشکل این است که هر روز سخنرانی دعوت شود؟» معلوم نیست چه ارتباطی بین مشکلات یک شهر و ضرورت لغو یک سخنرانی فکری و علمی وجود دارد، در حالی که ممکن است همین سخنرانی‌ها به حل آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

با این حساب، همه مجالس سخنرانی مذهبی و علمی و فکری در شیراز باید تا زمان حل مشکلات این شهر تعطیل شود!
علاوه بر این، برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه یک شهر چه ربطی به امام جمعه آن شهر دارد. مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟ حتما به یاد دارید که در دهه شصت زمانی که برخی فرماندهان سپاه درباره وقایع اتفاقیه مجلس اظهارنظر کردند امام خمینی(ره) فرمودند «به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟!» بنا براین هر شخص حقیقی و حقوقی باید به جای دخالت در کار دیگران کار خودش را درست انجام بدهد.

ضرب المثلی ذکر کرده‌اید که «اگر باد کاشتید طوفان درو می‌کنید». این ضرب‌المثل درباره شما صادق است که با حمایت و تحریک آن اراذل باد می‌کارید و در آینده طوفان درو خواهید کرد زیرا نوبت شما هم خواهد رسید. این چاقوی احساس و هیجان چند جوان جاهل را که تیز می‌کنید روزی دست خود شما را هم خواهد برید، همان طور که طالبان و القاعده روزی علیه آمریکا و اسرائیل فعال شدند.

گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟».

سؤال این است که اینجانب در کجا حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکسته‌ام؟ تا آنجا که به خاطر دارم درباره خبرگان رهبری گفته‌ام که باید به وظیفه نظارت خود از جمله نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری بپردازند، چیزی که خود مقام رهبری بر آن تأکید دارند و نص قانون اساسی است. مطابق نظر شما خود قانون اساسی حریم خبرگان رهبری را شکسته است!

اما درباره حریم ولایت، شما فکر کرده‌اید اگر کسی در موضوعی نظری مخالف نظر مقام رهبری داشته باشد حریم ولایت را شکسته است. این برخلاف نظر رهبر گرامی انقلاب است. ایشان همین چند ماه پیش در جمع دانشجویان فرمودند «برخی فکر کرده‌اند که باید حرفهای من را تکرار کنند، خیر هرکسی نظر خودش را بگوید». پس در واقع شما حریم ولایت را شکسته‌اید و برخلاف نظر ولی فقیه عمل می‌کنید و اصل مترقی ولایت فقیه را امری مخالف آزادی بیان و دموکراسی جلوه می‌دهید و ضرب و جرح افرادی را که نظر خود را بیان می‌کنند تجویز و بلکه ترغیب می‌کنید.

از نظر شما هرکس که بخواهد نظری مخالف نظر شما ابراز کند باید از ورود او به شهر شیراز جلوگیری کرد حتی به قیمت مضروب شدن و از دست رفتن جانش. واقعا همه باید اسلام را از جناب‌عالی بیاموزند! یک نسخه از کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از استاد شهید آیت‌الله مطهری را برای شما ارسال می‌کنم تا با ماهیت و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا شوید.

شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند.  
اینجانب به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت‌الله مطهری، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی، به شما و دوستانتان اعلام می‌کنم که به نوبه خود اجازه نخواهم داد فضای خفقان بر کشور حاکم شود و در راه آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی تفکر و آزادی بیان تا پای جان ایستاده‌ام.

به شما نصیحت می‌کنم که تقوای الهی را رعایت کنید، ‌روش خود یعنی جمود و افراط را که دفع‌کننده دلهای پاک و آگاه است، به حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن تغییر دهید و با هیئت تحقیق وزارت کشور برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی افراط و خوارج‌صفتی در شیراز همکاری نموده طرحی نو در آن سامان در اندازید.                        

والسلام
علی مطهری
23/12/93

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
اف بر مطهری آبروی پسر نوح رفت. همین
دانشجوی معتدل
خجالت داره مطهری، خجالت
وقاحت تا این حد؟
بعید می دونم مردم شیراز آروم بنشینند
اصولتراش
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
حقیقت از نظر باند شیرازه هتاکانه است!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!1
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
به نوبه خود اجازه نخواهم داد فضای خفقان بر کشور حاکم شود و در راه آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی تفکر و آزادی بیان تا پای جان ایستاده‌ام.
.......درود بر شرفت مطهری
شیدا شیرازی
اگر شک داشتم که این برخورد با این آدم غلط بود حالا مطمئن شدم حقش بوده
پر روی بی ادب
شان نماینده رهبری و نماینده مردم فارس در خبرگان و اینها به کنار
با ی روحانی معمولی هم اینطوری برخورد کردن واقعا سخیفه!
گند زدی مطهری گند
کازرونی
به خدا این دفع اگر ببینمت تهران و شیراز و مشهد نداره
خودم می زنمت که حقت هست
نمی فهمی به استاد اخلاق توهین می کنی
مصطفی
با استدلال مجتبی هر ننه قمری پس می تونه با شعار آزادی بیان بیاد هر مزخرفی خواست بگه
مثلا به پیامبر توهین کنه
بعد هم بگیم آزادی بیان هست اشکالی نداره
البته این که کدوم کشور از این آزادی ها داره باید مجتبی جواب بده
البته اگر پاسخی داشته باشه!
آرش
عزیز اگه چیزی به نام آزادی بود "هولوکاست" توی راس همه تحقیقات قرار میگرفت،ببین کسی جرات داره توی غرب وحشی به اصطلاح مدرن وپیشرفته ازهولوکاست دم بزنه .
نه جانم آزادی این نیست به قول شهید مطهری:بی بندوباری است.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
فتنه یعنی همین ... باید از این دست افراد ترسید و از آنها دور بود که : "... اِن تَحمِل عَلَیهِ یَلحَث أو تَترُکهُ یَلحَث ..."
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل..!؟
خیرخواه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
قبول بفرمایید حاج اقا هم نسنجیده فرمایش داده اند. چیزی که عوض داره گله نداره!
بت ساختن از افراد کار درستی نیست اینکه نمیشه امام جمعه هر چی دلشان خواست بگویند و دیگران هم تعریف و تمجید کنند. ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی میکنیم و آزادی بیان طبق قانون اساسی حق مسلم هر شهروند است علی الخصوص نماینده محترم مجلس شورای اسلامی. پس بی جهت از ابتدا محکوم نکنید.
زهره علوی
لعنت بر فتنه گران از خاتمی گرفته تا جناب استوانه
و لعنت ابدی خدا و نفرین بچه های شهدا بر حامیان آنها از این ........ تا هر منافق دیگه ای که توی کشور آشوب به پا کردن و می کنند
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
میدونم نظرم رو نشر نمیدید ولی من نظرمو میگم...والا من نه سنگ علی مطهری رو به سینه میزنم نه اقای ایمانی...این شماهایید که یه روز یکیو میبرید بالا و یه روز میزنید تو سرش...تا دیروز علی مطهری فرزند انقلاب بود و امروز بهش میگید هتاک ...آدم نمیدونه دم خروس رو باور کنه یا قسم حضرت عباس رو یعنی خیلی شیک و قشنگ دارید میگید که این انقلاب مجموعه ای از انسانهایی است که یه عده در گروه فتنه گران یه عده در گروه هتاکان و در گروه های چه و چه طبقه بندی میشن...پدران ما انقلاب کردند و شهید دادند که هر روز به جون هم بیوفتیم و به یکی انگ بزنیم؟ این کاری که ارازل و اوباش کردن محکومه. جایی که صورت مساله رو پاک کنید برید و این افراد معلوم الحال رو مجازات کنید.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
هقای مطهری وقتی یوم الله 9 دی را یوم الشیطان ذکر می کند هم خلاف صریح نظر رهبری و خلاف نظر قاطبه ملت انقلابی ایران نظر داده اند برای ایشان متاسف و متاثر هستم که ملعبه گروههای نشانداری شده است که کمر همت به نابودی نظام بسته اند مردم عزیز شیراز به هوش باشند که فتنه های جدید در راه است البته با محوریت اقازاده ها چرا وقتی جانباز عزیزی در جلسه اصلاح طلبان کرمان تا حد مرگ کتک می خورند صدای کسی در نمی ید انشااله که این فتنه نیز با درایت مردم عزیز راه به جایی نخواهد برد مگر استوانه تقوی و فضیلت حضرت ایت اله ایمانی چه گفته اند که ایشان اینقدر اشفته شده اند مردم عزیز شیراز استارت فتنه جدید ممکن است با محوریت سومین حرم اهل بیت باشد .........
سیدصفا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
الحق که اگر این بچه ها با این بچگیشان به تو ادم بی وزن اهمیت نمیدادند الان به خودت اجازه نمی دادی این صفات لایق خودت رو به نجیب ترین مرد فارس نسبت بدی اگه اون دفعه مظلوم بودی ولی این بار اگه مردی پاتو بذار شیراز باهمون به قول خودت طرفدارای دو اتشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
عالی بود ...دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
باسلام، به نظر می رسد با توجه به این نامه هتاکانه باید تدارک برنامه ای پرشور در حمایت از آیت ا.. ایمانی در شیراز دیده شود. چون واقعاً متن نامه نشان از توهین، متاسفانه، به .... و مردم فهیم شیراز نیز دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
درست میگه که.اگه قرار باشه هر بی سر و پایی خودسر کاری بکنه پس دستگاه قضا و ... به چه کاری میان.باید ریشه این موتور سوارها رو از ایران برید.درود مطهری
سعید فهندژی سعدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
به همان اندازه که به استاد شهید مطهری علاقه مندیم از آقای علی مطهری دلگیریم. با این حرکات و سخنان بی ادبانه نسبت به امام جمعه که نماینده ی رهبری در استان هستند کار ازدلگیری گذشته و دندان های خشم خود را می ساییم تا چه خواهد و چه در نظر افتد. نیازی به مطالعه کتاب انقلاب اسلامی نداریم که خود در جریان زایش یک انقلاب سهیم و همه ی غم و شادی هایش را تجربه کردیم. امیدواریم روسای دانشگاه ها هم قدری درنگ کنند و قبل از هرگونه اعمالی که می دانند فرایند ناهنجاری دارد با مدیریت منطقی عمل کنند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
مطهری ای که بدون مجوزقانونی وارد شیراز شده وحتی بدون توجه به مصوبه شورای تامین میخواسته وارددانشگاه بشه بایدپاسخ گوی این رفتارزشت خودباشد وبه مراجع قضایی معرفی ومحاکمه شود
چرا اصلاح طلبان ازبی قانونی این شخص هتاک چیزی نمینویسند؟؟؟
ناشناس
هرکسی آزاد هست هرجا خواست بره دادش
علی فیروزآباد
United States of America
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
پاسخ آقای مطهری درشان خانواده شهیدمطهری نیست.ضمناحرمت روحانیت واجب است تندروهاقصداختلاف دراستان رادارند.مراقبت لازم است
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
سخنان آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه نسنجیده و غیر منطقی بود و لازم بود جواب آن داده می شد
غلامرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
با این کارات شدی فقط عذاب برای روح بزرگ شهید مطهری /حیف که اسم بزرگی چون او را به یدک می کشی...
باید شیراز رو بزاری تو بلک لیستت بنده خدا... دیگه اینبرا پیدات نشه چون آشوبی به پا خواهیم کرد...
مصداق بارز فتنه...فتنه: بیان کردن ناحق با حقیقت جوری که مردم به دشوار قادر به درک اون باشن ...و چیزی به جز بصیرت راه حل نیست...
مرگ بر فتنه گر...
ناشناس
مرگ بر فتنه گر و فتنه گر و فتنه فروش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
فکر میکنم این یک برنامه از پیش طراحی شده توسط خود عوامل فتنه گر بوده که مظلوم نمایی کنن. اگر مسئولین دانشگاه شیراز که متاسفم برشون!!! دعوتش کردن چرا نرفتن فرودگاه و با ماشین و محافظ ببرنش؟؟؟!!! چرا یه عده از ساعت ورودش فقط خبر داشتن؟؟!!! خدا وکیلی برا همه این جوری پیگیری میشه یا برا آقازاده های مشکل دار؟؟؟!!!
در ضمن ایشون خیلی چرت میگه، این نامه اش هم یکی از اون چرتهاش که نباید بهش بها داد؛ چون این آقا!!! خیلی خود شیفته و از خود مچکره میخواد اینجوری کسی تحویلش بگیره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
مردک خجالت نمی کشی هی طرفدار طرفدار می کنی؟ طرفدار تو بی بی سیه. طرفدار تو 4 تا الدنگ صدای امریکاست. به این اراذل بگو بیان تا یه تنه جوابشونو بدم.

هی می گه طرفدار دارم..... دنبال دعواس. کرم از خود درخته.
محمد
-
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
واقعا آقای مطهری
تعادل روحی و روانی ندارند.
ضمناً با افرادی که باعث بزرگنمایی این شخص ..... هم شدند باید برخورد قضایی بشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای مطهری شما که لفظ داعش وطنی را برای مخالفان عقیده خود بکارمی برید کجا بویی از ادب برده ای که ما توقع داشته باشیم به بزرگتر خود احترام بگذاری. فقط بدان حساب شما از پدر شهید وبزرگوارت جدا است.تو اصل ثبات شخصیت نداری.اسم خودت را گذاشتی اصول گرا ولی دست معانددن نظام را از پشت بسته
ا
ی
.با این ادبیات توصیه می کنم دیگر به شیراز نیا ......و.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
مطهری اگه جرات داری یه سر بیا فسا.کارت داریم
امیدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
فردی کوچک که از نام بزرگ پدر خود به جایگاهی رسیده. باید از ایشان پرسید اگر شما فرزند نسبی علامه نبودید چه جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی داشتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
شیرازه ای ها زور نزنید بلاخره خورشید پشت ابر نمی مونه تا کی سانسور کنید و گند اقایونتون را پر می کنید حقتون همون مطهری بود حسابتون بذاره کف دستون بروید عمق بخشی داخلیتون را بالا ببرید و ببینید که این حرف مطهری حداقل حرف 40 میلیون جمعیت ایرانه که عمدتا هم دوست داره امام و اقا و نظامند به خودتون بیاید بیشتر از این ابرو خودتون و نبرید
غیرشیرازی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
از مردم خوب شیراز بعید بود که اینچنین مهمان نوازی کنند؟ اقا فرز اینکه میهمان امده ادب می گوید اینچنین استقبال کنید؟؟؟؟ فقط متاسف چپ وراست ندارد؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
مطهری : زمانی که می خوان با بزرگی صحبت کنن و او را خطاب کنند صفت لایق و در شان او را می اورند .
رهبری در حکم ایت الله ایمانی ایشان را خطاب به ایت الله می کنند , نه جناب .
علی رضا
-
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
متاسفانه عده ای خوب بلدند چطور این نظام را که حاصل خون شهدای مظلوم است درگیر مسائلی کنند که به نفع هیچکس نیست. اگر ملاک همه قانون باشد، اگه همه قانون را رعایت کنند، اگه همه قانون را برتر از شخصیت حقوقی و حقیقی خود بدانند! این مسائل پیش نمی یاد تا ذهن علمی شهر(دانشگاه) رو درگیر کند. وقتی شورای تامین یک شهر تصمیم می گیرد باید به آن احترام گذاشت حتی اگر نماینده مردم باشی یا رئیس دانشگاه.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
اگر علی مطهری کسی بود و چیزی تو چنته داشت اینقدر پشت سر باباش قایم نمی شد. هر کاری دلش خواست می کنه بعد می گه بابام آیت الله شهید مطهری بوده.مرحوم پدرشما پاره تن امام بودن به شما چه؟ من آنم که رستم بود پهلوان! چرا نمی گی چی توی سرت می گذشته و چی می خواستی بگی؟‌یه آشوب دیگه می خواستی عیدی بدی؟‌ توهم داره بنده خدا !‌خفقان کجا بود که بخوای رفعش کنی؟‌اصلا ادب در لحن حرف زدنش نیست . داعشی دیگه کیه؟‌حیف که بابات شهید مطهری بودن.
طاها
United States of America
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
0
خدارحمت شهیدمطهری راولی من میخواهم عرض جناب علی اقاگیرم پدرتوبودفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل پدرشماباخلوصش به این درجه رسیدشمافکرمیکنیدبااین مدرک دکتری حلال مشکلات کشورشده ایدنه برادرصدهاهزارمدرک دارعالم بی ادعای گمنام برای کشوردرحال خدمتندشمافقط نان برندپدررامیخوریدوالاخودتان جزموج سواری هنردیگزی نداریدبیش ازاین نام ان مردالهی یعنی علامه مطهری راخدشه دارنفرمایید.