کد خبر: ۶۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
سيد فيض الله رضوي

مردانی که گوجه خوردند؛ از احمدی نژاد تا مطهری

محك مهمي براي ارزيابي رفتار جريانات سياسي توسط مردم است و اميد كه بيش از گذشته پايبند به اين اصل اساسي باشيم.
شیـــرازه: چند سال قبل كه رئيس جمهور وقت كشورمان در اجلاسيه اي در ژنو شركت كرده بود تعدادي از افراد كه خود را به شكل دلقك در آورده بودند با پرتاب كردن تعدادي گوجه گنديده و اشياي ديگر به طرف وي، به ايشان و در واقع ملت ايران بي احترامي كردند.
در پي اين اقدام، منتقدان و مخالفان آقاي احمدي نژاد در كشور، اظهار نظر كردند و معتقد بودند دليل اين بي احترامي و اهانت، در واقع رفتارها و سخنان خود آقاي احمدي نژاد است؛ چرا كه وي خارج از عرف شناخته شده بين المللي رفتار كرده و بدين ترتيب زمينه اين جسارت را فراهم آورده است.
اين روزها اتفاقي در شيراز رخ داده است كه نقل محافل و رسانه ها است. جناب آقاي علي مطهري نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي كه براي ايراد سخنراني در دانشگاه شيراز به اين شهر سفر كرده است، در ابتداي ورود به شيراز مورد حمله و اهانت برخي افراد قرار گرفته و در نتيجه به تهران بازگشته است.
كساني كه قبلاً معتقد بودند تقصير خود احمدي نژاد بوده كه مورد اهانت قرار گرفته است، اين روزها بر شناسايي و مجازات عاملين جسارت به علي مطهري تاكيد مي كنند و خواستار رعايت حقوق منتقدين و تضمين آزادي بيان در جامعه هستند.
آنان همچنين يادآور مي شوند كه آزادي يكي از شعارهاي اساسي جمهوري اسلامي بوده و شهيد مطهري بيانات ارزشمندي در اين خصوص دارند تا جايي كه خواستار آزادي بيان، حتي براي كمونيست ها در راستاي ابراز نظراتشان بوده اند.
تعرض و جسارت به علي مطهري طبيعتاً محكوم است و بايد مورد بررسي دقيق قرار گيرد؛ اما يادآوري اين نكته خالي از لطف نيست كه چندي قبل در همين شهر شيراز، يكي از روحانيون مورخ، در يكي از دانشگاه هاي شيراز سخناني در انتقاد از آقاي هاشمي رفسنجاني بيان كرد و متعاقب آن چند تن از مديران ارشد آن دانشگاه بركنار شدند كه به عنوان خاطره اي برجسته از ميزان تعهد به آزادي بيان و به ويژه آزادي پس از بيان، در اذهان ثبت شد.
القصه اين كه صداقت، محك مهمي براي ارزيابي رفتار جريانات سياسي توسط مردم است و اميد كه بيش از گذشته پايبند به اين اصل اساسي باشيم.
نویسنده :
سيد فيض الله رضوي
نظرات بینندگان