کد خبر: ۶۷۴۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

زمان سفر هئیت دولت به فارس اعلام شد

یکی از مزیت‌های سفر هیات دولت به استان‌ها تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه‌هایی است که مصوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با اذعان به اینکه اقتصاد مقاومتی آنچنان که شایسته است تاکنون در کشور محقق نشده و در این زمینه پیشرفت چشمگیری را شاهد نبوده‌ایم، گفت: در استان فارس کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما به دلیل گرفتاری در مسائل مختلف از جمله نداشتن سرمایه نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

سيدمحمد احمدي در سيزدهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان فارس ضمن تقدیر از اقدامات سپاه فجر فارس در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: قابل تقدیر است که دوستان سپاه در این عرصه به‌خوبی ورود کردند درحالی که این وظیفه ذاتی آن‌ها نبوده است.

وی با بیان اینکه هرکس بتواند حتی 5شغل ایجاد کند من به نشانه قدردانی دستش را می‌بوسم، گفت: تا زیرساخت‌ها فراهم نباشد طبیعی است که اقتصادی شکل نمی‌گیرد و اشتغالی ایجاد نمی‌شود بنابراین همه دستگاه‌ها باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیشترین همکاری را داشته باشند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: هدف اقتصاد مقاومتی بهره‌‌گیری از ظرفیت‌های داخلی بدون چشمداشت به خارج و حتی فروش نفت است که متأسفانه به دلايل مختلف بهره کافی از اين ظرفيت‌ها برده نشده است.

احمدی استراتژیست اصلی نظام را رهبر فرزانه انقلاب دانست و با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشورهایی که امروزه نان‌خور کالاهای ساخته شده آن‌ها هستیم به دلیل اینکه کار مقاومتی کرده‌اند، پیشرفت کرده‌ است.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی به واسطه حضور موثر و خدمت در مناطق محروم تقدیر و تصریح کرد: خدمت به مردم و حل مشکلات و رسیدگی به آنان موجب وابستگی و دلبستگی بیشتر مردم به نظام می‌شود.

این مقام مسئول از سفر هیات دولت به استان فارس در سال آینده خبر داد و گفت: یکی از مزیت‌های سفر هیات دولت به استان‌ها تخصیص صد درصدی اعتبارات پروژه‌هایی است که مصوب می‌شوند و این اعتبارات علاوه بر حدود 1400میلیارد تومان اعتبار سالانه در نظر گرفته شده برای استان است.

وی از مدیران خواستار آن شد که با ارائه پیشنهاداتی که محرک توسعه استان است از سفر هیات دولت کمال استفاده را کنند و هر دستگاه‌ طرح‌های خود را به استانداری فارس ارائه دهد تا پس از چکش‌کاری در جلسات مختلف مسئولین استانداری و هیات دولت در جلسه نهایی که در شیراز برگزار خواهد شد به تصویب برسند.

استاندار فارس با بیان اینکه فضای کسب و کار در استان بهتر از قبل شده است، گفت: طی سال 93 برخی از واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده بودند، تعیین تکلیف شدند و اقدامات مثبتی صورت گرفت اما هنوز مشکلات زیادی در عرصه تولید وجود دارد.

احمدی وضعیت اشتغال در سال جاری نسبت به سال گذشته را بهتر ارزیابی و ابراز اميدواري كرد كه با مشخص شدن نتيجه مذاكرات هسته‌اي، صنعت كشور و فارس هم رونق بيشتري را شاهد باشد.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در استان به نقش بارز و کارساز نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در راه‌ا‌ندازی پروژه‌های راکدی مانند پتروشیمی‌های شرق اين استان اشاره و اضافه كرد: جز پتروشیمی داراب، مابقی واحدهاي پتروشیمی در فرصتي 40 ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار فارس ضمن تصریح اینکه استعدادهای بالقوه‌ای در فارس وجود دارد که می‌تواند به فعلیت درآید و وضعیت فارس را متحول کند از ایجاد مزاحمت‌های دست و پاگیر توسط برخی افراد ابراز تاسف کرد و این اقدامات را بلای جان فارس و زنجیری بر سر راه توسعه این استان دانست.

احمدی در ادامه به ظرفیت‌های بالقوه موجود در استان اشاره کرد که بدون اتکا به منابع مالی و تنها با استفاده از توان داخلی موجب تحولاتی در عرصه‌های مختلف شده است و گفت: فرودگاه شیراز بدون داشتن بودجه مصوب و از محل درآمد فرودگاه و عوارض توانست ترمینال داخلی را با متراژ 16 هزارمتر مربع زیربنا به بهره‌برداری برساند.

وی وضعیت کنونی ترمینال خارجی فرودگاه را افتضاح توصیف و اظهار کرد: برای ساخت سالن پرواز خارجی فرودگاه شیراز با 21هزارمترمربع و در سه طبقه 100میلیارد تومان قرارداد بسته شده که 30درصد را استانداری قبول کرده و منتظریم در سفر رئیس‌جمهور به فارس اعتبار آن را دریافت و در سال جدید عملیات احداث را آغاز کنیم.

استاندار فارس ضمن تقدیر از تلاش مسئولین فرودگاه شیراز برای ساخت سالن‌های پرواز داخلی و خارجی گفت: فرودگاه شهید دستغیب با استفاده از اعتبارات داخلی خود بیش از سه هکتار به وسعت پارکینگ فرودگاه اضافه کرده است که دستگاه‌های دیگر هم باید با ابتکارات خود و تشکیل اتاق فکر از امکانات موجود بیشترین بهره‌برداری را کنند.

احمدی تصریح کرد: با وجود بدهکار بودن اداره راه و شهرسازی، اقدامات خوبی در بخش راه در حال انجام است. همچنین پروژه خط دوم آبرسانی به شیراز درحالی که اعتبار آن صفر می‌باشد، متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه به عنوان خدمتگزار و همکار اجرایی دلم می‌خواهد در عملکرد مدیران دستگاه‌ها، ابتکار ببینم، گفت: اداره جهاد کشاورزی توانست علاوه بر بودجه‌های مصوب، اعتباراتی را کسب کند که البته لازم است به تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار نیز توجه بیشتری داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین بر حفظ اراضی و بیرون آوردن آن‌ها از چنگال زمین‌خواران تاکید کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها تمایل دارند که به دستگاه‌های اجرایی پیوند بخورند به مدیران دستگاه‌ها توصیه کرد که از طریق تزریق اعتباری مختصر از پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت کنند و موضوعات پژوهشی مورد نیاز خود را به دانشگاه‌ها ارائه دهند.

احمدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌‌های استان به‌ویژه در حوزه گردشگری باید به فعلیت درآید، خاطرنشان کرد: فارس علیرغم وجود زمینه‌های گردشگری فراوان از جمله سومین حرم اهل بیت(ع) و قطب پزشکی بودن، توانسته سالانه تنها 180هزار توریست جذب کند بنابراین لازم است که زیرساخت‌ها فراهم شود و در این راستا در سال 93 حدود 400تخت به ظرفیت هتل‌ها و مهمانسراها اضافه و به حدود 14هزار و 400تخت افزایش پیدا کرده است.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود از مدیران خواست تا به طور منظم در جلسات حضور یابند و خطاب به آنان گفت: مشکلات من از شما کمتر نیست و تمام مصیبت‌های استان روی دوش من است اما مقیدم در تمام جلسات شرکت کنم مگر اینکه در ماموریت باشم و این در حالی است که گاهی ناخواسته چیزهایی به ما تحمیل می‌شود که وقت کار ما را می‌گیرد و گاهی اینقدر بی‌انصافی، بی‌تقوایی و بی‌اخلاقی زیاد می‌شود که ناچار می‌شویم به آن بپردازیم.

احمدی با اشاره به وقایع چند روز اخیر شیراز خاطرنشان کرد: به کار بردن کلمه «احضار» و «فراخواند» توسط برخی رسانه‌ها برای ما دردسر شده چراکه این دو کلمه بار سیاسی دارد و شبکه‌های بیگانه هم از آن بیشترین استفاده را کردند و حتی وزیر کشور هم از این تعبیری که رسانه‌ها به کار برده بودند، ناراحت بود.

وی با بیان اینکه باید کلمات را طوری به کار برد که بار سیاسی نداشته باشد، توضیح داد: زمانی که دو کشور با یکدیگر مشکل پیدا کنند، کشوری در اعتراض به کشور دیگر سفیر خود را «فرا می‌خواند» و زمانی که درخصوص روابط دوکشور ابهامی پیش آید، وزارت خارجه آن کشور سفیر را برای ارائه توضیحات «احضار می‌کند».

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید کار خود را براساس مبانی، معیار و ارزش‌ها انجام دهیم، گفت: امنیت و آرامش مردم استان برای ما خیلی مهم است و همانطور که برای آسایش مردم استان تلاش می‌کنیم، باید برای آرامش آن‌ها نیز تمام توان خود را به کار بندیم چراکه آسایش بدون آرامش ارزش و اعتباری ندارد.

براساس این گزارش، برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب دو روز پس از سفر تماما حاشیه‌ای علی مطهری به شیراز جملات «وزیر کشور استاندار فارس را فرا خواند» ، «استاندار فارس احضار شد» را برای تیتر اول خود انتخاب کردند و این درحالی بود که سایر رسانه‌ها به موضوعات به‌روز دیگری از جمله اعلام نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری پرداخته بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
خوب كه رسانه ها و روزنامه هاي همسفره خودتان چنين ادبيات سخيفي را بكار برده بودند نه رسانه هاي اصولگرا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
چه دلیلی داره که فقط در شیراز چنین اتفاقاتی رخ می دهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
استاندار چنان حرف می زند که کسی نداند گویی فارس کرده گلستان اقای استاندار جمع کن این ادبیات شعاری مردم خیلی اگاه تر از این حرفها است تصویب بدون پول که کاری ندارد همه ادارات می توانند این کار کنند