کد خبر: ۶۷۵۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
نماینده مردم اقلید در مجلس:

آقای مطهری! خود به خواندن کتاب پدر، سزاوارترید

نکند با زبان بی زبانی می گویید روحانیت به حوزه ها برگردد و کاری به مسایل کشور نداشته باشد؟

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، به دنبال نامه توهین آمیز علی مطهری به آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز، الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی هم به جمع محکوم کنندگان این اقدام مطهری پیوست. وی با صدور بیانیه ای خطاب به علی مطهری نوشت: شما که مبادی آداب هستید و دیگران را به رعایت موازین حقوقی دعوت می کنید ! به چه مجوزی و با استناد به کدام مدرک معتبری حکم به دخالت نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس در تحریک عده ای به خشونت، آنهم نسبت به یک نماینده مجلس می دهید؟

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر مطهری

نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

  با سلام

با تاسف فراوان از حادثه ناگواری که در بدو ورود جنابعالی به شهر فرهنگ و ادب پیش آمد و عذر خواهی بابت اسائه ادب به یک نماینده مجلس که از مصونیت قانونی برخوردار است و همگان باید خود را به رعایت این حق قانونی ملتزم بدانند، از مراجع ذیربط مصرانه می خواهم بدون اغماض چگونگی شکل گیری این حادثه را بررسی و مسببان آن را به قانون بسپارند تا این سنت نا پسند از کشورمان رخت بربندد. چرا که اگر حرمت شکنی باب شد، کسی از آن مصون نخواهد ماند.

و اما جنابعالی در نامه ای خطاب به نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس مطالبی را قلمی کرده اید که ایکاش خویشتنداری می کردید و حرمت نگه می داشتید تا مجبور به نگارش این سطور نمی شدم.

مکتب پدر بزرگوارتان مکتب منطق و مدارا و احترام به مخالف است. نثار کردن تعابیری چون جاهل، فرومایه، سگ، اراذل، طالبان، القاعده و داعش به مخالفین -هرچند افراطی-چه نسبتی با منطق شهید مطهری دارد که جنابعالی به خود اجازه می دهید دیگران را به مطالعه کتاب ایشان توصیه کنید حال آنکه که خود به آن سزاوارترید؟ شما را چه شده است در حالی که حتی  نتانیاهو به هنگام سخنرانی در کنگره امریکا رهبر معظم انقلاب را آیه الله و رهبر عالی ایران خطاب می کنند، در عنوان نامه خطاب به یک مقام رسمی و نماینده ولی فقیه در یک استان ازعرف هم عدول می کنید و همه موازین را نادیده می انگارید.

به طریق اولی استناد به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری بدون التزام به ضروریات سیره این بزرگواران، در شان یک نماینده مجلس آنهم منتسب به بیت شهید مطهری نیست. به چه مجوزی به خود اجازه می دهید در حالی که امام راحل، آحاد ملت را به هوشیاری در مقابل حوادث پیرامونی دعوت می کنند، روحانیت را از نظارت بر حوادث سیاسی جاری کشور آنهم در شرایط حساس کنونی منع و برای ایشان وظیفه تعیین می کنید؟ نکند با زبان بی زبانی می گویید روحانیت به حوزه ها برگردد و کاری به مسایل جاری کشور نداشته باشد؟ پرواضح است که روزانه صدها همایش و سخنرانی مذهبی، علمی و فکری در استان برگزار می شود و به دخالت کسی در آنها نیازی نیست و امام جمعه محترم حتی از آمار آنها هم اطلاع کامل ندارند. این چه رویکردی است که جنابعالی در پیش گرفته اید؟ آیا فکر نمی کنید خود با مغلطه واتخاذ مواضع دوگانه و ورود در عرصه هایی که در شان شما نیست زمینه ساز تنش  وخشونت در سطح کشورهستید؟

شما که مبادی آداب هستید و دیگران را به رعایت موازین حقوقی دعوت می کنید! به چه مجوزی و با استناد به کدام مدرک معتبری حکم به دخالت نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس در تحریک عده ای به خشونت، آنهم نسبت به یک نماینده مجلس می دهید؟

به نظر میرسد مدتی است برنامه ریزی شده و به عمد نقاط قوت نظام در صیانت از حقوق شهروندی و آزادیهای مصرح در قانون اساسی را مستقیم و یا با تحریک عده ای به رفتارهای غیر منطقی به چالش می کشید، از این رفتار ناپسند فاصله بگیرید و استان فارس را از چنین رویکردی معاف کنید.

برادر ارجمندم ماموریتی که به دلیل صداقت ذاتی به شما سپرده اند را خودشان بارها آزموده اند و چون در اردوگاه افراطیون اصلاح طلب هم دیگر کسی مشتری این سیرک بی جاذبه نیست به فکر یارگیری از دوستان انقلاب افتاده اند.

از حرفهای خودتان معلوم است به بد روزی افتاده اید، مگر شما نبودید که در ماجرای فتنه، احمدی نژاد را به دلیل بی نزاکتی و خس و خاشاک خطاب کردن کسانی که به وی رای نداده اند، عامل شروع فتنه می دانستید و گناه او را کمتر از فریب خوردگان نمی دانستید؟ می دانید معنی این حرف چیست؟ خوب است نامه سراسر اتهام  خود را بار دیگر بخوانید تا در ریشه یابی اتفاقاتی که در آینده برایتان خواهد افتاد به آسمان ریسمان کردن و فرافکنی دچار نشوید! همانطور که وقایع قبلی هم بی ارتباط با الفاظی چون پوفیوز خطاب کردن مخالفانتان در مجلس نبوده است. آیا به لوازم گفته های خود پایبند هستید؟

از شما و از ملت ایران بابت نقل کلمات سخیف به کار رفته در یادداشت خودتان عمیقا پوزش می طلبم و اگر نبود وظیفه روشنگری در این مقطع حساس، حتی به نقل قول هم از بازگو کردن چنین کلماتی در محضر ملت بافرهنگ ايران شرم داشتم. 

الياس طاهرى نماينده مردم شريف اقليد و سرحد چهاردانگه

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
مردم اقلید برای این نماینده متاسفند............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
نترس الياس!!!!
ناشناس
واقعا متن قشنگی بود و به موقع
احسنت
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام
آقای مطهری بنده با این ادبیات سخیفتان خجالت می کشم بگویم شما نماینده جهموری اسلامی در مجلس شورای اسلامی هستید
مسعودازشیراز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
ناشناس عزیزمردم اقلیدبرای این نماینده متاسف نیستندبرای تووامثال تووتفکرانحرافی تومتاسفندوبه چنین نماینده ای افتخارمیکنند.کوری چشم دشمنان ولایت صلوات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
الیاس 4 تا رای داشتی پرید