کد خبر: ۶۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
در همایش شهرداران فارس چه گذشت؟

چند شهرداری عجیب در فارس و باغی که دیگر سودده نیست

شهر «علامرودشت» فارس شهرداری بدون شوراست که باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است.
به گزارش شیرازه، همایش سراسری شهرداران استان فارس در حالی صبح یکشنبه به مدت سه ساعت در شیراز برگزار شد که هرکدام از شهرداران گلایه های مختلفی از شورا و دیگر دستگاه ها داشتند.

خبرگزاری مهر در این باره نوشت: کمبودهایی همچون ابزار آلات اولیه، کمبود یا نبود کارمند، بودجه، مشکلات ایجاد شده به واسطه طرح های جامع و... از جانب شهرداران استان فارس مطرح شد.

اما در این میان شهرهایی هم بودند که تنها یک نفر مسئولیت تمامی کارها را بر عهده داشت و امروز هم که در این جلسه حضور پیدا کرده بود درب شهرداری را قفل کرده تا به شیراز سفر کند.

«بابامنیر» از جمله شهرهای تازه تاسیس استان فارس است که شهرداری آن تنها یک نفر را دارد و این فرد هم باید به عنوان شهردار تصمیم گیری کند و هم به عنوان آبدارچی برای رفع خستگی شهردار چای بیاورد و هم به عنوان دربان مراقب باشد بعد از خروج شهردار درب شهرداری بسته باشد.

از طرفی دیگر شهر "علامرودشت" فارس شهرداری بدون شوراست که این وضعیت نیز باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است.

شهر "مادرسلیمان"، مرکز حضور گردشگران در نزدیکی پاسارگاد که روزانه چند صد توریست خارجی در این شهر حضور دارند اما این شهر گردشگری و توریستی، خودرو حمل زباله ندارد و تنها وانت بار مخصوص این کار هم به دلیل نبود توری بر روی زباله ها توقیف شده است.

شهر "کامفیروز" دیگر شهر فارس که مرکز تولید برنج مرغوب در کشور است نیز خودرو آتش نشانی ندارد در حالی که این منطقه به دلیل کشاورزی بودند همواره در خطر قرار دارد.

اما شهر "اسیر" فارس با ۵۴ شهید با مشکل کم شماری نفرات مواجه است به گونه ای که در آخرین آمارگیری ۵۰ درصد جمعیت آن محاسبه نشده و شهردار این شهر با مشکل تخصیص اعتبارات مواجه است.

در این میان آنچه که در این جلسه باعث تعجب شد نظر یکی از شهرداران استان بود که در میان تمامی این مشکلات و کمبود ها اعلام کرد که "سفر خارج از کشور شهرداران فارس چی شد".

باغ مهر جوان هزینه است

اما معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به اینکه سازمان همیاری های فارس در حال بهبود حرکت است، گفت: گرچه سرعت اصلاح وضعیت سازمان همیاری ها اندک است اما به زودی شاهد بهبود فعالیت ها خواهیم بود.

خلیل رضاییان افزود: باید هزینه های اضافی از دوش این مجموعه برداشته شود که از جمله آن می توان به وضعیت باغ مهر جوان اشاره کرد که امروز تنها هزینه بر شده است.

وی با بیان اینکه شهرداران به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنند، گفت: فرامین و دستورات مقام معظم رهبری مشخص و شفاف است که باید فعالیت های خود را متناسب با آن اجرایی کنند.

معاون عمرانی استاندار فارس تاکید کرد: آنچه که باید مد نظر قرار داده شود توجه به فضای سبز شهرها است که باید در ارائه مجوزها دقت داشت که کاربری مشخص در حاشیه فضای سبز راه اندازی شود نه اینکه اشتغالی موجب از بین رفتن فضای سبز شهری گردد.

رضاییان با تاکید بر اینکه شهرداران باید برنامه ریزی لازم برای ایام عید داشته باشند، گفت: آنچه که باید مد نظر قرار داده شود مسافرین درون چادرهای مسافرتی است که باید ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: مکان های مشخص برای این مسافرین در نظر گرفته شود و نباید اجازه داد در تمامی نقاط شهر اقدام به نصب چادر کنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
شیرازه جان در مورد شهر اسیر که گفته شده 45 شهید دارد اصلا" صحت ندارد،اون بخش اسیر است که حدود 45 شهید دارد ، شهر اسیر20شهید بیشتر ندارد.
می توانید از بنیادشهید شهرستان مهر استعلام بگیرید.
اینو گفتم که اینقد با نام و تعداد شهدای عزیز بازی نشود.
باتشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
0
دروغگوها