کد خبر: ۶۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

تأملی بر حادثه شیراز

کسانی که هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند و به هیچ قانونی تمکین نکرده و اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیدند و حرمت های فراوانی را شکستند و به عالیترین مقامات دینی و سیاسی اهانت کردند امروز برای اهانت به علی مطهری اشک تمساح می ریزند.
شیـــرازه: غلامحسین مردای/ حادثه بوجود آمده برای آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در روز 18 اسفندماه در شیراز و حواشی و جنجال های سیاسی و رسانه ای مطرح شده پس از آن این مطلب را در ذهن متبادر می کند که طراحی حساب شده ای وجود دارد تا عده ای از این نمد برای خود کلاهی بدوزند و به تسویه حساب سیاسی با رقبای خود بپردازند.

در مورد حادثه شیراز نکات زیر قابل تامل است:

1- هیچ فرد و جناحی حمله به اذفراد و هتک حرمت آنان را منطقی نمی داند چه آن فرد مسئول و ماینده مجلی باشد و چه یک فرد عادی و معمولی.

2- یقینا ماجرای شیراز ابعاد مختلفی دارد که انتظار می رود هیات های تحقیق تشکیل شده بدون پیش داوری و توجه به جو سازی رسانه ای، همه جوانب و مقدمات و ابعاد آن را به صورت یک مجموعه مورد تحقیق و بررسی قرار دهند، نه یک برش خاص از یک قسمت حادثه.

قطعا همانگونه که حمله به ماشین علی مطهری جرم است بی توجهی به مصوبه شورای تامین و جوسازی و فتنه انگیزی نیز جرم است.

3- جناب آقای مطهری در سالهای اخیر در سخنرانی های مختلف منطقی را تبلیغ کرده اند که امروز باید به آن پایبند باشند. ایشان در ماجرای فتنه 88 می گویند که احمدی نژاد هم جزء سران فتنه است چون در مناظره ها و سخنرانی ها حرف هایی زد که نباید می زد و این مواضع وی یکی از عوامل بروز فتنه است.

آیا همین استدلال امروز در مورد آقای مطهری صادق نیست؟ آیا ایشان در عملکرد و مواضع خودشان تأملی کرده اند؟ با این منطق خود ایشان، مواضع و عملکردشان از عوامل اصلی شکل گیری ماجراست.

4- سؤال مهم این است چرا امروز کسانی که مسئول حل مشکلات و گرفتاری های جامعه هستند و باید بدنبال راه حل برای رفع مشکلات کشور باشند اقدام به دوره گردی در کشور و بویژه در دانشگاه ها می کنند تا امنیت و آرامش کشور و فضای علمی را به هم بریزند.

 این ماموریت مهم را چه کسی به آقای مطهری داده و کدام تکلیف قانونی است که گریزی از آن نیست؟

5- فضای سنگین رسانه ای و سیاسی موجود هم قابل تأمل است. یقینا باید به ابعاد حادثه پیش آمده رسیدگی شود و مقصران شناسایی و مجازات شوند ولی این فضای سنگین رسانه ای برای چیست؟ ما در موارد مشابه شاهد چنین فضایی نبوده ایم، وقتی در قم عده ای به غلط به رئیس مجلس شورای اسلامی حمله کردند چنین فضایی ایجاد نشد و همه به رأی و نظر نهاد های امنیتی و قضایی بدون جو سازی تمکین کردند.

6-شواهد حاکی از آن است که عده ای سرمایه گذاری خاصی بر روی شیراز کرده اند و تصمیم دارند با دعوت از سخنرانان هتاک و مسئله دار به التهاب و تنش دامن بزنند و با برهم زدن آرامش سیاسی و اجتماعی مردم به اهداف سیاسی خود برسند.

غافل از اینکه مردم شهر شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت و استان فارس بعنوان دیار چهارده هزار و ششصد شهید سرافراز به عناصر فرصت طلب و تفرقه افکن اجازه توطئه نخواهند داد.

7- جالب است کسانی که هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند و به هیچ قانونی تمکین نکرده و اموال عمومی و خصوصی را به آتش کشیدند و حرمت های فراوانی را شکستند و به عالیترین مقامات دینی و سیاسی اهانت کردند امروز برای اهانت به علی مطهری اشک تمساح می ریزند.

8- اخیرا حادثه ای تقریبا مشابه به آنچه در شیراز اتفاق افتاد در شهر کرمان پیش آمده است و یک جانباز دوران دفاع مقدس تنها به جرم یک سؤال در یک جلسه آماج کتک و توهین افراد افراطی یک جناح قرار گرفته است.

آیا بین کتک خوردن و اهانت یک جانباز با شکسته شدن شیشه ماشین حامل آقای مطهری تفاوت وجود دارد؟ چرا کسانی که در ماجرای علی مطهری فریادشان به آسمان بلند است در ماجرای کرمان دم بر نیاوردند؟

9- و بالاخره نامه توهین آمیز آقای مطهری به حضرت آیت اله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و همچنین نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پرده از بسیاری حقایق پشت پرده بر می دارد. اتهام زنی بی مبنا به یک فقیه عادل و بکار بردن جملات خارج از ادب و نزاکت برای مردم و دلسوزان نظام بهت آور بود. رعایت ادب و مصالح مردم و نظام بر همه لازم است مخصوصا کسانی که خود را وابسته به بیوت شریف و بزرگوار می دانند.

خداوند عاقبت همه را ختم به خیر فرماید.

نویسنده :
غلامحسین مرادی
برچسب ها: حادثه ، شیراز ، ایمانی ، مطهری
نظرات بینندگان