کد خبر: ۶۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

سخنگوي وزارت کشور: عزيمت هيئت ويژه بررسي حادثه شيراز به فارس

مقرر شده است مسئولان دولتی نیز که در این حادثه حضور احتمالی داشته‌اند تحت تعقیب قانونی قرار گیرند
به گزارش شیرازه، سخنگوی وزارت کشور گفت: هیئت ویژه رسیدگی به حادثه شیراز صبح امروز به استان فارس اعزام شد.
بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، حسینعلی امیری در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درخصوص رسیدگی به حوادث مشابه با حمله به آقای علی مطهری در شیراز افزود: برای ما همه شهروندان عزیز و محترم هستند رفتارهای ساختارشکنانه، ایجاد بی‌نظمی و آشوب با هر عنوان، کاری مذموم و ناپسند است.

وی اضافه کرد: حفظ امنیت و آرامش شهروندان و بهره‌مندی همه از حقوق شهروندی برای ما اهمیت دارد نباید کاری کنیم که خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه باشد.

امیری گفت: اگر در کرمان نیز چنین اتفاقی افتاده باشد کاری ناپسند است که به هیچ عنوان آن را تأیید نمی‌کنیم، این حساسیت در وزارت کشور وجود دارد و همواره به استانداران و شورای تأمین استان‌ها تأکید کرده‌ایم که همه شهروندان باید از حقوق قانونی خود بهره‌مند باشند.

وی با ابراز تأسف از وقوع حادثه شیراز افزود: آقای مطهری از نمایندگان بسیار خوب مجلس و فرزند شهید مطهری است که در سفر به شیراز قصد سخنرانی داشت و معلوم نیست چرا قبل از سخنرانی وی و آگاهی از مضمون این سخنرانی به این شکل با او برخورد کردند که کاری نادرست و غیرقابل قبول بود.

امیری اضافه کرد: در زمان وقوع این حادثه وزیر کشور در جلسه مربوط به مبارزه با مواد مخدر در وین بود و از آنجا دستور داد که موضوع پیگیری شود و به محض بازگشت به کشور نیز در این باره تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز خطاب به وزیر کشور دستور داد که با بررسی فوری موضوع، با ناقضان قانون ، آمران و افراد پشت پرده این موضوع برخورد قانونی شود و خاطیان به منظور اجرای عدالت به دستگاه قضایی سپرده شوند.

امیری گفت: مقرر شده است مسئولان دولتی نیز که در این حادثه حضور احتمالی داشته‌اند تحت تعقیب قانونی قرار گیرند و طبق تأکید رئیس جمهور نیز باید گزارش تحقیقات درباره این حادثه به آقای روحانی ارائه شود.

سخنگوی وزارت کشور افزود: وزیر کشور نیز در این چارچوب کمیته ای با مسئولیت معاون امنیتی این وزارتخانه و با عضویت مشاور و رئیس دفتر جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی و مدیر بازرسی عملکرد وزارت کشور تشکیل داد.

وی اضافه کرد: همزمان با دستور رئیس جمهور، کارشناسان برای بررسی موضوع به شیراز اعزام شدند و این هیئت نیز امروز به استان فارس رفت تا موضوع را بررسی و قاصران، مقصران، مباشران و عاملان حادثه را مشخص کند و به دست عدالت بسپارد.

امیری در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات استاندار فارس مبنی بر دستگیری و معرفی شماری از عوامل حادثه شیراز به قوه قضاییه گفت: تاکنون کسی بازداشت نشده است بنا بر اعلام استاندار فارس، شماری در این باره شناسایی شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام معاون امنیتی وزیر کشور، فیلمی حدود 20 دقیقه‌ای از حادثه شیراز تهیه شده که تقریبا چهره عاملان این حادثه در آن مشخص است، در این فیلم چهره شماری بیش از سه نفر مشخص است البته اعداد متفاوتی از 50 تا 200 نفر آمار داده‌اند که چهره‌هایشان شناسایی شده است.

امیری گفت: با توجه به تأکید رئیس قوه قضاییه بر برخورد با عاملان این حادثه، از مسئولان استان فارس می‌خواهیم که در این باره توجه داشته باشند تا هرچه زودتر موضوع جمع بندی شود.
نظرات بینندگان