کد خبر: ۶۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

گردشگری در فیروزآباد، نوشته می شود خوانده نمی شود!

توسعه شهرستان مهم است اما با شعارزدگی بویژه در مجتع سازی های قارچ گونه و بدون فراهم آوردن زیر ساخت های گردشگری نمی توان به این بخش رونق داد.
شیـــرازه: فیروزآباد یکی از شهرهای تاریخی استان فارس است که از نظر گردشگری یکی از شهر های مهم و از جاذبه های این استان محسوب می شود.

فیروزآباد با داشتن جاذبه های زیاد گردشگری شامل: جاذبه های تاریخی، جاذبه های طبیعی، مردم شناسی و ایل قشقایی، این صنعت سهم ناچیزی در اقتصاد شهرستان دارد.
به گزارش فیروزنا، از سال های گذشته تا کنون بیشترین سهم اشتغال در شهرستان را کشاورزی و خدمات ساختمانی و ساختمان سازی دارد.


http://firoozna.ir/files/images/untitled%20folder%201/%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%20%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%20%D8%A7%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87/IMG_0645.JPG

مجتمع هایی تجاری نیز که با شعار گردشگری در فیروزآباد احداث شده اند نتوانستند در جذب گردشگر و توریست موثر واقع شده و تنها باعث رونق کسب و کار نشدند بلکه با ایجاد رقابت منفی در بازار، بیشتر سبب رکود و کاهش در آمد در بخش مغازه داری شده، علاوه بر این از نظر فرهنگی نیز با ترویج مصرف گرایی و مدگرایی در بین جوانان و خانواده ها سهم بسزایی در تغییر سبک زندگی در شهرستان دارند.

در مقابل برای سرمایه گزاری در این بخش، توسعه و شناساندن جاذبه های گردشگری شهرستان که می تواند در آمد و اشتغال بسزایی را در شهرستان ایجاد کند کم توجهی و در مواردی نیز بی توجهی شده است که این بی توجهی تاثیر منفی و گاهی نیز باعث تخریب این جاذبه ها گردیده است.
برای نمونه می توان توسعه قبرستان در کنار و حریم  کاخ اردشیر بابکان را نام برد که تاثیرات منفی زیادی بر این اثر تاریخی دارد. تخریب رودخانه آتشکده که در ایام نوروز و روزهای دیگر محلی برای دفع زباله های روستای آتشکده گردیده نمونه دیگری است.
باید توجه داشت که توسعه شهرستان به ویژه در زمینه گردشگری بسیار مهم است اما این نکته را نباید از یاد برد که با شعارزدگی و سود جویی بویژه در مجتع سازی های قارچ گونه و بدون فراهم آوردن زیر ساخت های گردشگری نمی توان به این بخش رونق داد؛ بهتر است اول زمینه را برای حضور گردشگران مهیا کرد.

توسعه مراکز اقامتی، تور های گردشگری و تبلیغات و شناساندن مراکز گردشگری به گردشگران به نظر میرسد می تواند تاثیر مثبتی در این صنعت پر سود داشته باشد.

http://firoozna.ir/files/images/untitled%20folder%201/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%D8%B9%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B193/IMG_0526.JPG
نظرات بینندگان