کد خبر: ۶۷۵۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

تشکل‌های دانشجویی شیراز خطاب به مطهری: کتاب «حق و باطل» پدر را بخوانید تا بصیرتتان زیاد شود

جایگاه خود را شناخته و مطابق شناخت خود از حق و باطل و معرفت و دانشتان به اظهار نظر بپردازید.
به گزارش شیرازه، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به نامه هتاکانه علی مطهری به آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اعلام کردند.
متن این بیانیه که خبرگزاری تسنیم آن را منتشر کرده به‌شرح زیر است:

جناب آقای علی مطهری

فرزند شهید آیت‌الله مرتضی مطهری

سلام علیکم

اخیراً مرقومه‌ای خطاب به نماینده مکرم مقام معظم رهبری در استان‌مان نوشته و با لحنی هتاکانه نسبت به نظرات ایشان موضع گرفته‌اید.

در نامه خود با قبح‌شکنی آشکار، توهین‌های فراوانی را نثار مخالفین خود و تهدید به اردوکشی خیابانی کرده‌اید.

در این نامه چنان خود را بالا گرفته‌اید که به خود اجازه داده‌اید به عالم بزرگ شهر شیراز و نماینده مقام معظم رهبری در استان گستاخانه نصیحت فرمایید و ایشان را به جمود و افراط متهم نمایید.

خوب است بدانید فرزند شهید مطهری بودن امتیاز ذاتی ندارد که به‌صرف فرزند پاره تن امام بودن‌شان خود را بالاتر از دیگران بدانید. چه‌بسیار آیت‌الله زادگانی که طریق ناصواب پیش گرفته و ره به سرمنزل مقصود نبردند.

شما که به هر طریق سعی دارید عقاید خود را به شهید مظلوم آیت‌الله مطهری منتسب کنید، بد نیست که بار دیگر آثار و خصوصاً نامه‌های آن شهید را با دقت مطالعه کنید تا هم ادب و نزاکت را از پدر خود آموخته و هم لحن نامه نگاشتن به یکی از بزرگان و منسوبین به ولی فقیه را فرا گیرید.

مولا امیرالمؤمنین می‌فرمایند: «رَحِمَ اللّه‏ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم‌یَتَعَدَّ طَورَه» نیکو است که جایگاه خود را شناخته و مطابق شناخت خود از حق و باطل و معرفت و دانشتان به اظهار نظر بپردازید.

در پایان نسخه‌ای از اثر گران‌سنگ پدر گرامی‌تان کتاب «حق و باطل» را به‌پیوست این نامه خدمت‌تان تقدیم می‌نماییم، باشد که گامی هرچند اندک در جهت فراگیری ادب و افزایش بصیرت جناب‌تان باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
بسیج دانشجویی مراکز آموزش عالی و مؤسسات غیرانتفاعی
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
0
آفرین بر دانشجوی بیدار و بصیر و شجاع و آگاه ایران علی الخصوص شیراز که با مشت خود بر چهره نفاق و تزویر کوفتید و جواب دندانشکنانه به او دادید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
0
آفرین