کد خبر: ۶۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
فرمانده سپاه مرودشت خبر داد:

4 خرداد «روز مرودشت» اعلام شد

شعار این روز، برکت، ایثار و مقاومت است و برنامه هایی در این روز برای معرفی شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، نشست خبری با موضوع ابلاغ روز مرودشت در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مرودشت برگزار گردید.

سرهنگ علی محمد محمدی بیان داشت: انتخاب روز مرودشت در شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان انجام گردید و نهایی بودن آن  به نظر شورای تامین منوط گشت که ضروری هم نبود چرا که نظر شورای تامین بیشتر در اموری است که بار امنیتی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان مرودشت بیان داشت: روز چهار خرداد به عنوان روز مرودشت انتخاب شده است و شعار این روز، برکت، ایثار و مقاومت است و برنامه هایی در این روز برای معرفی شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش مرودشت نا محمدی در رابطه با دلایل انتخاب 4 خرداد به عنوان روز مرودشت و دلایل انتخاب شعار این روز تصریح کرد: از آنجا که مرودشت یک شهر کشاورزی است و اغلب مردم به کشاورزی اشتغال دارند و همچنین از آن جا که آغاز برداشت برخی محصولات کشاورزی از خرداد ماه شروع می شود دلیل عنوان برکت در شعار روز مرودشت است. انتخاب واژه ایثار نیز بدان خاطر بوده است که شهرستان مرودشت در زمان دفاع مقدس 1200 شهید را در راه جمهوری اسلامی تقدیم نموده است و در همان ماه نیز شهادت سید قاسم سجادیان اتفاق افتاده است که اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان فارس است. دلیل انتخاب عنوان مقاومت نیز این است که در یک محوری در شلمچه ما شاهد ایستادگی و مقاومت جانانه گردان امام محمد باقرعلیه السلام بودیم به طوری که خط شلمچه را محفوظ نگه داشتند و اگر دلاور مردی های رزمندگان این گردان نبود قطعا محور شلمچه در آن روز سقوط می کرد و مجددا مثل اوایل جنگ در تصرف رژیم بعث عراق قرار می گرفت و در همین ماجرا 12 نفر از اعضای گردان امام محمد باقر علیه السلام مرودشت به شهادت رسیدند و اینها از جمله دلایلی بود که سبب شد روز 4 خرداد به عنوان روز مرودشت با شعار مرودشت شهر برکت، ایثار و مقاومت انتخاب شود.

وی اذعان داشت: اصحاب مطبوعات، مسئولان فرهنگی شهرستان، کسانی که به صورت خودجوش کار فرهنگی می کنند، همه باید تلاش کنند تا مرودشت را آنچه هست معرفی نمایند و دغدغه دوستان این است که اگر یک ناهنجاری در این شهر باشد برجسته شده و تیتر یک اخبار می شود اما این همه ظرفیت شهر مرودشت دارد که معرفی نشده است و انتخاب یک روز برای مرودشت، فرصتی است که بتوانیم شهرستان مرودشت را آن طور که هست که معرفی کنیم.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران بیان کرد: انتخاب یک روز برای مرودشت یک اقدام شروع کننده محسوب می شود و خواهان آن هستیم که در طول سال ظرفیت های مرودشت را برجسته کنیم و این فقط انحصار به روز 4 خرداد ندارد.

وی بیان داشت: اصحاب رسانه به عنوان چشم بصیر مسئولان و زبان گویای مردم هستند و اصحاب رسانه مرودشت گرفتار سهم خواهی و منفعت طلبی برخی ها نشده اند و باید تا آخر حریت قلم و حریت دریچه دوربین خود را حفظ کنند.

محمدی تاکید کرد: ما فقط هدایت کلی برنامه های روز مرودشت را بر عهده داریم و تصدی گری نخواهیم کرد.

وی در رابطه با اتفاقاتی که به دنبال سفر علی مطهری ایجاد شد بیان داشت: هر گونه تعرض به هر شهروندی را محکوم می کنیم  و از مواضع اصولی آیت الله ایمانی حمایت خواهیم کرد.

محمدی افزود: اسائه ادب آقای مطهری به نماینده رهبری در استان قطعا محکوم است.

محمدی در پاسخ به یک از خبرنگاران اذعان داشت: در هفته بسیج معرفی روستای پاک را داشتیم که در آن روستا مردم 800 ماهواره را داوطلبانه تحویل داده بودند اما نتوانستیم محله پاک را تا کنون معرفی کنیم و امیدوار هستیم در سال آینده این اتفاق افتد.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران شهرستان مرودشت تجلیل شد.

نشست خبری روز مرودشت در سپاه ناحیه مرودشتسرهنگ علی محمد محمدی فرمانده سپاه مرودشتخبرنگاران مرودشتایمان شریفی خبرنگار مرودشتسپاه ناحیه مرودشت و جناب سرهنگ محمدی فرمانده سپاه

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
حداقل نام فرهنگ و تمدن را نیز به این کلمات اضافه می کردید. چرا که این منطقه مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین است