کد خبر: ۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

بودجه شهرداری شیراز 100 میلیارد تومان آب رفت!

یک عضو شورای شهر گفت: درخواست کاهش بودجه در پایان سال طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نودمین و آخرین جلسه خود در سال 93 همزمان با 25 اسفند روز ملی شهردار و سالروز شهادت شهید مهدی باکری، از شهردار شیراز و شهرداران مناطق 10 گانه شیراز تجلیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: اگر امروز شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، مسیر توسعه و پیشرفت را طی می کند، مرهون تلاش، پشتکار و همکاری مجموعه خدوم شهرداری در سایه وحدت، انسجام درونی و همدلی با شورای شهر است.

غلامعلی حقدل اظهار کرد: خدمت در هر نقطه از این شهر مقدس که جایگاه امامزادگان عشق و 5 هزار و 200 شهید ولایتمدار و مردمی مؤمن و انقلابی است، افتخاری والا و البته مسئولیتی سنگین است که به حمدالله مجموعه خدوم شهرداری با اتکا به ایزد منان و در سایه وحدت، همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر، پیروز و سربلند به انجام رسانده است.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز مجموعه مدیریت شهری بتواند در راه اجرای فرامین مقام معظم رهبری، حفظ و تحقق آرمان های شهدا و عمران و آبادانی سومین حرم اهل بیت (ع) استوار و موفق عمل کند.

در ادامه جلسه موضوع متمم بودجه شهرداری شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از آن اعضای شورا با اصلاح بودجه شهرداری شیراز به دو هزار و 100 میلیارد تومان موافقت کردند.

همچنین افزایش بودجه سال آینده 15 سازمان تابعه شهرداری شیراز بر اساس متمم بودجه سال 93 مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: متمم بودجه 93 شهرداری شیراز پس از ارائه توسط شهرداری در این کمیسیون بررسی و از دو هزار و 200 میلیارد تومان به هزار و 100 میلیارد تومان اصلاح شد.

محمدتقی تذروی خاطرنشان کرد: از این رقم اصلاحیه هزینه جاری 323 میلیاردتومان و اعتبار عمرانی نیز هزار و 776 میلیارد تومان است.

ترابی، دیگر عضو شورای شهر نیز این نکته را متذکر شد که درخواست کاهش بودجه در پایان سال طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و از مسئولین شهرداری خواستار آن شد که این اقدام تبدیل به یک رویه نشود.

افزایش مبالغ حق انشعاب آب و فاضلاب مسکونی و غیرمسکونی دیگر موردی بود که در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

محمدحق‌نگر، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در این خصوص توضیح داد: 20 سال است تصفیه خانه شماره دو شیراز کلنگ خورده و متاسفانه هنوز ناقص است و ادامه کار آن متوقف شده است.

وی بیان کرد: باید دولت به این موضوع توجه ویژه داشته و با تخصیص اعتبار مناسب تسریع در اتمام این طرح را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با انتقاد از وضعیت تصفیه فاضلاب در شیراز گفت: آمار سالانه تصیه فاضلاب در این کلان‌شهر 30 میلیون مترمکعب است و این در حالی است که برخی از کلان‌شهرهای دیگر بیش از 160 میلیون مترمکعب تصفیه فاضلاب دارند.

وی افزود: امروز معتقدیم باید با برنامه‌ریزی توسعه شبکه فاضلاب در شیراز و توجه به ایجاد خطوط فاضلاب در مناطق کمتر برخوردار در اولویت و برنامه باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز توجه به رفع مشکلات فاضلاب و ایجاد خطوط آن در جنوب شهر شیراز به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و شهروندان خواستار رفع مشکلات موجود هستند.

علی راستگو گفت: باید برنامه‌ای برای موضوع ساماندهی فاضلاب در شهر شیراز تعریف شود و با توجه به کمبود آب نیز برای آن راهکار اساسی پیش‌بینی شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز از وضعیت رها شدن فاضلاب در جنوب شرقی شهر شیراز انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه در این قسمت از شهر فاضلاب وارد رودخانه می‌شود و بهداشت مردم را نیز به خطر انداخته است که درخواست ما رسیدگی به این موضوع است.

بیژن زارعی افزود: در نقاط مختلف شهر برخی طرح‌های فاضلاب نیز نیمه‌کاره رها شده است که در این زمینه باید آبفای شیراز با جدیت تمام برای پایان کار و ارائه خدمت مناسب به شهروندان برنامه‌ریزی کند.

درنهایت افزایش مبالغ حق انشعاب آب و فاضلاب مسکونی و غیرمسکونی به رای گذاشته شده که اعضای شورای شهر به آن رای ندادند.

در ادامه جلسه تذروی، عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه نباید یک ریال از مردم به خلاف گرفته شود، گفت: یکی از موارد دستور کار در سال آینده بررسی نقاط کور قوانینی باشد که ممکن است به یک نفر یا یک گروه خاص ظلم شود.

نظرات بینندگان