کد خبر: ۶۷۵۹۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
در همایش ائمه جمعه فارس چه گذشت؟

از محکومیت مجدد نامه مطهری به آیت الله ایمانی تا خلف وعده استاندار

ائمه جمعه همچنین از شورای نگهبان خواستند که در صلاحیت آقای مطهری تجدید نظر نمایند.
به گزارش شیرازه، آخرین همایش ائمه جمعه استان فارس در سال 93 روز دوشنبه 25 اسفند ماه در شیراز برگزار گردید.
 در این همایش استانی که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، آیت الله ایمانی نیز حضور داشت، ائمه جمعه به بیان دیدگاههای خود در مورد مسائل و اتّفاقات یک سال گذشته استان پرداختند و نسبت به عملکرد مسئولین استان طی یکسال گذشته اظهار نظر نمودند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان داشت: ائمه جمعه نقش مهم و اساسی در حوزه های استحفاطی خود و هدایت معنوی جامعه دارند از این رو فعالیت علمی و معنوی ائمه جمعه در حوزه های کاری باید رصد شود.

آیت الله ایمانی ادامه داد: ائمه جمعه در روند انقلاب اسلامی در حوزه های استحفاظی خود منشا اثر و سد محکمی در مقابل منحرفان بودند اما هم اینک این نقش در حال فراموشی است. امام جمعه شیراز بیان کرد: ائمه جمعه در حوزه های کاری خود فعالیت های فراوانی برای رفاه حال و بهبود زندگی مردم انجام می دهند که این اقدام ها باید به شیوه های مناسب از جمله از طریق انتشار کتاب و فضای مجازی به مردم معرفی شود.

 آیت الله ایمانی افزود: جامعه باید مطیع پیامبر، اوصیا و جانشینان پیامبر باشد در غیر این صورت گناه و تاریکی بر جامعه حاکم می شود.

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما مسلمانان بیش از هزار و 400 سال است که پیروی از امام را آزموده ایم و تمام موفقیت و عزت ما به دلیل همین پیروی و تبعیت از امام است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: خداوند نعمت ولایت را به ما عطا کرده است که ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و نباید اجازه داد دست امام از دست ملت خارج شود زیرا مسامحه در این زمینه جبران ناپذیر است.

امام جمعه شیراز بیان کرد:فاصله بین امام و امت گرفتاری های بیشماری برای جامعه ایجاد می کند و ائمه جمعه به عنوان پرچمداران ایجاد این ارتباط، باید به درستی عمل کنند.

 آیت الله ایمانی اظهارداشت: همچنین ائمه جمعه باید مسائل جامعه را به درستی رصد ، بررسی و نسبت به آن موضع گیری کنند.

در این همایش ائمه جمعه استان فارس در مورد اتّفاقات و حوادث اخیر استان عکس العمل نشان داده و خواهان بررسی دقیق موضوع و شناسائی و برخورد قانونی با مسبّبین اصلی این حوادث شدند.

ملک مکان مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در این همایش گفت: حادثه اخیری که در استان روی داد از چند جهت قابل بررسی و برخورد حقوقی و قضائی می باشد. اوّل باید کسانی را که علیرغم مصوّبه شورای تأمین شهرستان شیراز و هشدارهای مسئولین امنیتی و سیاسی استان، مبنی بر مناسب نبودن زمان تعیین شده جهت سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز، خواهان لغو سخنرانی ایشان بودند، امّا اصرار بر انجام این سخنرانی نموده و با وجود پیش بینی حادثه، نسبت به لغو مراسم مخالفت نموده، مورد مؤاخذه و محاکمه قرار داد. سخنران مدعوّ هم چنانچه از مصوّبه شورای تأمین مطّلع بوده، که ظاهرا هم مطّلع بوده چون خلاف قانون عمل نموده باید در مراجع قانونی پاسخ گو باشد و بدلیل قانون شکنی مورد محاکمه قرار گیرد. دوّم کسانی که به سخنران مدعوّ حمله کرده و برخورد فیزیکی با ایشان داشتند نیز باید شناسائی و طبق قانون با آنان برخورد شود. مورد سوّم که از دو مورد اوّل هم دردآورتر و بسیار سخیف تر می باشد، نامه اهانت آمیز علی مطهری به نماینده محترم ولی فقیه در استان و جسارت های ایشان به معظّم له بود که احساسات همه مردم استان فارس بخصوص ائمه جمعه و نخبگان استان را جریحه دار کرد.

ملک مکان گفت کسانی که برای حادثه مضروب شدن علی مطهری اشک تمساح ریختند و وفریاد وااسفا سردادند، نسبت به اهانت ایشان به نماینده محترم ولی فقیه موضعی نگرفته و این ادبیات و نامه سخیف و سراسر جسارت آمیز علی مطهری را محکوم نکردند. آنچه که علی مطهری در نامه بیان کرده سراسر جسارت، بی ادبی و مغالطه کاری است که متأسّفانه چنین سخنانی از ایشان مسبوق به سابقه نیز می باشد، آقای مطهری خودش را عقل کل می داند و تصوّر می کند از همه بهتر و بیشتر می فهمد. ایشان تصمیمات شورای امنیت ملی کشور، قوه قضائیه و حتّی تدبیر رهبری در نحوه برخورد با سران فتنه را غلط و خلاف قانون دانسته و موضع خود را بهترین موضع می داند.

ملک مکان افزود: طبق منطق خود آقای مطهری که اغتشاشات سال 88 را یک اعتراض مدنی می داند و ضرب و جرح عدّه ای بی گناه و تخریب اموال عمومی را در آن حادثه توسّط کسانی که با خواست سران فتنه به خیابان ها آمده بودند، طبیعی و حق معترضین و فتنه گران می داند، نباید نسبت به اعتراض عدّه ای به حضور ایشان در شیراز و برخورد با وی که طبق منطق آقای مطهری اعتراض مدنی محسوب می شود، عکس العمل نشان داده و معترض شود.
ملک مکان ادامه داد:  اگر برخورد فیزیکی با نماینده مجلس به عنوان اعتراض بد و کار قبیحی هست که قطعا همین طور هم هست، چرا خودشان چند وقت پیش از این در مجلس با بعضی از نمایندگان که به سخنان ایشان معترض بودند برخورد فیزیکی کردند؟ اگر ایشان معتقدند که برای بررسی فتنه 88 باید با کسانی که با سخنان خود زمینه ساز آن حوادث شدند، برخورد شود، پس بر اساس همین منطق باید با کسانی هم که زمینه ساز حادثه اخیر شیراز شدند که خود آقای مطهری هم در این مورد نقش داشت و با عدم رعایت قانون و مصوّبه شورای تأمین، موجب و مسبّب حادثه شیراز شد، برخورد شود.

در این همایش حجّت الاسلام خرسند امام جمعه شهر کازرون نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: استاندار محترم فارس باید نسبت به نامه علی مطهری موضع خود را شفاف و صریح و سریع بیان کند. وی عملکرد استاندار فارس را مطابق شعار دولت آقای روحانی ندانست و گفت: بر اساس گفته خود آقای استاندار در یک مصاحبه که چند ماه پیش انجام شده بود، بیش از 90 در صد از کسانی که در این استان از بدو شروع به کار دولت آقای روحانی مسئولیت گرفته اند، از اصلاح طلبان می باشند، آیا اعتدال و تدبیر این است؟

موسوی انور امام جمعه سپیدان از دیگر ائمه جمعه ای بود که در این همایش اظهار نظر نموده و خواهان برخورد جدّی با علی مطهری بخاطر نامه جسارت آمیز ایشان شد. وی گفت باید بصورت رسمی از ایشان شکایت شود و قوه قضائیه نیز به طور جدی و طبق قوانین با وی برخورد نماید.

تمامی ائمه جمعه حاضر در این همایش موضع و سخنان آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز را بحق، لازم و به موقع دانستند و ضمن حمایت قاطع از ایشان، و اعلام انزجار و تنفّر از نامه علی مطهری، خواهان رسیدگی قضائی و برخورد قاطع قوّه قضائیه با وی شدند. ائمه جمعه همچنین از شورای نگهبان خواستند که در صلاحیت آقای مطهری تجدید نظر نموده و این گونه رفتارها و گفتارهای وی را رصد نموده و در عدم صلاحیت ایشان مدّنظر قرار دهند.

قابل ذکر است قرار بود استاندار فارس در این همایش حضور یافته و به سؤالات ائمه جمعه در موضوعات مختلف استان از جمله حوادث اخیر پاسخگو باشند، که متأسّفانه خلف وعده نموده و در همایش شرکت نکردند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
فتنه رهبري را نشانه گرفته است و بي بصيرتها پياده نظام فتنه شده اند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
همه مردم اشتباه میکنند به جز شماها احسنت بر شما
امیدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
مردم و مسئولین استان فارس باید جلوی افراد حقیری چون شیخ غفاری و امثال علی مطهری که نان بزرگی پدرانشان را می خورند را سد کنند چون متاسفانه چنین افرادی در دام فتنه گرفتار شده و دشمنان انقلاب اسلامی هم از بی بصیرتی چنین افرادی استفاده می نمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
درود بر مطهری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
همه اشتباه ميكنن غير از اقايان!!!!
حسین از زرین دشت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
جناب اقای حجت الاسلام خرسند امام جمعه محترم کازرون این استانداری که ما می بینیم هم اصول گراها گذاشته سر کار و هم اصلاح طلب ها ملاک دادن مسولیت به افراد فقظ بچه مهر و لامرد بودن است جهت اطلاع در شهرستان زرین دشت در دولت روحانی فقط معاون فرماندار تغییر کرده این هم معاون فرماندار زرین دشت که احمدی نزاد ی است شد فرماندار و اقای استاندار همشهری خودش از لامرد اورد کرد معاون فرماندار و همه مسولین از دولت قبل است قبول ندارید تشریف بیاورید از نزدیک ببینید
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
اقا یی که مدیران بی نماز را به شغل گوسفند چرانی می خوای بفرستی تو را چکارت به این حرها عقل مطهری از تو و دور و برات خیلی بهتره اصلا چون شماها یه مشت ادم کم سوادی شدید مطهری نمود پیدا می کند و ام بعد امام جمعه حرمت جایگاهش و نگه میداشت و بازیچه دست اون اقا قرار نمی گرفت و باید ایشون مورد بازخواست قرار بگیرد که چرا جایگاه امامت جمعه را لکه دار کردی مثل اینکه پیش نمازی یه استان بوده
علی از لامرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
حسین از زرین دشت بسیار حرف بجا و خوبی زده استاندار از این طرف به شورای تامین می گوید تصویب کنید تا مطهری نیاید و دل اصول گراها خوش میکند چون می داند مطهری می اید و از ان طرف می رود دیدار مطهری و دل جویی می کند تا به اصلاح طلب ها بگوید من با شما هستم تو را خدا بگذارید ادم مردی بیاید بشود استاندار تا شاید فارس جایگاهی پیدا کرد در کشور