کد خبر: ۶۷۵۹۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
فصل مشترک واکنش نمایندگان و ائمه جمعه فارس به توهین مطهری:

پســـر کو ندارد نشان از پدر/ تو بيگانه خوانش مخوانش پسر!

انتشار نامه توهین آمیز و هتاکانه علی مطهری خطاب به نماینده مقام معظم رهبری در فارس موجی از واکنش ها را در پی داشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سفر علی مطهری در آخرین روزهای سال، پازل حاشیه های سیاسی استان فارس را در سال 93 تکمیل کرد. او 18 اسفند به شیراز آمد و اما به دانشگاه شیراز نرسید. به خودروی حامل مطهری حمله شد و او مجبور به بازگشت به پایتخت شد. روایت متفاوت رسانه ها از این ماجرا باعث واکنش های متفاوتی از سوی مسئولین شد. هر کسی که این ماجرا را شنید آن را محکوم کرد. اما کسانی هم بودند که خواستار پاسخگویی خود مطهری نیز شدند. آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه های نماز جمعه گفت: «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان و فتنه را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را بشکنند که اگر باد کاشتید طوفان درو می‌کنید.»
صحبت های امام جمعه شیراز با پاسخ هتاکانه مطهری روبرو شد. آن قدر نامه مطهری به آیت الله ایمانی پر از توهین و دور از ادب تنظیم شده بود که با عکس‌العملهای گوناگونی مواجه شد که وجه مشترک اغلب آنها محکوم کردن این اقدام مطهری بود.

حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در گفتگو با کازرون خبر گفت: «امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: بیانیه ای که آقای مطهری نوشته اند بسیار بی ادبانه و هتاکانه و حاکی از شخصیت ایشان است و توهین به نماینده ولی فقیه برای ما غیر قابل تحمل است» ادامه مصاحبه را اینجا بخوانید.

محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پسین جهرم آیت الله ایمانی را یک روحانی برجسته مبارز، متواضع و با تحصیلات عالی حوزوی دانست و افزود: حرف نماینده ولی فقیه در استان برای ما قابل ارزش بوده و می طلبید تا ادبیات استفاده شده در مورد ایشان متناسب با شأن و جایگاهشان باشد. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام علی خرسندی امام جمعه شهرستان رستم در گفتگو با نورآنلاین بیان داشت: نامه آقای مطهری 3 یا 4 اشکال اساسی دارد. ادبیات آن و  آهنگ حاکم بر نامه غیر محترمانه است و اخلاقی نیست. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

الیاس طاهری نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای نوشت: شما که مبادی آداب هستید و دیگران را به رعایت موازین حقوقی دعوت می کنید! به چه مجوزی و با استناد به کدام مدرک معتبری حکم به دخالت نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس در تحریک عده ای به خشونت، آنهم نسبت به یک نماینده مجلس می دهید؟ متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.
رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آباده نما، نامه علی مطهری به نماینده ولی فقیه در فارس را هتاكانه دانست و گفت: ادبيات مطهري نسبت به نماينده مقام معظم رهبري ادبياتي داعشي بود. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید
حجت الاسلام محمدرضا خادم امام جمعه شهر گله دار در گفتگو با عصر مهر، تصریح کرد: مسئولان استان، خصوصاٌ نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس تمام تمهیدات را برای اینکه یک استانی بدون دغدغه و بدون تشویش اداره شود به کار گرفته‌ اما متأسفانه جناب آقای مطهری که خود باید قانون‌گذار باشند و قانون را رعایت کنند در این موضوع نه‌ تنها مراعات قانون را نکرده‌اند بلکه با تهمت‌هایی که به نماینده ولی‌فقیه در استان نسبت داده اند جا دارد حداقل برای خود و وجدان خود پاسخگو باشد. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در گفتگو با حرف رسا گفت: متاسفانه مطهری به جای عذرخواهی از مردم شیراز و عذرخواهی از قانون شکنی، با نوشتن نامه ای به نماینده ولی فقیه در استان با اتهامات واهی و بی مدرک همه گناهان را به گردن ایشان انداخته و با بی حرمتی به شخصیت فرهیخته استان دل هر انسان منصفی را به درد آورده است. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام پناهی امام جمعه شهرستان فراشبند با محکوم کردن اهانت علی مطهری به نماینده ولی فقیه در این استان، به نخل بیدار گفت: آیت الله ایمانی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در فارس است و توهین علی مطهری به شخص ایشان توهین به کل استان فارس است و اظهارات مطهری را محکوم می کنم و پشتیبانی خود را از آیت الله ایمانی اعلام می کنم. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن حمایت از مواضع آیت‌الله ایمانی گفت: از شخص آیت‌الله ایمانی که نقش مهمی در برقراری آرامش و ثبات در این استان داشته‌اند و همچنین مواضع ایشان که مبین دفاع از انقلاب و اسلام و سومین حرم اهل‌ بیت (ع) است دفاع و حمایت می‌کنیم. ادامه صحبت های ذوالانوار را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه با صدور بیانیه ای نوشت: با مطالعه ی پاسخ هدایت شده و املاء شده ی به شما در مورد نماینده مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل بیت (ع) افسوسمان نسبت به فرزند استاد و معلم ایرانیان افزون گشت. ادامه بیانیه را اینجا بخوانید.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج ما، با اشاره به نامه توهین آمیز علی مطهری خطاب به نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: علی مطهری بارها نسبت به عملکرد برخی از مسئولین، هتاکی ها، بد نوشتن ها و... اعتراض داشتند لذا امروز خودشان به آن مبتلا شده اند. ادامه گفتگو را اینجا بخوانید.

جمشید جعفرپور نماینده لار، خنج و گراش هم در بیانیه ای نامه مطهری به نماینده ولی فقیه در فارس را محکوم کرد. وی نوشت: متاسفانه نامه شما مبتني بر ادبيات و حاوي محتوايي است كه قابل دفاع و مورد تائيد نمي باشد. ادبيات مشحون از الفاظ توهين آميز خطاب به نماينده محترم ولي فقيه در استان بزرگ فارس بدور از ادبي است كه از فرزند شهيد مطهري انتظار رفته و غير قابل دفاع مي باشد. ادامه بیانیه را اینجا بخوانید.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم شهرستان های خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای نوشت: متاسفانه آقای مطهری نیز در نامه سرگشاده خود به حضرت آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز که بنظر می رسد بیشتر از روی عصبانیت بوده است، با بکار بردن کلماتی که ذکر آن در شان یک نماینده مجلس نبود بر این آشفته بازار افزود. متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.

غلام مهدی حقدل رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه هرگونه توهین و جسارت از جانب ما محکوم است، یادآور شد: سخنان هتاکانه علی مطهری علیه نماینده ولی فقیه در استان فارس پذیرفتنی نیست و باید کرامت و جایگاه نماینده ولی فقیه و استاندار فارس حفظ شود. ادامه صحبت های حقدل را اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
بر عکس دقیقا خون پاک شهید مطهری در رگهای مردانه علی لقا جاری است چرا که او در دفاع از ارمانهای انقلاب اسلامی محکم تر از همه ایستاده است او خوب میداند یکی از شعارهای اصلی انقلاب ازادی بوده وهست خداوند به همه ما یک جو انصاف عطا کند که در روز قیامت همان به درد انسان میخورد و هیچ مقام وپستی و مسولی فریاد رس نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
پس چه شد اقایان ضرغام صادقی ونبی احمدی نمایندگان شیراز وداراب که با رای اصول گرایان به مجلس رفتید ننگتان باد با سکوتتان در برابر سخنان بی ادبانه علی فریمانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
جواد+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++...................
سعید فهندژی سعدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
سخنان آقای علی مطهری به عنوان یک نماینده مردمی نبود. نماینده با هر برخوردی که از طرف مردم صورت می گیرد خضوع و خشوع دارد و در مقابل مردم جبهه نمی گیرد. شاید بگویید مردم کیستند: مردم همانهایی هستند که پشت سر رهبری ایستاده اند و امامان جمعه را نمایندگان ولی فقیه خودشان می دانند.این از شجاعت علی مطهری نیست بلکه می خواهد با سربلایی شنا کردن خودش را به جامعه معرفی کند. در واقع یک نوع اشتهار در جامعه ی ما ساز مخالف زدن است.
شاکر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
انصاف بدهیم که الفاظی که مهاجمین به اقای مطهری به کار بردند بسیار تند تر و سحیف تر از انچه اقای مطهری در نامه به اقای ایمانی نوشتند بود تا انجا که بیت شریف شهید مطهری را هم بی نصیب نگذاشتند . جایگاه شهید مطهری از هر جهت از اقای ایمانی بالاتر است "پاره تن امام" سوال اینجاست چه شد این اقایان ککشان هم نگزیید ولی در مقابل ان نامه فریادشان بلند شده است .من اگر حکومیت ان توهین ها را دیده بودم امروز هم این محکومیت ها را از سر اخلاص و دلسوزی قلمداد میکردم ولی الان احساسم این است که بیش از این که دغدغه حق باشد دغدغه های غیر الهی پشت ان است
هندونه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
الکی شلوغش نکنید این ها همش کارخودتونه و برای مصرف خودتون درست شده شب عیدی مردم بیکار نیستن این ها رو بخونن
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
علي مطهري چند عدد گوجه به لباسش اصابت كرد يك كشور را بهم ريخت،اگر مثل پدرش گلوله خورده بود چكار مي كرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
بعضی وقت ها کف گرگی لازم است!
در اینده شهید مطهری را با نام من (علی مطهری) می شناسند!
هواداران خود را به خیابان بخوانم تا ...
یه نفر این بنده خدا رو ببره بیمارستان بستری کنه! بستری نشه یا به خودش صدمه میزنه یا به دیگران!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
اگر طرفین مطیع اسلام. امام ره.و رهبر معظم انقلاب بودند برای حفظ اتحاد.امنیت.وآرامش کشور و رسیدن به کمبودها ی جامعه اصلا نباید این صحنه و گفته ها بروز کند بخاطر شهدا و کوری چشم دشمنان سکوت .سکوت.سکوت
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
بيچاره پياده نظام فتنه شده..