کد خبر: ۶۷۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
دکتر ایمانیه در گفتگو با شیرازه:

وجود بیماری ابولا و آنفولانزای خوکی در فارس را تکذیب می‌کنم

هیچ بیمار مبتلا و حتی مشکوک به ابولا و آنفولانزای خوکی در استان نداریم.
شیرازه: سرویس اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری ابولا گفت: تاکنون حتی یک مورد مشکوک به بیماری ابولا نداشتیم و قاطعانه چنین شایعاتی را تکذیب می‌کنم.

دکتر محمدهادی ایمانیه در گفتگو با خبرنگار شیرازه شایعات انتقال بیماری ابولا از طریق موز و نارگیل وارداتی را رد و تصریح کرد: انتقال این بیماری از طریق هیچ‌یک از میوه‌جات نیست البته توصیه می کنم مردم میوه‌های وطنی مصرف کنند و در هرصورت از میوه‌های خارجی استفاده نکنند.

وی درخصوص شیوع بیماری آنفولانزای خوکی نیز گفت: تاکنون در استان فارس بیمار مبتلا به آنفولانزای خوکی نداشته‌ایم و اگر خبری در این خصوص منتشر شده، شایعه بوده است.

بنابراین گزارش رئیس شبکه بهداشت و درمان خرامه اوایل اسفندماه اعلام کرده بود که در کل استان فارس 26 نفر به بیماری آنفولانزای خوکی مبتلا و درمان شدند.

همچنین مدتی است که شایعاتی مبنی بر انتقال بیماری ابولا از طریق میوه‌جات و ابتلای هموطنان به این بیماری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و باعث نگرانی مردم شده است.

پیش از این محمود سروش، رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نیز این شایعات را تکذیب کرده و گفته بود که هیچ مورد مشکوک به ابولا در کشور وجود ندارد و تنها مرجع اعلام چنین مواردی وزارت بهداشت است.

گفتنی است بیماری ویروسی ابولا یا تب هموراژیک ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می‌شود. نشانه‌های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند.

این ویروس از طریق تماس با خون یا مایعات بدن حیوان آلوده منتقل می‌شود که معمولاً شامل میمون‌ها و یا خفاش‌های میوه‌خوار هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
United States of America
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
0
به زهرا (س) قسم درد حضور ايمانيه در علوم پزشكي از ابولا هم ضررش بيشتر هست
ناشناس
کاملا درسته