کد خبر: ۶۷۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع):

بهره‌برداری از صحن جدید شاهچراغ در نخستین ساعات نوروز ۹۴/ طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر به سرعت اجرا می‌شود

روزشمار مشخصی به صورت شمارش معکوس در ورودی‌های حرم مطهر نصب خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم شیرازه، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه در یکسال اخیر برای توسعه فضای ورودی‌های آستان مقدس و مکان‌هایی که زائران آسایش و آرامش بهتری داشته باشند تلاش زیادی شد، اعلام کرد: شبستان بزرگ و صحن جدید این آستان مقدس روز جمعه همزمان با آغاز سال نو به بهره‌برداری کامل می رسد.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در نشست خبری گفت: شبستان جدید در مساحتی با وسعت ۱۲ هزار مترمربع احداث شده که آماده ارائه خدمات به زائران حرم مطهر است و تمام بخش‌های آن از ساعات اولیه سال ۹۴ قابل استفاده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: شبستان جدید، بزرگ‌ترین شبستان شیعی جنوب کشور محسوب می‌شود که به تاسی از آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) به نام مبارک امام خمینی(ره) نامگذاری شده و فضای مطلوبی برای بهتر استفاده کردن زائران از فضای معنوی آستان مقدس فراهم کرده است.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با افتتاح این صحن و شبستان ۲۱ هزار مترمربع به فضای آستان مقدس افزوده شده است، گفت: به یاری خدا در آینده بناست که طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر به سرعت اجرا شود و ادامه پیدا کند.

آیت‌الله دستغیب عنوان کرد: روزشمار مشخصی به صورت شمارش معکوس در ورودی‌های حرم مطهر نصب خواهیم کرد و به طور منظم پروژه‌های خود را از ابتدای سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

این مقام روحانی با بیان اینکه خداوند برخی مکان‌ها را در مرتبه رفیعی قرار داده و مأذون ساخته است تا کسانی در این مکان‌ها به یاد و ذکر خدا مشغول باشند، گفت: خداوند این مکا‌ن‌ها را محل امن و جایگاه برآورده شدن حوائج مردم معرفی کرده است و از نمونه این مکان‌ها محل زندگی یا آرامگاه انسان‌هایی است که به خدا پیوسته و رهرو راه انبیا بوده‌اند.

آیت‌الله دستغیب آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و برادران بزرگوار ایشان را جایگاه توجه دل‌های انسان‌ها دانست و گفت: این بزرگان زندگی و حیات خود را در راه خدا گذراندند و برای خدمت به مردم لحظه‌ای درنگ و کوتاهی روا نداشتند.

وی گفت: آستان مقدس شاهچراغ(ع) از دیرباز محل توجه قلوب همه اراتمندان به پیامبر اکرم(ص) و خاندان آن حضرت بوده است اما در سنوات اخیر با توجه به رهنمود‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری و عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز و استان فارس ملاحظه می‌کنیم که حرکت از دو جهت توسعه آستان مقدس و گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس تسریع شده است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به آستان مقدس را تلاش در جهت هر چه بهتر رسیدگی به وضع زوار و واردین به حرم‌های مطهر دانست و افزود: آبادی این آستان مقدس و فضای معنوی بستگی به حضور مردم و توجه بیشتر ارادتمندان به امامزادگان معظم دارد بنابراین از هر گونه خدمتی که از عهده مسئولان این آستان برآید کوتاهی نخواهد شد.

آیت‌الله دستغیب اظهار کرد: به لحاظ برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی هم در یکسال گذشته تلاش‌های جدید و فراوانی صورت گرفته است و در مناسبت‌های مختلف سخنرانان در سطح عالی دعوت شده‌اند ضمن اینکه جزواتی نیز برای ارائه راهنمایی در اختیار زوار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در مسیر تحقق اهدافی که در پیش رو داریم نیاز به همراهی و مساعدت عموم مردم و از جمله مسئولان نظام جمهوری اسلامی داریم که با همکاری و مساعدت آنان بتوانیم راه را ادامه دهیم و روز به روز شاهد برکات و آثار بیشتری باشیم.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه حرم‌های مطهر و زائرسرا‌ها و جاهایی که محل ورود زائران است بر فرهنگ مردم نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: این حرم‌ها قبله امید و آرامش برای مردم هم به لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی است.

وی به نقش حرم‌های مطهر در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی اشاره و اظهار کرد: آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوارشان از جهت‌های مختلف محور همبستگی و وحدت و اتحاد است و آثار و برکات بسیار فراوانی در ابعاد مختلف بر اجتماع دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فرخ
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
خدا پدرتان را بیامرزد هر چه زودتر عملیات را شروع کنید با ور کنی ما مردم در این محلات مشکل داریم