کد خبر: ۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رئیس و معاون دانشگاه شیراز مقصرند

رسیدگی به این مساله برای جلوگیری از وقوع خوادث مشابه در دیگر استان‌ها ضرورت دارد
به گزارش شیرازه به نقل از الف، علاءالدین بروجردی درباره حادثه اخیر شیراز و حمله عده‌ای به علی مطهری گفت: با توجه به مصوبه شورای تامین استانداری فارس مبنی بر ضرورت لغو سفر آقای مطهری به شیراز و سخنرانی او در دانشگاه و نیز ابلاغ این مصوبه به رئیس دانشگاه شیراز، وی از اجرای این دستور تمرد کرده و لذا تقصیر اساسی در واقعه شیراز با شخص رئیس دانشگاه شیراز و قائم مقام او است و حتما باید در قبال عدم اجرای مصوبه شورای تامین استان فارس پاسخگو باشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون، مسئولیت امنیت هر استانی با شورای تامین است که نماینده عالی دولت یعنی استاندار در رأس آن قرار دارد و سایر ارگان‌های ذی‌ربط نیز در آن عضو هستند.

وی بیان کرد: مسئولان ذی‌ربط به خصوص وزیر علوم باید از رئیس‌ دانشگاه شیراز که صریحا و کتبا نظر مخالف و منفی خود را نسبت به نظر شورای تامین اعلام کرده، پاسخگویی بخواهند.

بروجردی تاکید کرد: رسیدگی به این مساله برای جلوگیری از وقوع خوادث مشابه چه در استان فارس و چه در دیگر استان‌ها یک ضرورت جدی است.

وی ادامه داد: معمولا وقتی نمایندگان مجلس، طبق دعوت به شهری می‌روند، شرط ادب و عرف دعوت است که میزبان هم در فرودگاه حضور داشته باشد و هم از مهمان خود استقبال کنند و وسیله نقلیه بیآورند؛ اما برخلاف رسم متداول و عرف، هیچ کس از دانشگاه شیراز نه برای آقای مطهری وسیله نقلیه آورده و نه در استقبال از او حضور داشته و به همین دلیل، دکتر مطهری ناگزیر شده با تاکسی فرودگاه را ترک کنند که این امر، اشکال دوم از سوی دانشگاه شیراز به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هیچ کسی چنین حرکت‌هایی را نسبت به یک شخصیت تایید نمی‌کند زیرا قانون‌شکنی و هنجارشکنی است و قطعا باید مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط با افراد خودسری که دست به چنین اقدامی زده و مرتکب خطا شده‌اند، برخورد جدی داشته باشند.
نظرات بینندگان