کد خبر: ۶۷۶۲۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
شیرازه گزارش می دهد؛

سوزن این سه نفر بیشتر از جوال دوز دیگران دیده شد!

در مواضع این سه نفر بیش از سایر نیروهای ارزشی، به حرکات غیرقانونی و دور از اخلاق حمله کنندگان به علی مطهری پرداخته شده است.
به گزارش شیــرازه، درباره ماجرای سفر مطهری به شیراز و حمله به وی و نامه سرگشاده آقازاده شهید مطهری به امام جمعه شیراز اظهارنظرهای گوناگونی از سوی چهره های سیاسی و غیرسیاسی منتشر شده است. در میان این همه واکنش، مواضع مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار، سیدمحمد انجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی رهپویان وصال و دکتر باقر لنکرانی عضو جبهه پایداری متفاوت و خواندنی است.

در مواضع این سه نفر بیش از سایر نیروهای ارزشی که عموما رفتار صورت گرفته در فرودگاه شیراز با نماینده مردم تهران را نقد کردند، به اشتباهات فاحش و حرکات غیرقانونی و دور از اخلاق حمله کنندگان به علی مطهری پرداخته شده و این رفتارها به شدت تقبیح شده است.


سوزن این سه نفر بیشتر از جوال دوز دیگران دیده شد!/ انتقادهای روشن طائب، لنکرانی و انجوی نژاد از رفتارهای خلاف قانون در فرودگاه شیراز
اما چهره غیر استانی که در این خصوص موضع جدی گرفت حجت الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار بود. وی درباره ماجرای حمله به مطهری در یک جلسه پرسش و پاسخ چنین گفت:
«یک مشت حزب‌اللهی حرف گوش نکن. آدم نمی‌داند واقعاً با اینها چه کار کند؟ چرا این کارها را می‌کنید؟ اگر ما مقلد آقا هستیم، آقا فرمود این کارها را نکنید. این آقا به دانشگاه دعوت شده است. دانشگاه شورای فرهنگی دارد. وقتی شورای فرهنگی اجازه داده است، باید این آقا بیاید صحبتش را بکند. حرفش را بزند. نظام مسئول، دادگاه، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی دارد. بگذارند حرفش را بزند. حالا اگر بیاید بعضی از حرف‌ها را بزند جز خنده چیز دیگری دارد؟ بنشین بخند. تحمل نداری؟ برو.»
طائب در پاسخ به سوالات بعدی می گوید: «اگر جای نماینده‌های مجلس بودم، آقای علی مطهری که در مجلس صحبت می‌کند می‌نشستم خوب گوش می‌کردم و آخر سر هم دسته‌جمعی برایش کف می‌زدیم و هورا می‌کشیدیم. [خنده حضار] آقا! این حرف‌ها اعتراض دارد؟ بگذار بگوید. واقعاً کار اشتباهی است و چیزی که طرف مقابل نیاز دارد دقیقاً همین است. نیازمند به این واکنش‌هاست. آقا! ما از این حرف‌ها عبور کرده‌ایم. نظام ما به‌قدری مستحکم است که باور کنید می‌توانیم به امریکایی‌ها اجازه بدهیم بیایند اینجا تظاهرات کنند. خیالی نیست. بگذارید حرفش را بزند. این واکنش اشتباه محض بود.»

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: «نمی‌دانم. انصافاً آنجا نبوده‌ام، چون اگر بودم می‌رفتم نزدیک ببینم چه کسانی در صحنه بوده‌اند، ولی قضیه هر چه بوده یقیناً به نفع این آقا تمام شده است. حالا یا آدم‌های نادان بوده‌اند که متأسفانه داریم. زیاد هم داریم. طرف مجتهد است. هر چه به او می‌گویی آقا! این کار را نکن، این حرف را نزن. گوشش بدهکار نیست و می‌گوید تو نمی‌فهمی!»
ادامه این جلسه پرسش و پاسخ را اینجا بخوانید.

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد
رئیس کانون فرهنگی رهپویان وصال در جلسه هفتگی کانون گفت:
«دو تا بی قانونی اینجا افتاده که اولاً ما بی قانونی این طرف را نقد می کنیم که مملکت صاحب ندارد، مملکت قانون ندارد، مملکت در و پیکر ندارد، تا کی باید با آبروی حزب الله با این افراطی گری ها بازی شود؟!! تا کی باید چوب عده ای را بخوریم که بلد نیستند جواب بدهند و فقط بلدند بزنند. تا کی باید چهار سال کار معرفتی بکنیم، علم توزیع کنیم، و یک عده با یک افراطی گری بیایند همه را خراب کنند و بروند؟!! یعنی یک بی قانونی اینجا انجام شده که باید صد در صد برخورد شود.»

انجوی نژاد هم مانند سایرین انتقاد به نقطه علت بروز این حادثه را فراموش نکرده و گفته است: «دوم اینکه دولت، دولت تدبیر و اعتدال و امید است، شورای تأمینی که منتسب به دولت است می گوید این جلسات برگزار نشود، شرایط دانشگاه، شرایط مناسبی نبوده است، از این طرف سر زمین دعوا بود، از این طرف استعفای اساتید و ... الان وقت جلسه برگزار کردن نبود.

بعد می گویند شورای تأمین ربطی به دانشگاه ندارد. مگر می شود؟! اصلاً اینکه راجع به دانشگاه فکر کنیم یک جزیره خودمختار است، از لحاظ قانون اساسی من روش حرف دارم. یعنی چی این اتفاق می افتد؟! این اتفاق اصلاً درستی نیست. می گویند جلسه برگزار نشود، بگویید چشم. یک بی قانونی هم اینجا شد. حالا به نظر شما این بی قانونی نیست که یک رئیس دانشگاهی، بر خلاف نظریه شورای تأمین پیش رود؟!»
متن کامل صحبت ها را اینجا بخوانید.

دکتر باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت، در بیانیه ای که فارس منتشر کرد نوشت: ... این هجمه‌ی زشت آنهم در بدو ورود آقای دکتر علی مطهری به شیراز بسیار اسفناک و نگران کننده و برخلاف سیره شیرازی‌های مومن و در عین حال با بصیرت است. خوشبختانه دولت محترم دستور رسیدگی به این امر را داده و ظاهرا قرار است هیئتی از شورای امنیت کشور برای بررسی به شیراز بیایند و رسیدگی کنند.

لنکرانی در ادامه با بیان جملاتی از امام هشدار می دهد: به هر حال این واقعه تلخ بسیار هشدار دهنده بود که چگونه می‌توان در دام اختلافات قرار گرفت و چگونه آشوب و فتنه میتواند تهدید کننده باشد. با یاد امام راحل عظیم الشان که کلام‌شان  همیشه راهگشا بود این مقال را به پایان می‌برم که سال‌ها پیش نوشتند: "موضع‌گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که در عین حفظ اصول اسلام برای همیشه تاریخ، حافظ خشم و کینه انقلابی خود و مردم علیه سرمایه داری غرب و در رأس آن امریکای جهانخوار و کمونیسم و سوسیالیزم بین‌الملل و در رأس آن شوروی متجاوز باشند.
گرچه در نامه لنکرانی نقد رفتار مطهری نیز بسیار پررنگ است. او نوشته: حمله تند آقای مطهری به امام جمعه شیـراز نیز یکی دیگر از تلخی های این واقعه بود. ایشان به جای پیگیری قانونی این حمله، به امام جمعه محترم شیراز که شخصیتی وارسته و دانشمند و نماینده اغلب مراجع تقلید از سالها پیش و از همه بالاتر نماینده ولی فقیه در استان هستند طی مکتوبی سرگشاده هتاکی میکند. متن کامل بیانیه را اینجا بخوانید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجوی شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
جالب بود
نشون داد انصاف رو رعایت کردید. ممنون از شیرازه
دانشجوی شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
جالب بود
نشون داد انصاف رو رعایت کردید. ممنون از شیرازه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
سوزن اگر منصفانه باشد بیشتر از جوالدوز دیده میشود. ای کاش آیت الله ایمانی هم چنین رویه ای داشت.
اشتباهات زیادی در این ماجرا مرتکب شدیم.
شک نکنید
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
اقای طائب متشکریم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
فقط بخندیم؟‌با زد و خورد و کتک وهتاکی کاملا مخالفم ولی چرا نمی فهمیم جای خنده کجاست؟یک چیزی گفت ما هم بخندیم و کف بزنیم ؟‌همین؟‌واقعا که .
مدیر سایت رهپویان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام
ضمن تشکر بابت پوشش این خبر، لطفا از لفظ " مدیر و سخنران کانون فرهنگی رهپویان وصال" به جای " رئیس کانون فرهنگی رهپویان وصال " استفاده نمایید.
باتشکر مجدد
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر دستغیب تولیت معزز آستان مقدس احمدی و محمدی نیز با صدورپیامی چنین دیدگاهی داشتند نظر ایشان رو هم باز نشر بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
نکنه می خواد بگید ایت اله ایمانی عزل شود ؟
طلاب
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
آقای طائب درسته روش درست نبود اما زیاده روی در مدارا هم درست نیست
این که دست روی دست بذاریم یا بخندیم تا کافران شیعه نما هرچی از دهنشون در اومد به ولایت و ... بگن درست نیست
یک چنین مخالفتی باید می شد
نظر حضرت آیت الله حائری رو هم می گذاشتید بد نبود
ایشون 15 سال امام جمعه شیراز بودن والان هم بهترین استاد اخلاق کشور
علی
United States of America
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
0
بسیار از مواضع منطقی دکتر لنکرانی تشکر میکنم ....نوع نگاه جریان ساز ایشان را تحسین میکنم