کد خبر: ۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

آیت‌الله ایمانی پناه معنوی و اجتماعی فارس است/ مطهری حرمت‌ها را حفظ نکرد

پاسداشت حرمت آیت‌الله ایمانی به‌مثابه پناه معنوی و اجتماعی استان فارس امری ضروری است و آقای مطهری که خود طرفدار پاسداشت حرمت‌های اجتماعی‌اند چنین مسئله‌ای را رعایت نفرموده‌اند.
شیرازه: به گزارش فارس، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به نامه علی مطهری به آیت‌الله ایمانی آورده است: روحانیت همواره حلقه وصل بین اهل‌بیت(ع) و مردم بوده و از دین و آرمان‌ها و حقوق جامعه دفاع کرده و تلاش‌ها و مجاهدت‌های عالمان دین، پیوسته اوراق زرینی بوده که در تاریخ بشر ورق خورده است.

در این بیانیه افزوده شده است: انقلاب اسلامی این شکوه و مجد تاریخی را به نمایش گذاشت؛ بنابراین هر انسان دین‌باوری باید از این حقیقت پاسداری کند.

در این بیانیه با اشاره به جریان پیش‌آمده در شهر شیراز سومین حرم اهل‌ بیت(ع) تصریح شده است: آنچه نسبت به آقای علی مطهری رخ داد هر زاویه آن‌که در حریم قانون نیست غیرقابل ‌توجیه و خلاف اهداف نظام و توصیه‌های مقام معظم رهبری «دامت برکاته» بوده و این اتفاقات که احتمال تکرار  آن از هر کس و هر سو می‌رود برای آبروی نظام خدشه و برای مصلحت نظام و تحقق اصول قانون اساسی مضر است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در این بیانیه خاطرنشان کرده است: حضرت آیت‌الله حاج شیخ اسدالله ایمانی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه مکرم شیراز مطالبی را از سر خیرخواهی تذکر داده‌اند و نصیحت‌های معظم‌له که نباید آن را تقطیع و گزینش و باید یکجا و همه‌جانبه ملاحظه کرد، حاکی از بیان اولویت‌های نظام، کشور، استان فارس و شهر شیراز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌شک باید شتاب حرکت‌های سیاست‌بازانه از ناحیه تمام طیف‌های سیاسی کاهش یابد و سرعت سیر نظام به‌ سمت رفع مشکلات باشد و پاسداشت حرمت آیت‌الله ایمانی به‌مثابه پناه معنوی و اجتماعی استان فارس امری ضروری است و آقای علی مطهری که خود طرفدار پاسداشت حرمت‌های اجتماعی‌اند چنین مسئله‌ای را رعایت نفرموده‌اند.

وی در این بیانیه اظهار داشته است: آیت‌الله ایمانی به‌عنوان رئیس حوزه علمیه استان فارس که دغدغه‌های قابل‌ ستایش در رشد کمی و کیفی حوزه دارند مورد تکریم استان‌اند و شکستن این جایگاه نباید رقم بخورد و همان‌گونه که از رخداد حادثه ذکر شده در نکته اول متأثرم، شدت تأثر خود را از آنچه در نامه ذکر شده آمده ابراز می‌دارم.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده است: مسئولان استان فارس و شهرستان شیراز باید با درایت و کفایت امور را رصد کنند تا چنین اتفاقاتی به هر بهانه رخ ندهد چراکه پاسداری از قانون و اجرای صحیح آن وظیفه متصدیان امور اجرایی و امنیتی است و درخور شهر شهیدپروری مانند شیراز نیست که هر از مدتی شاهد چنین حادثه‌هایی باشد.
نظرات بینندگان