کد خبر: ۶۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
تحلیل آیت الله ایمانی از اتفاقات روزهای قبل شیراز:

نه آن اذیت ها درست بود و نه این بداخلاقی‌ها و بی‌تقوایی‌ها

امام جمعه شیراز گفت: آنچه مربوط به نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و جایگاه نمایندگی است، ظلمی که به این جایگاه در استان فارس شد
شیـــرازه: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: برای ثبت در دل تاریخ به برخی مسائل هفته گذشته اشاره می‌کنم و آن این‌که ارزیابی همه قضایایی که برای استان فارس طراحی کرده بودند نشان از این بود که بنا بوده یک برنامه بریزند فضاسازی کنند و بهره‌برداری سیاسی از آن داشته باشند.

وی افزود: گذشتِ این یک هفته نشان داد این ظن صحیح بوده و حوادث رخ‌داده مهر صحت بیشتری بر آن زد.

به گزارش فارس امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در این‌یک هفته شاهد بی‌تقوایی‌ها و بداخلاقی‌های فراوانی بودیم ضمن اینکه در هفته قبل هم شاهد حرکتی که خلاف نظر رهبری یعنی با ایذا و اذیت بخواهند فردی را از مسیری بازبدارند شاهد بودیم که نه آن درست بود و نه این بداخلاقی‌ها و بی‌تقوایی‌هایی که انجام گرفت کار صحیحی بود.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: من در ارتباط مسائلی که نسبت به شخص خودم گفتند و نوشتند، آنچه مربوط به شخص خودم است را با وجود آنکه می‌توانم و می‌توانستم نسبت به تمام مسئولان برخورد لازم را داشته باشم اما هیچ حرکتی را انجام ندادم، سکوت کامل داشتم و امروز هم اعلام می‌کنم نسبت به‌حق خودم همه آنها را بخشیدم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به نهاد نمایندگی ولی‌فقیه و جایگاه نمایندگی است، ظلمی که به این جایگاه در استان فارس شد از خدای متعال بارها خواستم که آن‌ها را ببخشد اما این دیگر مربوط به من نیست که بخواهم از آن چشم‌پوشی کنم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: حمایت‌های فراوانی از سوی افراد مختلف در داخل و خارج استان و کشور نسبت به موضع‌گیری‌هایی که داشتم انجام شد و نسبت به برخوردی که دیگران انجام داده بودند که از تمام این‌ها باید تشکر کنم اما یک نکته را عرض می‌کنم که نه آن هجمه شدید من را مأیوس و ناامید کرد و نه این حمایت‌های فراوان من را مغرور و متکی به این مسائل قرارداد.

وی افزود: تکلیفی بود که هفته گذشته انجام شد و بر اساس توسلات الهی هم آن تکلیف انجام گرفت الان هم از همه تقاضا می‌کنم که با آرامش زندگی سال نو را شروع و با تعامل و همکاری و همراهی و وحدت کلمه همه اقشار در خط رهبری و ولایت و امامت راه را دنبال کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها ابراز داشت: همان‌گونه که در روزهای پایانی سال خانه‌تکانی داریم و آلودگی‌ها و گردوغبار را از زندگی دور می‌سازیم و زندگی را صفای دگری می‌دهیم، نسبت به اعمال و رفتار خودمان هم باید بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: دگرگون شدن حال ما به بهترین حال و وضعیت؛ یعنی فاصله گرفتن از تباهی‌ها و زشتی‌ها و ظلم‌ها و ستم‌ها، اذیت‌ها و آزارها و امیدواریم این دعا را با عمق وجود و از درون قلبمان بخوانیم.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: امسال سال فاطمی است یعنی سال 1394 ما چهار مناسبت به نام فاطمه زهرا (س) داریم چنانکه چهارم فروردین شهادت حضرت فاطمه زهرا، 21 فروردین تولد فاطمه زهرا (س) و 13 جمادی‌الاولی آخر سال شهادت فاطمه زهرا و سوم جمادی‌الثانی که پایان سال 94 است بازهم مربوط به فاطمه زهراست.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: باید از برکات این بانوی بزرگ استفاده کرد. بانویی که ائمه ما درباره‌اش این‌چنین فرموده‌اند: «ما حجت‌های خدا بر مردم هستیم و جدّه ما فاطمه حجت است بر ما ائمه».

اشاره به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت و توطئه استکبار برای وابسته نگاه‌داشتن کشور ایران به این محصول دیگر موردی بود که خطیب نماز جمعه شیراز به آن اشاره کرد و خواستار استمرار تلاش‌ها در مسیر خروج اقتصاد کشور از وابستگی به نفت شد.

نظرات بینندگان