کد خبر: ۶۷۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
شیرازه از اوضاع و احوال جاده‌های فارس گزارش می‌دهد؛

فرمانده پلیس راه شمال فارس: کاهش ۱۵درصدی تصادفات در محورهای فارس/ جاده شیراز-اصفهان حادثه‌خیز‌ترین محور

۱۷۰۰فقره برگ جریمه خودرو در استان مربوط به نبستن کمربند ایمنی سرنشین عقب خودرو بوده است.
شیرازه: سرویس اجتماعی؛ فرمانده پلیس راه شمال استان فارس با اعلام افزایش ۲۳درصدی تردد خودرو‌ها در محورهای استان طی روز گذشته گفت: بیشترین ورودی‌ خودرو‌ها مربوط به محور اصفهان به شیراز است و محور ورودی‌ از بوشهر و لارستان در رتبه دوم و سوم تردد خودرو قرار دارد.

سرهنگ کسری سیروسی در گفتگو با خبرنگار شیرازه از کاهش ۱۵درصدی تصادفات جاده‌ای و کاهش ۲۰درصدی متوفیان در محورهای استان طی سه روز اول سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: از اول فروردین‌ماه جاری در کمربندی شیراز ۵۰تصادف رخ داده که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته و عموما تصادفات جرحی و خسارتی بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات مربوط به بازه زمانی بعدازظهر‌ها می‌باشد، اظهار کرد: ۷۰ درصد تصادفات در محورهای اصلی اتفاق افتاده که محور شیراز به اصفهان با ۳۱درصد کل تصادفات استان، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و جاده شیراز به سپیدان با ۷درصد کم‌حادثه‌ترین محور استان بوده است.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه محورهای استان فارس با ۱۰۰دوربین ثابت و سیار کنترل می‌شود، گفت: دوربین‌های کنترل سرعت پلیس که قادر به ثبت سرعت غیرمجاز و سرعت متوسط است در محور شیراز به اصفهان تاکنون ۷هزار تخلف را ثبت کرده است.

سرهنگ سیروسی با اعلام اینکه بیشترین تخلفات مربوط به داشتن سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و نبستن کمربند ایمنی بوده است، اظهار کرد: از ۲۵اسفند‌ماه همزمان با طرح نوروزی پلیس راهور تاکنون ۱۷۰۰فقره برگ جریمه خودرو در سطح استان مربوط به نبستن کمربند ایمنی سرنشین عقب خودرو بوده است و خودروهایی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند نیز به مدت سه روز توقیف می‌شوند.

وی از افزایش ۱۸درصدی اعمال قانون از ابتدای طرح نوروزی پلیس راهور فارس خبر داد و گفت: رانندگان متخلفی که دارای۳۰ نمره منفی ثبت شده در سیستم گواهینامه باشند، گواهینامه آنان به مدت ۳ ماه ضبط خواهد شد که از ۲۵اسفندماه تا کنون ۶۰گواهینامه ضبط شده است.

فرمانده پلیس راهور شمال فارس با بیان اینکه سبقت و سرعت غیرمجاز بیشترین علت توقیف وسایل نقلیه بوده است، گفت: از ابتدای طرح تاکنون آمار توقیفات خودروهای متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۷۴۰خودروی توقیفی ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی طی یک هفته اخیر ۱۳۰۰دستگاه ناوگان عمومی مسافربری در محورهای استان کنترل و بازرسی شده است.

فرمانده پلیس راهور شمال فارس از فعال شدن گشت هوایی پلیس خبر داد و افزود: گشت کنترل نامحسوس پلیس هم با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان فارس در سراسر جاده های استان فارس فعال است.

سرهنگ سیروسی در بخش دیگری از این گفتگو به عوامل تصادفات جاده‌ای در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: به دلیل بارش باران و لغزنده بودن جاده‌ها، واژگونی خودرو با ۴۰درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۴ درصد صدرنشین عوامل تصادفات اخیر می‌باشد. انحراف به چپ و خستگی و خواب‌آلودگی نیز از دیگر علل عمده حوادث روزهای گذشته بوده است.

این مقام مسئول در پلیس راهور فارس به رانندگان توصیه کرد که برای داشتن سفری ایمن، قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
0
جناب سرهنگ!
درصد رشد جريمه كردن مسافرين توسط برخي يگان راهنمايي و رانندگي كه نوروز سركارند و بعضا عقده عدم حضور در كنار خانواده هاشون را دارند، به چه صورته؟؟؟
محمدمهدی تصور
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
0
جناب سرهنگ
پلیس راه باید نقش نظارت بر راه را داشته باشد، نه فقط نظارت بر یک مقطع از جاده که نام آن ساختمان پلیس راه است.
کامیونهای حمل شن و ماسه در جاده شیراز تا دوکوهک اکثرا در جاده در حال ریزش سنگریزه به روی جاده و خودرو ها هستند بدون هیچ نظارتی، جریمه ای و حتی تذکری.