کد خبر: ۶۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
نماینده مرودشت در مجلس خبر داد:

تصویب بودجه 10 میلیاردتومانی برای تخت جمشید/ اعضای هئیت امنا معرفی شدند

به‌زودی این هیئت‌امنا کار خود را برای اداره این آثار فاخر و ارزشمند شروع خواهند کرد.
به گزارش شیرازه، محمدمهدی برومندی امروز در حاشیه بازدید و سرکشی از بیمارستان مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: بیمارستان مرودشت به علت قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب کشور و خدمات‌رسانی به بیماران شهرهای شمال فارس از مهم‌ترین مراکز درمانی جنوب کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به بیماران و مردم شهرستان مرودشت در 30 ماه گذشته این بیمارستان به دستگاه‌های پیشرفته درمانی بسیاری و خدمات عمرانی قابل‌توجهی مجهز شده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به گستردگی این شهرستان و خدمات‌رسانی به شهرهای اطراف، این بیمارستان با کمبود تخت‌ روبه‌رو بود که با رایزنی‌های بسیار و موافقت دولت مجوز احداث بیمارستان دوم مرودشت اخذ و کلنگ آن با حضور وزیر بهداشت به زمین زده شد که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

برومندی ادامه داد: این مهم در حالی صورت گرفت که دولت هیچ پروژه جدیدی برای اجرا ندارد و تنها در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی 80 درصد به بالا اعتبارسنجی می‌کند.

وی ابراز کرد: با راه‌اندازی بیمارستان دوم و تجهیز آن به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، کمبود تخت‌های درمانی مرودشت جبران می‌شود و کمتر شاهد مراجعه بیماران این منطقه به مرکز استان خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: در سال جاری نیز شاهد راه‌اندازی دستگاه ام آر آی، افزایش 50 تخت‌خوابی و تجهیز و احداث اورژانس این بیمارستان با اعتبار یک‌میلیارد تومان خواهیم شد و پیگیر راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی قلب در مرودشت نیز هستیم.

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید یک اثر فاخر و ارزشمند در کشور است که در طول سال بازدیدکنندگان بسیاری از داخل و خارج کشور دارد بیان کرد: برای ایجاد ظرفیت‌های لازم و ایجاد زیرساخت‌های تخت جمشید و پاسارگاد رایزنی و تلاش‌های بسیاری شده است و برای نخستین بار یک ردیف بودجه‌ای خاص در بودجه سال 94 برای تخت جمشید و پاسارگاد ایجاد شد.

وی اضافه کرد: با اختصاص این ردیف مستقل بودجه‌ای که در سال 94، 10 میلیارد تومان است بسیاری از مشکلات این مجموعه جهانی ساماندهی خواهد شد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از اداره آثار جهانی تخت جمشید و پاسارگاد به‌صورت هیئت‌امنایی خبر داد و افزود: از سوی معاون رئیس‌جمهور برای 13 نفر احکام هیئت‌امنا صادرشده و به‌زودی این هیئت‌امنا کار خود را برای اداره این آثار فاخر و ارزشمند شروع خواهند کرد.

نظرات بینندگان