کد خبر: ۶۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۴

102 نفر در فارس دچار گازگرفتگی شدند

از 27 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین‌ماه 94، 102 نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن توسط اورژانس فارس به‌صورت سرپایی مداوا یا به بیمارستان منتقل ‌شده‌اند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، نماینده هیئت‌رئیسه در ستاد تسهیلات نوروزی این دانشگاه با اشاره به اینکه از 27 اسفند تا چهارم فروردین‌ماه 94، 102 مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان فارس گزارش‌ شده است، به همشهریان و مهمانان نوروزی در این مورد هشدار داد.

سیاوش باباجعفری افزود: درمجموع 102 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در فارس طی این مدت مشاهده‌شده که از این تعداد 28 مورد توسط اورژانس فارس به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و اورژانس 31 مسموم را نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل کرده و بقیه موارد نیز به‌صورت حضوری به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: مسافران در مواردی اقدام به روشن کردن پیک‌نیک در خودرو یا چادرها می‌کنند که این مسئله به دلیل نبود راه‌های تهویه مناسب، منجر به تولید گاز منوکسیدکربن و مسمومیت می‌‌شود، بنابراین هم‌میهنان نباید این خطر جدی را نادیده بگیرند.

بابا‌جعفری بیان کرد: هم‌میهنان باید به نکات ایمنی توجه کافی داشته باشند و در صورت مواجهه با فردی که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده، به‌سرعت مصدوم را از محیط خارج و به‌فوریت با اورژانس 115 تماس بگیرند، علائم حیاتی مصدومان را کنترل و از باز بودن راه‌های هوایی مصدوم اطمینان حاصل کنند.

از 27 اسفند تا چهارم فروردین‌ماه جاری درمجموع 6 هزار و 921 بیمار در بیمارستان‌های استان فارس بستری‌ شده‌اند و در این مدت 74 هزار و 684 بیمار نیز به‌صورت سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند که از این تعداد 57 مورد از بیماران بستری و 535 مورد از بیماران سرپایی مربوط به حوادث ترافیکی بوده‌اند.


نظرات بینندگان