کد خبر: ۶۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
تبیین شعار سال از نظر نمایندگان مجلس:

قادری: شعار امسال تاکید بر شعار سال‌های قبل است/ زارع: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی است

در فضای ملتهب انتخاباتی و در رقابت‌های درون نظام باید توانمندی‌ها را مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نامگذاری سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را در راستای نامگذاری سال‌های قبل دانست و گفت: نامگذاری امسال جدا از نامگذاری سال‌های گذشته نیست و مقام معظم رهبری برای تحقق اهدافی که در نامگذاری سال‌های قبل روی آن متمرکز شده بودند از جمله اهداف اقتصادی، بر همدلی و همزبانی دولت و ملت تاکید کرده‌اند.

دکتر جعفر قادری با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری اظهار کرد: ممکن است امسال به دلیل برگزاری انتخابات نگاه‌ها و دیدگاه‌های خطی و جناحی پررنگ‌تر شود و امنیت ملی و مسائل کلان کشور را تحت تاثیر قرار دهد که در این شرایط بیش از گذشته به همدلی و همزبانی نیازمندیم.

وی با اعتقاد به اینکه در شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» منظور از دولت فقط قوه مجریه نیست، گفت: منظور از دولت، حاکمیت نظام است و درواقع همه حاکمیت باید تلاش کنند که مسائل انتخاباتی به انسجام ملی صدمه وارد نکند و منجر به ایجاد تفرقه نشود.

نماینده مردم شیراز در دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید فراتر از مسائل خطی و جناحی به مسائل کلی و کلان کشور توجه کرد، گفت: در رقابت‌های درون نظام نباید هدف اصلی را گم کنیم بلکه باید اهداف بلندمدت و کلیت نظام را مد نظر قرار دهیم چراکه همه ما دشمنان مشترکی داریم که برای موفقیت و پیروز شدن در مقابل این دشمنان مشترک به وحدت کلمه، همدلی، همزبانی و استفاده از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها نیاز داریم.

قادری بر حفظ انسجام و همراهی ملت و دولت تاکید و اظهار کرد: در فضای ملتهب انتخاباتی و در رقابت‌های درون نظام باید توانمندی‌ها را مطرح کنیم و نباید روی نقطه‌ضعف‌ها و وجوه افتراق تمرکز کرد چراکه ممکن است ملت را از حرکت در مسیر نظام و انقلاب مأیوس و دلسرد کند.

وحدت زیربنای توسعه همه‌جانبه است

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی هم نامگذاری سال جاری را به‌جا و شایسته توصیف و اظهار کرد: برای تحقق شعار امسال باید محور همدلی و همزبانی تقویت و در همه ابعاد وحدت حفظ شود چراکه وحدت زیربنای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موفقیت‌ها است.

دکتر رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار کرد: باید به دولت اعتماد کنیم و این اعتماد منجر به عملکرد خوب دولت در حوزه‌های اقتصادی، مبارزه با فساد و قاچاق و تولید علم شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و  خاطرنشان کرد: تولید علم واقعی در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان کمک کند.

وی یکی از راه‌های مقابله با دشمنان را تقویت و تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بندهای اقتصاد مقاومتی جز با وحدت، همدلی و اعتماد محقق نخواهد شد.

زارع سال جاری را به لحاظ برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری سال حساس و سرنوشت‌ساز توصیف و تصریح کرد: دشمنان ما با برنامه‌ریزی در تلاش هستند از طریق رسانه‌های گروهی مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند که در این مقطع نیاز به همدلی و همزبانی همه آحاد ملت و دولت بیش از پیش احساس می‌‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی به تدوین برنامه ششم توسعه در سال جاری اشاره و تاکید کرد: دولت باید با نگاه اجرایی و همه‌جانبه لایحه برنامه ششم توسعه را بررسی و تدوین کند و سایر نهادهای نظارتی و اجرایی مانند مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این خصوص نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

زارع برنامه چهارم توسعه را کمی و برنامه پنجم را کیفی توصیف و اظهار کرد: برنامه ششم توسعه نیز مانند برنامه چهارم کمی است و سرنوشت 5سال آینده کشور به صورت کمی با برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعی است در جامعه تفاوت‌هایی در روش‌ها و تکنیک‌ها درباره موضوعات مختلف وجود داشته باشد، گفت: آنچه باید مورد توجه آحاد ملت و دولت قرار گیرد همدلی و همزبانی و توجه به اهداف اصلی انقلاب و آرمان‌های مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه مدیریت دلسوزانه و اندیشمندانه حضرت آقا، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.


نظرات بینندگان