کد خبر: ۶۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اسکان مسافران نوروزی در فارس به مرز یک میلیون و 400 نفر شب رسید

از 28 اسفندماه 93 تا پنجم فروردین ماه جاری یک میلیون و 400 نفر شب مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند.
به گزارش شیرازه، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران نوروزی در واحدهای اقامتی فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری مستقر شده اند.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت هتل های در سطح استان فارس تکمیل شده است که برای پاسخگویی به نیاز مسافران و گردشگران نوروزی فارس ظرفیت اقامت در اماکن اقامتی از جمله منازل استیجاری، کلاس های درس و کمپ ها در استان به ویژه شهر شیراز را افزایش دادیم.

امیری اظهارداشت: با توجه به سفرهای نوروزی به استان فارس و ایجاد ظرفیت های مناسب گردشگری برای جذب و اقامت مسافران نوروزی در شهرستان ها، شاهد توزیع مناسب سفر در شهرستان های استان هستیم به طوری که تا پنجم فروردین ماه در بخش توزیع اقامت مسافران در شهرستان ها نیز روند مطلوبی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به آمارهای ارسالی از شهرستان ها و بازدید گروه های نظارت، ظرفیت اقامت سفر در شهرستان های استان نیز شاهد رشد چشمگیری بوده است.

او ادامه داد: امسال با تمهیدات ایجاد شده میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و ظرفیت استان فارس در این بخش به 550 هزار نفر شب رسیده است.

امیری عنوان داشت: تعداد 50 هتل، 13 هتل آپارتمان و 135 مهمانپذیر به مسافران و گردشگران استان فارس در ایام مختلف از جمله نوروز به مسافران و گردشگران این استان خدمات دهی می کنند.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی استان فارس ظرفیت مراکز اقامتی استان در این مدت افزایش مطلوبی داشته به طوری که در هتل ها برای هفتهزار و 500 نفر، در مهمانپذیرها برای 15 هزارو 500 نفر و در هتل آپارتمان ها برای یکهزار و 400 نفر ظرفیت اقامت در استان ایجاد شده است.

امیری گفت: همچنین امسال علاوه بر مراکز اقامتی در استان، یکهزار و 200 خانه استیجاری برای مهمانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شدند که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار گرفته است.
نظرات بینندگان