کد خبر: ۶۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۴
کوچک زاده:

همدلی و همزبانی با اتکا به ملت و منابع داخلی محقق می‌شود

دولت گاهی فشارهای عصبی را در قالب ادبیات ناشایست تسکین داده که سم مهلکی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایطی که از نظر داخلی و بین‌المللی در آن قرار داریم مثل همیشه اصلی‌ترین دلیل انتخاب شعار سال بوده است، گفت: در عرصه بین المللی ملت با تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه استکبار مواجه است و برای ایجاد امکان مقابله با این ظلم بزرگ در عین حفظ استقلال و عزت ملی، وحدت و به عبارتی همدلی و همزبانی دولت و ملت پیش نیازی انکارناپذیر و حیاتی محسوب می‌شود.

مهدی کوچک‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به گذشت حدود نیمی از عمر دولت یازدهم اظهار کرد: دولت در اصلی‌ترین برنامه خود که رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی برای ملت از طریق مذاکره بوده است، قادر به کسب موفقیت و دستیابی به اهداف خود نشده و بعضی مواقع فشارهای عصبی ناشی از این عدم موفقیت را در قالب ادبیات ناشایست در برخورد با منتقدان و مخالفان تسکین داده که موجب تشدید تفرقه و دو دستگی بین دولت و ملت شده است و این سم مهلکی در شرایط امروز برای دولت و ملت محسوب می‌شود. از این رو دعوت دولت و ملت به همزبانی و همدلی با درک دقیق از شرایط و نیاز جامعه صورت پذیرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایجاد وحدت، همدلی و همزبانی را نیازمند داشتن یک محور دانست و گفت: در جامعه اسلامی برای وحدت محوری بهتر از آنچه خدای متعال در آیه شریفه «واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا» به آن فراخوانده است، نمی‌توان معرفی نمود.

کوچک‌زاده با تاکید بر اینکه اگر در سال جاری بخواهیم شعار سال به طور نسبی محقق شده و به سرنوشت شعار سال‌های قبل دچار نشود راهی جز تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری وجود ندارد، تصریح کرد: باید همه گروه‌ها، جریان‌ها و سلایق مختلف سیاسی با نصب‌العین قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که برخی از اصلی‌ترین آن‌ها در فرمایشات ایشان در شروع سال جدید در حرم مطهر رضوی بیان گردید، می‌توانند زمینه تحقق همزبانی و همدلی را فراهم آورند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چشم ندوختن به بیرون برای برآوردن نیازهای درون و اتکا به ملت و منابع داخلی هم موجب حفظ عزت و اقتدار ملی می‌شود و هم بیگانگان را در استفاده از حربه تحریم مایوس می‌سازد و همچنین اصلی‌ترین عامل اختلاف نظر بین دولت و منتقدین با تبعیت از این رهنمود از میان برداشته می‌شود.

نظرات بینندگان