کد خبر: ۶۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۴

آیت الله حائری: جنگ علیه یمن شبیه به جنگ احزاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ علیه یمن شبیه به جنگ احزاب است، گفت: یمن در آینده نزدیک پیروز می‌شود و نخستین نشانه‌های این پیروزی از هم پاشیدگی حکومت عربستان است.

شیرازه: آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اتفاقات اخیر یمن و حمله عربستان به این کشور اظهار داشت: در یمن اتحاد و اتفاقی در حال شکل‌گیری بود که عربستان و امریکا این اتحاد را برنتابیده و درصدد تبدیل آن به فتنه بودند.

وی گفت: از آنجا که آمریکا و عربستان موفق به تبدیل اتحاد مردم یمن به فتنه و اختلاف نشدند، دست به این حمله زدند و شرکت کشورهای مختلف در این جنگ علیه یمن یادآور جنگ احزاب در صدر اسلام است.

آیت‌الله حائری افزود: آنچه مسلم است یمن در آینده نزدیک پیروز می‌شود و نخستین نشانه‌های این پیروزی از هم پاشیدگی حکومت عربستان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این جریان به ضرر مصر و عربستان تمام می‌شود چراکه اسلام موجود در یمن اسلام منطقی، آگاهی و قرآنی است و مردم یمن سال‌ها در این قیام استقامت کردند.

وی با اشاره به حضور تکفیری‌ها در این جنگ تصریح کرد: اگرچه گروه‌های تکفیری در سوریه، عراق و لبنان نفوذ کردند اما قطعا در یمن آسیب می‌بینند و کسانی که امروز به یمن حمله کردند روزهای آخرشان را می‌گذرانند.

آیت‌الله حائری بیان کرد: آمریکا نیز با حمایت از عربستان به ضرر خود رفتار می‌کند چراکه تحریک روسیه و چین سبب آسیب به خودش می‌شود.

وی علت اصلی حمله به یمن را اهمیت بندر عدن در منطقه و جهان دانست و گفت: بندر عدن کنار باب‌المندب واقع شده و اهمیتی شبیه به تنگه هرمز دارد و عربستان و آمریکا از اینکه این تنگه نیز در اختیار مسلمانان پیرو اسلام راستین باشد، خشمگین هستند.

نظرات بینندگان