کد خبر: ۶۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۴
مسئولین پاسخگو باشند:

افزایش شدید قیمت میوه در نی ریز

افزایش شدید قیمت میوه در نی ریز نارضایتی مردم و کاهش قدرت خرید آن ها را به دنبال داشته است.
شیــرازه: در شرایطی که پرتقال یکی از میوه‌های پرمصرف مراسم و مناسبت‌ها در کشورمان محسوب می‌شود، رشد شدید قیمت آن در شب عید و ایام عید امسال، سبب چشم‌پوشی بسیاری از خانواده‌ها از این محصول شده است.

علیرغم تاکید برخی مسئولان مبنی بر توزیع میوه عید به قیمت دولتی و مناسب، بازار میوه نی ریز با افزایش قیمت همراه بود.

یکی از شهروندان نی ریزی در این باره به نبض نیریز گفت: پرتقال را کیلویی 7000 تومان خریداری کرده، در حالی که قیمت این میوه تا قبل از عید 3 تا 4 هزار تومان بود و حتی 2 هفته قبل از عید این میوه را کیلویی 2 هزار تومان نیز خریده است.

این شهروند با بیان اینکه در آستانه سال نو باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم توان خرید را داشته باشند، ابراز کرد: متاسفانه در نی ریز این موضوع برعکس شده و فقط تعداد محدودی از این توان برخوردارند. قیمت میوه های دیگر مثل سیب و کیوی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

خانم دیگری نیز اظهار کرد: قیمت همه میوه ها افزایش یافته است و این در حالی است که تعداد کمی از مراکز عرضه کننده میوه باز است و میوه عید به قیمت دولتی و مناسب در همان آغازین روزهای سال جدید تمام شد.

وی گفت: قیمت میوه در نی ریز سرسام آورشده است و خانواده های نیازمند و با درآمد متوسط به سختی می توانند خرید کنند.

این شهروند بیان کرد: با این افزایش قیمت و وضعیت بد اقتصادی شرایط برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و برنامه های روزهای باقی مانده از ایام نوروز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

یکی از فروشندگان میوه در پاسخ به خبرنگار ما درباره علت افزایش قیمت میوه گفت: ما پرتقال را از میادین میوه و تربار شیراز و فسا کیلویی 6 هزار و 500 تومان می خریم و با این اوضاع هیچ سودی نمی بریم.

افزایش قیمت میوه در شهر نی ریز در حالی است که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و از مسئولان مربوطه انتظار نظارت و رسیدگی را داریم.
نظرات بینندگان