کد خبر: ۶۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
قائم مقام دانشکده علوم قرآنی کشور خبر داد:

گراش میزبان پنجمین المپیاد کشوری قرآن و عترت

قائم مقام دانشکده علوم قرآنی گراش اظهار داشت: این المپیاد به مدت 4 روز ار یک تا چهارم اردیبهشت ماه در فضای مجموعه علوم پزشکی برگزار می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از گراش نما، قائم مقام دانشکده علوم قرآنی گراش به تشریح نحوه برگزاری پنجمین المپیاد کشوری قرآن و عترت به میزبانی گراش پرداخت.

دکتر استوار در خصوص چگونگی اعطای میزبانی این دوره از المپیاد قرآن و عترت به دانشکده علوم قرآنی گراش گفت: تا به حال 5 دوره از المپیاد در شهرهای مشهد، قم، زاهدان و میبد یزد برگزار شده که بر این اساس هرساله تعدادی از دانشکده های 22 گانه آمادگی خود را برای میزبانی اعلام می کنند، با توجه به پتانسیلی که داشتیم، امسال ما هم کاندید شدیم؛ لذا دو کارشناس به گراش اعزام شدند و پس از مشاهده و ارزیابی فضای کلی و زیرساختی، قابلیت میزبانی گراش را تایید کردند.

وی افزود: این رقابت ها در زمینه حفظ، قرائت و ترتیل بین خواهران و برادران دانشجو از بین دانشکده های 22گانه علوم قرآنی کشور که در سطح دانشکده های خود به المپیاد کشوری راه پیدا کرده اند برگزار می شود.

قائم مقام دانشکده علوم قرآنی گراش اظهار داشت: این المپیاد به مدت 4 روز ار یک تا چهارم اردیبهشت ماه در فضای مجموعه علوم پزشکی برگزار می شود و برای مراسم افتتاحیه از استاندار و نماینده ولی فقیه در فارس، رببس اوقاف کشور، رییس دانشگاه علوم قرآنی کشور و روسای 22 دانشکده علوم قرآنی دعوت بعمل امده است.

وی خاطر نشان ساخت: در پنجمین المپیاد قرآن وعترت، 170 نفر از متسابقین از سراسر کشور شرکت می کنند که در مجموع با همراهان، بیش از 250 نفر به گراش می آیند.

استوار درباره همکاری ارگان ها و نهادهای شهرستان گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن این المپیاد، تا کنون دو جلسه هماهنگی در فرمانداری برگزار شده و همه ادارات به نوعی ابراز امادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: برپایی محافل مختلف مذهبی و قرآنی در مکان های شاخص مانند حسینیه اعظم و تپه نورالشهدا و برگزاری تور گراش گردی و بازدید از جادبه های دیدنی شهر برای میهمانان از برنامه های جنبی است که در حاشیه این المپیاد پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان