کد خبر: ۶۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل کمرگ فارس:

افزایش 93 درصدی واردات به فارس/ ارزش صادرات به 216 میلیون رسید

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: صادرات گمرکات استان فارس در سال گذشته از مرز ۲۱۶ میلیون دلار گذشت.

به گزارش شیرازه، سکینه سیاحی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: سال گذشته 579 هزار و 514 تن کالا به ارزش 216 میلیون و 462 هزار دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال 92 ازنظر وزن 31 درصد کاهش و ازنظر ارزش دلاری 13 درصد افزایش داشته است افزود: از دلایل این امر می‌توان به صادرات محصولات صنعتی و تغییر در نوع کالاهای صادراتی اشاره کرد.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: این میزان صادرات ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب 66 و 84 درصد محصولات صادراتی استان فارس را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت موردنظر کالاهای صادراتی به 49 کشور جهان ازجمله عراق، امارات متحده، آلمان، مصر، افغانستان، سوریه، ترکیه، اتریش، ترکمنستان صادر شده است گفت: مواد غذایی، سیمان، عصاره و پودر شیرین‌بیان، رب گوجه‌فرنگی، فرش دستباف، کاشی و سرامیک سرکه و انواع ترشی، خرمای تازه و خشک، آب‌میوه و کنستانتره در بین کالاهای صنعتی بیش‌ترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

سیاحی بابیان اینکه در سال 93 در بین کالاهای صادراتی استان فارس کالاهای صنعتی ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب 34 و 116 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد عنوان کرد: از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی تجار استان فارس اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در سال 93 مقدار 176 هزار و 862 تن کالا به ارزش 631 میلیون و 573 هزار دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن و ارزش به ترتیب 191 و 93 درصد افزایش یافته است.

نظرات بینندگان