کد خبر: ۶۸۱۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
هیچ مسئولی در استان برای ورزش تره خورد نمی کند؟

سوسوی چراغ فوتبال فارس؛ فجـــر هم در آستانه محو شدن است

واقعیت این است فوتبال فارس این روز‌ها رخت سیاه بر تن کرده. برق شیراز که محو شد و فجر هم که حال و روزش ناخوش است.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران زروش به تیم نیروی زمینی تهران نرسید تا امیدش برای صعود به لیگ برتر ناامید شود.
فجر نتیجه ای بهتر از مساوی نگرفت تا در جدول 12 تیمی گروه الف با 24 امتیاز، به رده نهم سقوط کند. حالا این تیم ارزشی بیشتر نگران سقوط است تا صعود! خطر بیخ گوش فجری هاست. اگر تا چند هفته قبل نگران بودیم مبادا فجر از کورس بالای جدولی ها باز بماند و به لیگ برتر صعود نکند اکنون باید دست به دعا شویم تا حداقل استان پهناورمان در لیگ یک بی تیم نماند!
کار به جایی رسیده، فجرسپاسی که روزگاری کارخانه بازیکن سازی بود و افتخار  مردم و مسئولان فارس در لیگ برتر محسوب می شد، تنها امیدش، نگاه خدا به نام مقدس شهیدی است که به نام آن مزین شده. کسی احوالی از فجر نمی گیرد. گویا ورزش فوتبال دیگر برای مسئولان این دیار دیگر آب و نانی ندارد!
قنبری مدیرعامل این تیم می گوید: متاسفانه در استان هیچ اراده ای جهت کمک به فوتبال خصوصا تیم فجر شهید سپاسی نیست و مسئولان استان خصوصا ورزشی ها و هیئت فوتبالی ها احوال ما را نمی پرسند؛ چه برسد به اینکه بخواهند کمک مالی و یا حمایتی از تیم فجر داشته باشند.
کمانه متولی ورزش استان فارس که خود را مدیر جهادی می داند اخیرا گفته است: همان گونه که سپاه برای تیم تراکتورسازی تبریزسرمایه گذاری کرده است به تیم فجر که از نظر فرهنگی و فنی از تیم های پرافتخار کشور است و کارخانه بازیکن سازی است نیز باید نگاه یکسان داشته باشند.
گرچه صحبت های کمانه پربیراه نیست اما آیا مسئول روشن نگه داشتن چراغ فوتبال فارس سپاه است؟ آیا اداره ورزش و جوانان، شهرداری، شورای شهر، استانداری هیچ مسئولیتی ندارند؟ چگونه است که شهرداری یاسوج می تواند تیم داری کند یا حداقل به تیم های ورزشی کمک کند اما شهرداری کلانشهر شیراز از هیچ امکانی برخوردار نیست؟ واقعیت این است که قنبری می گوید: اگر حمایت های سپاه نبود قدر مسلم نامی از تیم فجر نبود.
قطعا با سوت پایان دیدار فجر در هفته 24 لیگ دسته اول و سقوط احتمالی فجر به دسته پایین تر، نه غم هوادارن چاره کار است نه افسوس بازیکنان و نه حتی فریادهای بی حاصل قنبری! فقط مردم این دیارند که باید چشم حسرت به استان هایی مثل خوزستان داشته باشند و اینکه آنها در فصل بعد حتی ممکن است 5 تیم در لیگ برتر داشته باشند.
سقوط فجر یعنی خاموشی فوتبال شیراز، حداقل تا چندسال آینده، شاید غروب فوتبال در این سرزمین باعث شود پس از سال‌ها مسوولان به خود آمده و مشکلات را ریشه‌ای حل کنند و با ایجاد زیرساخت‌ها، زمینه ساز حضور پر قدرت و همیشگی تیم‌های شیرازی در لیگ بر‌تر فوتبال و سایر رشته‌ها شوند، و شاید هم مسوولان به روند بی‌خیال بودن خود ادامه دهند و با خیالی آسوده‌تر و بدون دغدغه خاطر اینکه فجر یا برقی وجود داشت، به پشت میز مدیریتی خود رفت و آمد کنند!
واقعیت این است فوتبال فارس این روز‌ها رخت سیاه بر تن کرده.  برق شیراز که محو شد و فجر هم که حال و روزش ناخوش است. از مسئولین اداره ورزش و جوانان حداقل انتظار این است که در جهت اختصاص بودجه مناسب که توسط شورای شهر شیراز به ورزش شیراز هدیه شده، همت کنند. هواداران فوتبال فارس و دوستداران تیم فجر شهید سپاسی هم انتظار است در پنج بازی باقیمانده مثل همیشه یاور تیم استانشان باشند و بازیکنان این تیم را در طول مسابقات یاری دهند.
جدول گروه الف لیگ یک به شرح زیر است:

1. فولاد نوین اهواز 38 امتیاز

2. مس کرمان 32 امتیاز

3. شهرداری اردبیل 30 امتیاز

4. نساجی مازندران 29 امتیاز

5. آلومینیوم هرمزگان 27 امتیاز

6. استقلال اهواز 26 امتیاز

7. گیتی‌پسند اصفهان 25 امتیاز

8. ایرانجوان بوشهر 25 امتیاز

9. فجر سپاسی شیراز 24 امتیاز

10. نیروزی زمینی تهران 22 امتیاز

11. نفت و گاز گچساران 19 امتیاز

12. تربیت نوین یزد 9 امتیاز


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ارسنی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
0
بهتر! حیف پول که خرج این فوتبال بشه. حالا مثلاً لیگ برتری هم شدن اصلاً! که چی!؟ سپاه فجر می تونه این پول ها رو در جاهای خیلی بهتری هزینه کنه.
ناشناس
دوست عزیز کاش قبل از اینکه حرف میزدی، یکم فکر می کردی!
اگر امثال همین تیم های برق و فجر نبودن، اونوقت جوونهای این استان با چه انگیزه ای فوتبال رو دنبال میکردن؟
یه لحظه فکر کن که اگر همین و فوتبال و استادیوم ها و بازیهای لیگ برتر نبود، اونوقت جوونهای مردم کجا میتونستن هیجانات خودشون رو خالی کنن؟؟ مطمئنا اگر فوتبال نبود این هیجانات کاذب به سطح شهر کشیده می شد.
در ضمن شما چه فعالیت فرهنگی رو سراغ داری که این قدر جذابیت داشته باشه که صدهزارنفر رو یکجا جذب خودش کنه؟
ناشناس
اقای ناشناس، میشه شما بفرمایین کدوم بازی فجر 100 هزار که هیچ، 10 هزار تماشاچی داشته!!؟ استان ما پول خرج کنه که آزادی شلوغ بشه!؟ خب همون تیمای اونجا خرج کنن. بعدم مگه فوتبال تنها ورزشی هس که جوونا می تونن انجام بدن!؟ شما بگو کدام ورزش بیشتر از فوتبال آسیب روانی و اجتماعی به جامعه وارد می کنه!؟ هرچند نظر ما این نیست که اصلاً پول خرج فوتبال نشه بلکه ایه که کارخونه ها و بخش خصوص خرج کنن هرچی دلشون می خواد. بیت المال مسلمین حسابش جداس. بیت المال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
0
بله دوست عزیز، منم موافق نیستم که از بیت المال خرج بشه و باید بخش خصوصی رو وارد کار کنیم. ولی جوونهای شیرازی چه گناهی کردن که مسئولین شهرشون مثل اصفهان و اهواز و تهران ... عرضه ندارن که این کار رو انجام بدن!!!!!!!!
همه می دونیم که فوتبال پرطرفدارترین ورزش ایران هست و توی شیراز هم خیلی طرفدار داره و بعضا خیلی وقت ها اوقات فراغت جوونهای این شهر ور پر می کنه!
متاسفانه جوونهای این شهر دارن چوب بی عرضه گی مسئولین رو میخورن و یکی مثل شما هم خیلی راحت میای و آرزوی نابودی تیم مردمی مثل شهید سپاسی رو می کنی!
دوست عزیز اگر تا حالا یه بار، فقط یه بار به ورزشگاه حافظیه اومده بودی و شور و اشتقیاق جوونهای این شهر رو نسبت به فجر سپاسی و برق شیراز میدیدی، به همین راحتی حرف از نابودی فجر نمیزدی!
جوونهای شیرازی با برد برق و فجر میخندن و با باختش گریه می کنن!!!!!
اونها عاشق این دو تیم هستن!