کد خبر: ۶۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس:

اجرای برنامه‌های شاد و باکیفیت درهفته گرامیداشت مقام زن/ شاهد تحول چشمگیری در حوزه زنان خواهیم بود

محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی زن در روز ۲۷ فروردین برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه هویت زن، هویت جامعه است و ارزش گذاشتن به زن و کمالات او، ارزش نهادن به همه جامعه است، گفت: مادران جامعه ما باید با اصول تربیتی کودکان آشنا شوند تا بتوانند راهکارهای مناسبی برای تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

سیده معصومه دستغیب در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این هفته از سه ماه گذشته در جلسه‌های متعددی با سازمان‌های دولتی و غیردولتی مقرر شد که شرکت پرشور و نشاط خانم‌ها و آقایان در این آئین از جمله محورهای این برنامه باشد.

وی با یادآوری اینکه هفته بزرگداشت زن از ۲۱ تا ۲۷ فروردین‌ماه جاری برگزار می‌شود به مهم‌ترین برنامه‌های این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: تجلیل از زنان شاغل ادارات و سازمان‌های استان فارس و برگزاری مراسم جشن تجلیل از مقام زن در مدارس دخترانه، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، فرهنگسرا‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری و تجلیل از خبرنگارانی که در حوزه خانواده تلاش کرده‌اند از جمله برنامه‌های این هفته است.

دستغیب با اشاره به برنامه «عطیه ناب آسمان ولایت» که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در روز ۲۳ فروردین برگزار می‌شود، گفت: این برنامه شب شعری درباره حضرت زهرا(س) است که طی آن بانوان شاعر اشعار خود در این موضوع را ارائه می‌کنند و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی اظهار داشت: محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی و کشوری زن در روز ۲۷ فروردین یکی از برنامه‌هایی است که برای نخستین بار در کشور در فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس ضمن اشاره به نقش هیأت‌های مذهبی در برپایی آئین روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن گفت: پیاده‌روی ویژه زنان شاغل در اداره‌ها از ساعت هفت تا ۹ صبح در بوستان جنت و تجلیل از همسران شهدا و جانبازان و زنان خیر و نیکوکار استان فارس در این هفته برگزار می‌شود.

به گفته وی با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، صدا و سیما و رسانه‌های این استان برنامه‌های شاد، باکیفیت و متنوعی در این هفته برگزار می‌‌شود.

دستغیب با اشاره به اینکه امکانات رفاهی و فرهنگی بانوان در این استان اندک است، گفت: در آینده نزدیک در حوزه زنان و خانواده طرح‌های بسیاری در دستور کارگروه امور بانوان فارس قرار دارد که با اجرایی شدن آن‌ها شاهد تحول چشمگیری در این حوزه خواهیم بود.

نظرات بینندگان