کد خبر: ۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

از اولین تانک چرخ‌دار ایرانی رونمایی می شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تانک چرخ‌دار برای اولین بار در کشور طراحی شده که در ۲۶ فروردین رونمایی می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در رژه 29 فروردین شاهد رژه یگان‌های هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش خواهیم بود. همچنین شناورهای نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران نیز رژه خواهند رفت.

وی افزود: تانک چرخ‌دار برای اولین بار در کشور طراحی شده که در 26 فروردین رونمایی می‌شود.

امیر پوردستان از طراحی و ساخت سلاح کالیبر 90 میلی‌متری با 4 خدمه و قابل نصب روی تانک چرخ‌دار خبر داد و گفت که این سلاح برای اولین بار رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد که ربات مسلح 4 در 4 نیز برای اولین بار رونمایی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این ربات قابل کنترل از راه دور بوده و قابلیت برنامه‌ریزی و حمل 600 کیلوگرم بار را دارد که 2 موشک پدافندی و ضدزره نیز می‌تواند روی آن نصب شود.

امیر پوردستان همچنین از رونمایی خودروی شنی‌دار تاکتیکی با توان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در جاده‌های شوسه و صعب‌العبور خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: سلاح تک‌تیرانداز 23 میلی‌متری که بسیار توانمند است در 26 فروردین رونمایی می‌شود و همچنین تولید چند نمونه دیگر از تک‌تیرانداز "شاهر" را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص)2 با محوریت نیروی زمینی در جنوب غرب کشور برگزار شد که بسیار گسترده‌تر از رزمایش مشترک با نیروهای مسلح در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) بود.

امیر پوردستان اظهار داشت: رزمایش جنگال نزاجا خرداد‌ماه سال جاری در نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در حوزه پهپادها رشد بسیار خوبی داشتیم و در رزمایش جنوب غرب پهپادهای انتحاری را تست کردیم که مثل یک بمب پرنده عمل کرد و دست بلند ما به حساب می‌آید.

وی افزود: در ساخت پهپادهای جدید جلساتی داشتیم که بتوانیم برد و مداومت پروازی را افزایش دهیم. پهپادهای‌مان را به راکت و موشک تجهیز کردیم که روی زمین تست شده، اما در هوا تست نشده‌اند که ان‌شاءالله در آینده تست خواهیم کرد.

وی درباره ساخت موشک‌های ضدزره نیز گفت: موشک‌های ضد زره نیروی زمینی از برد، دقت و میزان نفوذ بسیار خوبی برخوردارند و ما این موشک‌ها را در رزمایش محمد رسول الله با موفقیت تست کردیم.

امیر پوردستان با بیان اینکه "به‌عنوان یک نظامی به عربستان توصیه می‌کنم که دست از تجاوز به یمن بردارد" گفت: این حرکت عربستان پسندیده نیست و ارتش عربستان که یک ارتش اجاره‌ای است، دست از تجاوز به خاک یمن بردارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: هنوز گلوله‌ای به‌سمت ارتش عربستان شلیک نشده که آثار شکست را در آنها مشاهده می‌کنیم. وای به روزی که چهار ترقه در ریاض منفجر شود. پیشنهاد من این است که دست از این تجاوز بردارند.

امیر پوردستان با ابراز "تهدیدهای گروهک‌های تروریستی برای ما تهدید نیست" تصریح کرد: یگان‌های مستقر در مرزها به‌خوبی حافظ مرزهای کشورمان هستند. ما تاکتیک‌های‌مان را بررسی و تست و تهدیدها را رصد می‌کنیم اما اولویت ما مقابله با جنگ نیابتی و ناهم‌طراز است.

وی افزود: داعش به‌نیابت از استکبار در منطقه می‌جنگد و بوکوحرام به‌نمایندگی از آمریکا جنایت می‌کند، اما ما از این تهدیدها نمی‌ترسیم و در برابر جنگ‌های نیابتی برنامه‌ریزی گسترده داریم.

امیر پوردستان درباره انتقال پادگان‌های ارتش از شهرها گفت: برای جابه‌جایی پادگان‌ها هیچ ردیف بودجه‌ای تعیین نشده و ارتش باید تولید ثروت کند‎. در تهران 4 پادگان تخلیه و تحویل شهرداری شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های نزاجا برای مقابله با بلایای طبیعی، گفت: در حوزه امداد و نجات تفاهم‌نامه خوبی امضا کردیم و بالگردهای نیروی زمینی ارتش ظرفیت خوبی در این حوزه به حساب می‌آیند و به‌طور کلی نزاجا در تمام حوزه‌های کشور که نیازمند ظرفیت بالگردی باشد همیشه پای کار بوده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان