کد خبر: ۶۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

بزرگترین معروف و منکر جامعه از زبان رئیس جمهور

امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بانوی انقلاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت بانویی است که بر گردن همه ما حق زیادی دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه حرکت‌های مهم تاریخی و اقداماتی که رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان انجام می‌دهند نقش همسران را کمتر مدنظر قرار می‌دهیم، تصریح کرد: هر وقت نام خدیجه کبری (س) به هر مناسبت برده می‌شد پیامبر اکرم (ص) از ایثار و فداکاری و اخلاق و فضائل آن بانوی بزرگ یاد می‌کرد و حضرت علی (ع) نیز به همین صورت بود.

وی با بیان اینکه همسران در زندگی همه مصلحان تأثیرگذار هستند، یادآور شد: اما آفتاب وجود رهبران کمتر می‌گذارد تا این چراغ پرفروغ تابش خود را به نمایش بگذارد؛ در خانه یک مصلح و رهبر فراز و نشیب‌هایی که به وجود می‌آید بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ویژه همسر بر عهده می‌گیرند.

روحانی در ادامه سخنان خود به شخصیت‌ امام و شجاعت و شهامت ایشان اشاره و به مراحل سختی که در زندگی ایشان وجود داشت اشاره و اضافه کرد: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و هیچ گاه ندیدیم که این بانوی شجاع ترسیده باشد یا گله‌ای کرده باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد بلکه از انقلاب معرفتی شروع شد،‌ گفت: امام (ره) در رویکرد جامعه نسبت به اسلام تأثیر گذاشت، امام بابی را به روی مردم باز کرد که از آن باب صدها و هزاران باب به روی مردم گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه امام اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند در دنیای امروز مدیریت کند را در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: اسلامی که قدرت مدیریت ندارد در برداشت ما قطعا ایرادی وارد است،‌امام انقلاب اجتماعی را به وجود آورد.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) آزادی زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دید امام خمینی (ره) به زنان جامعه بی‌تأثیر از اخلاق و رفتارهای همسر ایشان نمی‌تواند باشد.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اضافه کرد: امام خمینی (ره) راه را برای پیشرفت جامعه باز کردند و زنان می‌توانند با حفظ ایمان و عفت خود در مراحل سیاسی و اجتماعی جامعه نیز حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه ما در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم بلکه آنچه داریم شایسته‌سالاری است، افزود: زنان در صحنه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده و می‌دهند.

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: دولت وظیفه خود می‌داند برای حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلی و همزبانی فقط مربوط به ۵۰ درصد جامعه نیست. همدلی باید در صددرصد جامعه باشد و باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که از تمام نیروی انسانی جامعه که ۵۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند به خوبی استفاده کنیم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم.
نظرات بینندگان