کد خبر: ۶۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
در هفته گرامیداشت هنر دینی

اجرای گروه موسیقی نبض برای اولین بار در شیراز/ آنها به دیدار خانواده «سردار بی سر» می روند

این گروه، فعالیت هنری خود را ۴ ماه پیش با تولید کار «خط قرمز» در جواب اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر (ص) آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، به همت حوزه هنری فارس به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گروه موسیقی «نبض» برای اولین بار در شیراز چند قطعه از محبوب‌ترین آثار خود را زنده اجرا کرد.

مسئول گروه موسیقی در نبض در مصاحبه با خبرنگار ما درخصوص نحوه تشکیل این گروه گفت: این گروه فعالیت هنری خود را ۴ ماه پیش با تولید کار «خط قرمز» در جواب اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر رحمت (ص) آغاز کرد.

علی ثابت قدم ضمن ابراز سپاس از درگاه خداوند گفت: با گذشت سه ماه از آغاز فعالیتمان توانستیم ۱۲ قطعه تولید کنیم و آخرین قطعه‌ای که تاکنون تولید کردیم اثر «میراث ققنوس» بود که درباره شهدای رهپویان وصال ساخته شد و همین اثر بهانه زیبای حضور ما در شیراز بود.

این هنرمند درباره هدف از تشکیل گروه موسیقی «نبض» خاطر نشان کرد: سعی داریم در عرصه موسیقی اندکی انجام وظیفه و استعداد‌ها را شناسایی کنیم و رسالت اصلی خود را تبیین حرفهای ارزشی در قالب هنر در حوزه‌های گوناگون ملی و مذهبی و سیاسی و... می‌دانیم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده گروه نبض نیز خبر داد: با توجه به اتفاقات اخیر فرودگاه جده و خیابان آل سعود در یمن بزودی قطعه‌ای دو زبانه با همکاری مرتضی حیدریان کثیر شاعر عرب زبان ایرانی آماده اجرا خواهیم کرد. علاوه بر آن حضور ما در شیراز نیز آشنایی با خانواده شهید شاعر و مداحی را به دنبال داشت که در شیراز به سردار بی‌سر معروف است.

ثابت قدم با اشاره به آشنایی با خانواده شهید شیرعلی سلطانی در جشن میلاد فاطمه زهرا (س) در شیراز توضیح داد: هنگام اجرای قطعه «پروانه‌تر» که به خانواده شهدا تقدیم شده با استقبال جالبی از سمت حضار مواجه شدیم و خانواده شهید سلطانی از ما تقدیر کردند و ما خیلی تحت تأثیر این ابراز احساسات قرار گرفتیم و این گونه بود که زمینه آشنایی بیشتر ما با این شهید بزرگوار رقم خورد.

ثابت قدم اعلام کرد: به زودی و به محض آشنایی کامل با رشادت‌های این شهید هنرمند قطعه‌ای در این باره خواهیم ساخت مسئول این گروه در خصوص نحوه ارتباط گرفتن با گروه نیز به خبرنگار ما پاسخ داد: علاقمندان می‌توانند از طریق سایت www. nabzmusicband. com با ما در ارتباط باشند و یا کارهای ما را در اینستاگرام با آدرس nabzmusicband دنبال کنند.

گفتنی است این گروه در هفته هنر دینی دو اجرای زنده و دو اجرای play back در شیراز داشتند و در این سفر دو روزه قطعات «سردار ایرانی» که به پاس رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی تهیه شده، سردار مهربان که به شهید میرحسینی تقدیم شده، «صندلی برق» و «۵۷» که محتوای انقلابی دارند، اثر «روضه خوان» که در مدح حضرت علی‌اکبر (ع) تهیه شده و مانیفست گروه نبض به شمار می‌رود، اثر «پروانه‌تر» که به خانواده شهدا تقدیم شده و اثر «میراث ققنوس» که برای بزرگداشت شهدای رهپویان وصال تهیه شده را برای هنر دوستان شیرازی اجرا کردند.

نظرات بینندگان