کد خبر: ۶۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز:

از رئیس جمهور بخواهید سهم شهرداری شیراز از جرایم رانندگی را بدهد

بی‌شک یکی از آرزوهای مهم مردم شیراز تکمیل و توسعه قطار شهری می‌باشد که خواستار تکمیل آن هستیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهور و هیئت همراه گفت: نظر به اهمیت این سفر و تأثیر گذاری آن بر مسائل اقتصادی و اجتماعی استان فارس لازم است برخی از خواسته‌های مردم شریف شیراز را عنوان کنیم و از استاندار فارس و مسئولین امر در حوزه‌های مختلف درخواست انتقال موضوعات را در سفر ریاست جمهور و هیئت دولت را داریم تا انشاءالله درصورت تصویب به عنوان مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری، مردم عزیز شهرمان شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شهر مقدس شیراز باشند.

غلام علی ترابی گفت: با توجه به وجود اماکن مقدس و قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیم در شیراز و نامگذاری این شهر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی لازم است توجه ویژه‌ای به این امر صورت پذیرد و تثبیت طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) تصویب و تعیین راه‌های دسترسی مناسب و مورد نیاز زائرین حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، اختصاص زمین مناسب در اطراف حرم مطهر جهت ایجاد زائر سرا برای زائرین مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بی‌شک یکی از آرزوهای مهم مردم شیراز تکمیل و توسعه قطار شهری می‌باشد لذا تأمین اعتبار جهت راه اندازی کامل خط یک قطار شهری و تسریع در اجرای خط دو مترو باید دراین سفر مطرح گردد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کمربندی شیراز و نا‌امن بودن این مسیر برای شهروندان تسریع در احداث کمربندی جدید برای شهر، احداث تقاطعات غیر همسطح بر روی کمربندی از درخواستهای موثر مردم می‌باشد.

تکمیل واحدهای مسکن مهر در سفر هئیت دولت مورد توجه قرار گیرد

ترابی تاکید کرد: انتظار می‌رود تکمیل واحدهای مسکن مهر شیراز مخصوصا واحدهای احداثی در لپویی و واگذاری آن‌ها به متقاضیان و قشر کمتر برخوردار نیز در این سفر مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث فاضلاب شهر که تهدید کننده سلامت شهروندان است، گفت: مشکلات ناشی از عدم احداث تصفیه خانه فاضلاب و بوی نامطبوع آن ساکنان جنوب و شرق شیراز را سال‌ها رنجیده خاطر کرده است. لذا اختصاص مبلغ قابل توجه جهت اجرایی شدن تصفیه خانه شماره ۲ شیراز ضروری می‌باشد.

ترابی با بیان اینکه همواره بودجه شهرداری‌ها متکی به عوارض شهروندان بوده است، ادامه داد: سالهاست که استفاده از درآمد ملی به کمترین میزان خود رسیده است لذا درخواست افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات، اختصاص سهمیه مبالغ دریافتی دولت از جرائم رانندگی به شهرداری‌ها طبق قانون مربوطه، یکی از درخواستهای شورا و شهرداری و مردم می‌باشد که باید در این سفر مطرح گردد.

این عضو شورا افزود: شیراز در طول تاریخ به شهر گل و بلبل معروف بوده و باغ‌ها و فضای سبز آن شهره خاص و عام در جهان می‌باشد. لذا تصویب طرحهای خاص جهت حفظ توسعه این گنجینه الهی شهر شیراز و اختصاص بودجه‌های ملی در این زمینه باید در درخواستهای مسؤلین از رئیس جمهور محترم بعنوان مطالبه مردمی مورد توجه قرار گیرد و بصورت خاص می‌توان به ایجاد فضای سبز در ارتفاعات اطراف شیراز، حفظ و حراست از باغات قصردشت، تأمین آب مورد نیاز باغات و فضای سبز شیراز، تبدیل پادگانهای درون شهر به فضای سبز شهری و پارکهای بزرگ قابل استفاده عموم اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های مردم شیراز مشکل ترافیک شهری می‌باشد که جهت اصلاح ترافیک نیاز به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است. اقدام دولت به خرید اتوبوس شهری و واگذاری آن به سازمان اتوبوس رانی گره گشای این مشکل می‌باشد.

ترابی همچنین تاکید کرد: تسریع در اجرای طرح‌های توسعه حافظیه، سعدیه، اماکن تاریخی زندیه، قصر ابونصر و ده‌ها مکان دیدنی شهر از مطالبات جدی مردمی است. همچنین ضرورت نگاه ویژه به بافت فرسوده شهری و بافت تاریخی، فرهنگی شیراز و تصویب مصوبات گره گشا در بازسازی آن‌ها می‌تواند کاهش چشمگیری در خطرات احتمالی ناشی از زلزله و سایر اتفاقات ناگوار طبیعی داشته باشد که حضور رئیس جمهور و هیئت دولت و وزیر راه و شهرسازی فرصت مغتنمی جهت تصویب مصوبات مورد نیاز و اختصاص اعتبار خاص ملی در این زمینه است که باید از آن بهره کافی برده شود.

نظرات بینندگان