کد خبر: ۶۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

دعوت به همدلی و همزبانی عصاره تعالیم انبیاست/ رهبر معظم انقلاب نماد وحدت امت است

در برخی موارد لازم است برای حفظ وحدت، سکوت کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در میان حرکت‌های الهی و شیطانی شاخص‌هایی مطرح است که بازگو کننده شکل و فرم حرکت است و هر کدام از این حرکت‌های دارای شاخص‌ها و نشانه‌های گوناگونی هستند که شناسایی هر دو را آسان می‌سازد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در دیدار با فرماندهان، مدیران و مسئولان سپاه فجر این استان یکی از شاخص‌های حرکت الهی را، حرکت به سوی نور، روشنایی، خروج از تکثر و رسیدن به وحدت و همدلی دانست و افزود: نور مفرد و ظلمات جمع است بنابراین نور علامت یکی و وحدت و ظلمات علامت تکثر و تفرق است و در حرکت الهی همه از کثرت‌ها، جدایی‌ها و تفرقه‌ها فاصله پیدا می‌کنند و به جمع و اجتماع می‌پیوندند و همانند جویبارهای مختلف به یک استخر بزرگ آب یا یک دریا یا اقیانوس تبدیل می‌شوند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: حرکت‌های شیطانی، خروج از وحدت، همدلی و همرنگی است و به اختلاف، تفرقه، تکثر، جدایی و منیت‌ها می‌انجامد.

وی با بیان اینکه شاخص و نمادهای متعددی در حرکت‌ها و موضع‌گیری‌های راه خدا و راه شیطان دیده می‌شود، گفت: در مکاتب توحیدی، فراخوان‌ها در قالب رفتن به سمت وحدت است و آنچه مربوط به شیطان است در عالم جدا شدن و تفرقه و جدایی است.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه قرآن مجید در یک جا همه انسان‌ها را به یک اصل بر می‌گرداند و همه بنی آدم را به یک واحد می‌رساند و می‌فرماید این رنگ‌ها، نژاد‌ها و زبان‌ها برای شناسایی بهتر است، افزود: خداوند در قرآن کریم تمام ادیان را یکی می‌داند و می‌فرماید که دین در نزد خداوند تنها یک دین و آن هم دین اسلام است و باید دین را به پا دارید و تفرقه و جدایی در دین نداشته باشید بنابراین راه خدا، یعنی راه وحدت، همدلی و از بین بردن منیت‌ها و جدایی‌هاست.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل بار‌ها می‌فرموند اگر همه انبیاء را در یک جا جمع کنیم، هیچ جدایی و اختلافی بین آن‌ها نیست و در قرآن مجید می‌بینیم عیسی(ع) مصدق موسی(ع)، ابراهیم (ع) شیعه نوح (ع) و پیامبر اسلام(ص) تأیید کننده پیامبران قبل از خویش است و همگی یکی هستند و جدایی بین آن‌ها نیست.

وی اضافه کرد: اما در راه شیطان هر چه می‌بینیم تفرقه، جدایی، فاصله و تقابل ایستادن مقابل یکدیگر و منیت‌ها را تقویت کردن و پرورش دادن و ما‌ها را شکست دادن است و این خصوصیت راه شیطان در طول تاریخ است.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال جاری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند یعنی آنچه که همه انبیا و ادیان ما را به آن دعوت کرده‌اند و خلاصه همه دعوت‌ها، همین کلمه همدلی و همزبانی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سخن رهبر معظم انقلاب دقیقاً عصاره و چکیده تمام تعالیم انبیا از آغاز تا پایان بوده است، گفت: ما به عنوان روحانیون و پاسداران سبزپوش سروقامت نیز از سوی دیگر، هر دو مدعی هستیم که از پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و هر کجا که اسلام و دفاع از مظلوم است پاسداران حضور داشته و نگهبان آن هستند بنابراین انتظار از این مجموعه برای تحقق شعار همه انبیا که امسال در کلام رهبری تبلور یافته، احق اولی ما و شماست.

وی با یادآوری اینکه سپاه نشان داده است که همواره آنچه هست دفاع از نام خداست، افزود: اگر نام امام می‌بریم چون امام منادی الله است و اگر از رهبری انقلاب سخن می‌گوییم چون رهبری انقلاب بازگوکننده و ندادهنده پروردگار در عالم است یعنی همه منادی توحید هستند لذا امیدواریم این تبلور همدلی و همزبانی درتمام قسمت‌ها دیده شود.

آیت‌الله ایمانی، رهبر انقلاب را نماد وحدت امت دانست و گفت: این هم ادامه سخنی است که صدیقه کبری(س) در مسجد جامع مدینه در خطبه فدکیه خود بیان فرمودند که اطاعت از اهل‌بیت(ع)، ولایت و امامت اهل بیت(ع) نظامی است که مردم را از جدایی باز می‌دارد و امان و پشتوانه‌ای است که از تفرقه و اختلاف پرهیز می‌دهد و ما امروز سخن حضرت زهرا (س) را در چهره فرزندش متبلور می‌یابیم و می‌بینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه‌ در این دنیای پرآشوب و طاغوت زده، ایران اسلامی تنها کشوری است که تنها یک صدا و سخن از او شنیده می‌شود، گفت: آمریکایی که مدعی حقوق بشر است و خودشان را به اصطلاح مبصر دنیا معرفی می‌کند در جامعه آن‌ها یک سخن به طور رسمی شنیده نمی‌شود، رئیس جمهور یک سخن دارد، کنگره آمریکا سخن دیگری دارد و این سخن‌ها ۱۸۰ درجه در حال تعارض و تقابل و روبروی هم ایستادن است و این نشان می‌‌دهد که آنجا کانون تفرقه است و قرآن مجید بار‌ها به این نکته اشاره کرده است که شما این‌ها را یکی می‌بینید اما یکی نیستند.

وی افزود: ‌ اما در جمهوری اسلامی یک سخن، پیام و کلام مطرح است چنانچه مشاهده کردیم تمام مردم ما منتظر بودند که رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات چه زمانی اعلام نظر می‌کنند و همه مراقب بودند تا سخنی نگویند که با آن سخن منافات و زاویه داشته باشد و این‌ها به برکت ایمان و راه خداست.

آیت‌الله ایمانی، راه خدا را راه وحدت همدلی و همزبانی دانست و به داستان حضرت موسی(ع) و هارون اشاره و اظهار کرد: نکته‌ای در قرآن مجید است که نشان می‌دهد چقدر همدلی و همزبانی مطرح و مورد توجه است و در داستان حضرت موسی(ع) و هارون مشاهده می‌کنیم زمانی که حضرت موسی(ع) از هارون دلیل سکوتش در مقابل گوساله‌پرستی مردمان را می‌پرسد، هارون پاسخ می‌دهد که به دلیل ترس از ایجاد اختلاف و تفرقه سکوت کرده‌ام؛ قرآن مجید پاسخی به این استدلال نداده یعنی آن را قبول کرده است یعنی در برخی موارد لازم است که برای حفظ وحدت، سکوت کرد.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: تمام این‌ها نشان می‌دهد که در جامعه دینی چقدر وحدت کلمه مهم است لذا امیدواریم در سال همدلی و همزبانی که دشمنان تمام نقشه‌های خود را برای ما کشیده‌اند به خصوص برای دو انتخابات بزرگ پیش‌روی ما، بتوانیم بهترین انتخاب و بهترین حضور را پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

نظرات بینندگان