کد خبر: ۶۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

«حزب الله در قرآن و سنت» به زودی منتشر می شود

نویسنده کتاب می گوید که چکیده عربی و انگلیسی نیز در این کتاب پیش بینی شده تا استفاده از آن برای غیر فارسی زبانان نیز میسّر شود.
به گزارش شیرازه به نقل از لامرود، کتاب «حزب الله در قرآن و سنت» به زودی منتشر می شود. موسی هنرپیشه با اعلام این خبر گفت: پس از چاپ کتاب هایی در حوزه دفاع مقدّس، احساس نیاز شد که پژوهشها و مطالب چند ساله خود را در حوزه ادبیات دینی و قرآن منتشر نمایم.

وی افزود: بررسی های خود را در مورد یکی از واژه های اصیل قرآنی که در مدت قریب به سه سال آماده شده بود، تایپ و آماده چاپ نماییم که بحمدالله کتاب مذکور در 216 صفحه و در انتشارات حماسه قلم استان قم در حال چاپ است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امیدواریم در اواسط اردیبهشت ماه جاری و در حال و هوای میلاد مولود کعبه و رهبر واقعی حزب الله، امام علی (ع) آن را به جامعه دینی تقدیم نماییم.

هنرپیشه نویسنده این کتاب در مورد برخی ویژگیهای کتاب حزب الله در قرآن و سنت، گفت: در این کتاب علاوه بر قرآن و نهج البلاغه، از 126 منبع شیعی و اهل سنت برای اثبات حزب الله و تشریح این واژه قرآنی کمک گرفته شده که به همین جهت می تواند زمینه «تقریب بین مذاهب اسلامی» را فراهم آورده و در شرایطی که دشمنان اسلام، ایجاد اختلاف بین مسلمانان را رویه اساسی خود قرار داده اند، توجه به مشترکات مذاهب می تواند، وحدت مسلمانان را تقویت و دشمنان را در این هدف تا حدودی ناکام گذارد.

این کارشناس قرآنی در مورد ویژگی دیگر این کتاب گفت: روش پژوهش در این کتاب «روش قرآن به قرآن» با الهام از روش تفسیری «تفسیر المیزان» بوده که باز به همین دلیل می تواند در جامعه اسلامی، صرف نظر از مذاهب گوناگون، مؤثر واقع شود.

هنرپیشه در پایان بابیان اینکه احتمال استقبال کشورهایی مانند لبنان، سوریه و فلسطین از کتاب مذکور وجود دارد گفت: چکیده عربی و انگلیسی نیز در این کتاب پیش بینی شده که تا حداقل استفاده از آن برای غیر فارسی زبانان نیز میسّر و ممکن باشد.

هنرپیشه از دبیران آموزش و پرورش لامرد و اساتید دانشگاه است که تا کنون دوازده کتاب عمدتاً در موضوع دفاع مقدس به چاپ رسانیده و علاوه بر کتب وصیتنامه و خاطرات شهدای شهرستانهای لامرد و مُهر، کتاب «میراث فاطمه سلام الله علیها»  در موضوع حجاب، کتاب «زنگ تفریح ریاضیات» در موضوع تدریس جاذب دروس ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی را به چاپ رسانده و کتاب مذکور سیزدهمین اثر وی است که به زودی رونمایی می شود.
نظرات بینندگان